Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Dolanie innego płynu do chłodnicy

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
41 odpowiedzi w tym temacie

#16 Arek

Arek
  • Forumowicz
  • 151 postów
  • Skąd:ok. Warszawy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:41, 05.01.2011

Wymienia się co 2 lata bo w płynie chłodniczym są inhibitory korozji, które nie dopuszczają do utleniania się elementów układu. Średnio po dwóch latach ( zależy jaki płyn ) te składniki przestają działać antykorozyjnie - jak ktoś wymienia płyn raz na 10 lat to równie dobrze można by jeździć na wodzie destylowanej, ma takie same właściwości jak stary płyn, tylko trochę szybciej się gotuje.... :mrgreen:
  • 0

#17 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:30, 05.01.2011

Średnio po dwóch latach ( zależy jaki płyn ) te składniki przestają działać antykorozyjnie



jakieś testy na potwierdzenie tych słów? :mrgreen:
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#18 Arek

Arek
  • Forumowicz
  • 151 postów
  • Skąd:ok. Warszawy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:23, 05.01.2011

Średnio po dwóch latach ( zależy jaki płyn ) te składniki przestają działać antykorozyjnie



jakieś testy na potwierdzenie tych słów? :mrgreen:



Pewnie, że ktoś takie testy robił - z kosmosu tego nie wziąłem. Ale konkretnie ci nie wskażę. Tak samo jest z udowodnieniem komuś, że płyn hamulcowy trzeba wymieniać bo się starzeje, chłonie wodę itp. Albo olej w silniku - wiesz, że traci właściwości smarne itp. więc go wymieniasz. A próbowałeś kiedyś wypłukać układ chłodzenia w kilkunastoletnim aucie? Można się przestraszyć widząc to, co z niego wyleci...... Ja tak miałem w swoim pierwszym aucie. Po zakupie robiłem płukanie układu i wymianę płynu. To była jazda.... Podobnie teraz w Acco przy okazji wymiany oleju zrobiłem płukanie silnika i michy olejowej. Też zbyt czysto nie było, mimo to, że poprzedni właściciel kasy nie żałował i byle czego nie lał.... Co nie Damek? ;-)
  • 0

#19 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 15:26, 05.01.2011

a takie coś znalazłem w sieci http://www.motofakty...chlodniczy.html
a czy to prawda - zalecenia ASO mozna zadzwonic i zapytac
Częstotliwość wymiany płynu chłodniczego w wybranych
obecnie produkowanych samochodach
Ford - nie wymienia się
Honda - 10 lat lub 120 000 km
Opel - nie wymienia się
Peugeot - 5 lat lub 120 000 km
Seat - nie wymienia się
Skoda - 5 lat bez limitu km
  • 0

#20 Arek

Arek
  • Forumowicz
  • 151 postów
  • Skąd:ok. Warszawy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:34, 05.01.2011

No fajnie. Ale to jest tak samo jak z wymianą oleju w nowych autach. Wielu producentów przedłuża okresy między wymianami do 30 tyś. km. lub dwóch lat. Ja bym się do takich zaleceń nie stosował...... To jest czysty marketing. Auta nie mają być teraz długowieczne i bezawaryjne, a wydłużając okresy między przeglądami producent w oczach klienta zyskuje wizerunek dbającego o użytkownika i jego portfel. :k
  • 0

#21 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 15:37, 05.01.2011

masz rację
ale można sprawdzić temperaturę zamarzania płynu chłodniczego jak i temperaturę wrzenia płynu hamulcowego
ja tak robię na przeglądzie technicznym, a przed zimą dodatkowo sprawdzam płyn chłodniczy
  • 0

#22 bbart79

bbart79
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Brandon UK
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:03, 05.01.2011

Wymienia się co 2 lata


Ale tylko w wypadku kiedy używasz niskiej jakości płynów typu Borygo, Petrygo, Prestone itp. W nowych samochodach używa się zupełnie innych płynów chłodniczysz zaprojektowanych aby wytrzymywały niekiedy nawet całe życie samochodu. Nie od tak sobie płyny Hondy i Forda uważane są za najlepsze na rynku a płyny dostępne w sklepach motoryzacyjnych i na stacjach nawet nie zbliżają się jakościowo do nich. Przed pisaniem o wymianie płynu chłodniczego warto najpierw trochę poczytać na temat współczesnych płynów jak i konstrukcji samych silników. Nie można żyć przeszłością.
  • 0

#23 Arek

Arek
  • Forumowicz
  • 151 postów
  • Skąd:ok. Warszawy
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:20, 05.01.2011

"Nie od tak sobie płyny Hondy i Forda uważane są za najlepsze na rynku"


A czy Ford albo Honda produkują sobie sami te płyny?
Pomijam kwestię zamarzania. Ważniejsze jest, że w układzie naprawdę zbiera się mnóstwo syfu i jak nie ruszasz tego przez kilka lat to wydajność całego systemu chłodzenia się zmniejsza. Na dniach będę wymieniał w swoim - zdam relację jak bardzo zasyfione to wszystko jest u mnie. :-P
Nawet najlepszy płyn nie zapobiegnie zbieraniu się zanieczyszczeń - może dobrze czyścić układ ale przecież nie ma jak tego wszystkiego wyrzucić na zewnątrz....
  • 0

#24 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 21:21, 05.01.2011

ale ja nie za bardzo rozumiem skąd tam ma się zbierać syf?
układ jest szczelny, jeśli płyn jest zalany dobry, a nie woda

moja auto ma już 12 lat a zbiorniczek wyrównawczy mam czysty w środku,
podczas wymiany pozakupowej 2 lata temu też zleciał płyn klarowny i wyraźny,

mi się wydaje że te dwa lata to bierzesz z czasów gdy na rynku rządził polonez,
ale świat poszedł do przodu

niech każdy wymienia jak chce, jeden co dwa lata lejąc borygo, drugi co 5 lejąc prestone,
a trzeci mając forda etc; nigdy

okres 5 lat wydaje się rozsądnym kompromisem
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#25 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 22:51, 05.01.2011

układ jest szczelny

ale otwarty ;-)

a trzeci mając forda etc

z jednego z najgorszych aut na rynku wzor dobrych rozwiazan zrobiliscie :r , tam sie w teorii plynu nie wymienia nigdy, w praktyce w tdci plyn wymienia sie tak czesto jak czesto glowice sie zwala :db
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#26 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:58, 06.01.2011

wrc, szczelny, ale otwarty? co masz na myśli?

hehe, no to zamiast forda niech będzie Opel 8-)
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#27 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 09:58, 06.01.2011

wrc, szczelny, ale otwarty? co masz na myśli?

w zbiorniczku wyrównawczym jest przelew, tam płyn ma kontakt z powietrzem, całkowicie zamkniętym układem jest np. ukl. hamulcowy czy ukl. klimatyzacyjny, chlodzenia nie ;-)
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#28 pawel84j

pawel84j
  • Forumowicz
  • 721 postów
  • Skąd:Wyżne/Rzeszów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 18:07, 16.12.2014

Witam,

 

Jaki płyn chłodzący zalać do VII gen. 2.0 benzyna. Po montażu LPG trochę się rozlało (niewiele) plus dodatkowe urządzenia i węże spowodowały że płynu ubyło ze zbiorniczka (praktycznie go nie ma). Myślę że potrzebuję ok 1 litra. 

Obecnie mam płyn koloru zielonego (nie wiem jakiej marki, auto kupione w tym roku sprowadzone z Niemiec). W manualu napisane jest żeby używać Honda All Season Antifreeze/Coolant Type 2) - to jest mieszanina 50% wody i 50% płynu niezamarzającego.

 

Pytanie:

 

Czy używacie jakiś zamienników, jeśli tak to jakich ?

 

Czy można w ASO kupić tylko litr płynu, jeśli tak to ile to kosztuje ?


  • 0

#29 flashmaniac

flashmaniac
  • Klubowicz
  • 965 postów
  • Skąd:Ostrołęka
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive Manual + Navi + LKAS/CMBS/ACC
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:58, 16.12.2014

Jak masz blisko ASO to jedź do ASO. Powinni Ci dolać tyle ile Ci brakuje ( zawsze możesz zadzwonić i zapytać wcześniej )

Ja mam do ASO ponad 120km więc dolałem Prestone ( jest w żółtej butelce dostępny na każdej stacji benzynowej ) . Płyn Prestone jest koloru zielonego.  Z tego co czytałem to wiele osób dolewało Prestone i jest wszystko ok.Jest mieszalny ze wszystkim płynami.


Użytkownik flashmaniac edytował ten post 18:59, 16.12.2014

  • 0

#30 Damianos1200

Damianos1200
  • Forumowicz
  • 87 postów
  • Skąd:Siedlce
  • Silnik:2.4
  • Wersja:executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:16, 16.12.2014

wszystkie płyny są na glikolu i są mieszalne ze sobą różnią się tylko barwnikiem, w celach estetycznych najlepiej nalać koloru tego samego co jest :) prestone jak jeden z nielicznych poprostu na opakowaniu wstawia, że jest mieszalny ze wszystkimi płynami (w celu zwiększenia sprzedaży) :) i na dodatek dodam, że jest jasno żółty, dlatego nie będzie widać tego barwnika na innym płynie (może go ewentualnie troche rozjaśnić), to że serwis mówi żeby nie wymieniać płynu to nie znaczy nie wymieniać :) moim zdaniem co 5 lat to jest idealny kompromis. Serwisu nie ma co sie słuchać teraz w serwisie się wymienia olej co 30 000km i stosuje się tzw. filtr longlife :) myślisz, że on sie różni coś od normalnego filtra myślę, że niczym :) dodatkowo rzadko kiedy stosuje się wymianę tradycyjną przez korek tylko biorą zasysarkę i "wio" przez korek wlewowy :) jak myślisz długo taki silnik pożyje ?? tak samo jest i z płynem ciekaw jestem co będzie w układzie po 10 latach ?? podejrzewam, że syf i kupa rdzy :)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq