XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#16
Napisano 12:41, 05.01.2011
#17
Napisano 14:30, 05.01.2011
Średnio po dwóch latach ( zależy jaki płyn ) te składniki przestają działać antykorozyjnie
jakieś testy na potwierdzenie tych słów?
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?
#18
Napisano 15:23, 05.01.2011
Średnio po dwóch latach ( zależy jaki płyn ) te składniki przestają działać antykorozyjnie
jakieś testy na potwierdzenie tych słów?
Pewnie, że ktoś takie testy robił - z kosmosu tego nie wziąłem. Ale konkretnie ci nie wskażę. Tak samo jest z udowodnieniem komuś, że płyn hamulcowy trzeba wymieniać bo się starzeje, chłonie wodę itp. Albo olej w silniku - wiesz, że traci właściwości smarne itp. więc go wymieniasz. A próbowałeś kiedyś wypłukać układ chłodzenia w kilkunastoletnim aucie? Można się przestraszyć widząc to, co z niego wyleci...... Ja tak miałem w swoim pierwszym aucie. Po zakupie robiłem płukanie układu i wymianę płynu. To była jazda.... Podobnie teraz w Acco przy okazji wymiany oleju zrobiłem płukanie silnika i michy olejowej. Też zbyt czysto nie było, mimo to, że poprzedni właściciel kasy nie żałował i byle czego nie lał.... Co nie Damek?
#19
Napisano 15:26, 05.01.2011
a czy to prawda - zalecenia ASO mozna zadzwonic i zapytac
Częstotliwość wymiany płynu chłodniczego w wybranych
obecnie produkowanych samochodach
Ford - nie wymienia się
Honda - 10 lat lub 120 000 km
Opel - nie wymienia się
Peugeot - 5 lat lub 120 000 km
Seat - nie wymienia się
Skoda - 5 lat bez limitu km
#20
Napisano 15:34, 05.01.2011
#21
Napisano 15:37, 05.01.2011
ale można sprawdzić temperaturę zamarzania płynu chłodniczego jak i temperaturę wrzenia płynu hamulcowego
ja tak robię na przeglądzie technicznym, a przed zimą dodatkowo sprawdzam płyn chłodniczy
#22
Napisano 16:03, 05.01.2011
Wymienia się co 2 lata
Ale tylko w wypadku kiedy używasz niskiej jakości płynów typu Borygo, Petrygo, Prestone itp. W nowych samochodach używa się zupełnie innych płynów chłodniczysz zaprojektowanych aby wytrzymywały niekiedy nawet całe życie samochodu. Nie od tak sobie płyny Hondy i Forda uważane są za najlepsze na rynku a płyny dostępne w sklepach motoryzacyjnych i na stacjach nawet nie zbliżają się jakościowo do nich. Przed pisaniem o wymianie płynu chłodniczego warto najpierw trochę poczytać na temat współczesnych płynów jak i konstrukcji samych silników. Nie można żyć przeszłością.
#23
Napisano 16:20, 05.01.2011
A czy Ford albo Honda produkują sobie sami te płyny?
Pomijam kwestię zamarzania. Ważniejsze jest, że w układzie naprawdę zbiera się mnóstwo syfu i jak nie ruszasz tego przez kilka lat to wydajność całego systemu chłodzenia się zmniejsza. Na dniach będę wymieniał w swoim - zdam relację jak bardzo zasyfione to wszystko jest u mnie.
Nawet najlepszy płyn nie zapobiegnie zbieraniu się zanieczyszczeń - może dobrze czyścić układ ale przecież nie ma jak tego wszystkiego wyrzucić na zewnątrz....
#24
Napisano 21:21, 05.01.2011
układ jest szczelny, jeśli płyn jest zalany dobry, a nie woda
moja auto ma już 12 lat a zbiorniczek wyrównawczy mam czysty w środku,
podczas wymiany pozakupowej 2 lata temu też zleciał płyn klarowny i wyraźny,
mi się wydaje że te dwa lata to bierzesz z czasów gdy na rynku rządził polonez,
ale świat poszedł do przodu
niech każdy wymienia jak chce, jeden co dwa lata lejąc borygo, drugi co 5 lejąc prestone,
a trzeci mając forda etc; nigdy
okres 5 lat wydaje się rozsądnym kompromisem
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?
#25
Napisano 22:51, 05.01.2011
ale otwartyukład jest szczelny
z jednego z najgorszych aut na rynku wzor dobrych rozwiazan zrobiliscie , tam sie w teorii plynu nie wymienia nigdy, w praktyce w tdci plyn wymienia sie tak czesto jak czesto glowice sie zwalaa trzeci mając forda etc
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC
#26
Napisano 07:58, 06.01.2011
hehe, no to zamiast forda niech będzie Opel
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?
#27
Napisano 09:58, 06.01.2011
w zbiorniczku wyrównawczym jest przelew, tam płyn ma kontakt z powietrzem, całkowicie zamkniętym układem jest np. ukl. hamulcowy czy ukl. klimatyzacyjny, chlodzenia niewrc, szczelny, ale otwarty? co masz na myśli?
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC
#28
Napisano 18:07, 16.12.2014
Witam,
Jaki płyn chłodzący zalać do VII gen. 2.0 benzyna. Po montażu LPG trochę się rozlało (niewiele) plus dodatkowe urządzenia i węże spowodowały że płynu ubyło ze zbiorniczka (praktycznie go nie ma). Myślę że potrzebuję ok 1 litra.
Obecnie mam płyn koloru zielonego (nie wiem jakiej marki, auto kupione w tym roku sprowadzone z Niemiec). W manualu napisane jest żeby używać Honda All Season Antifreeze/Coolant Type 2) - to jest mieszanina 50% wody i 50% płynu niezamarzającego.
Pytanie:
Czy używacie jakiś zamienników, jeśli tak to jakich ?
Czy można w ASO kupić tylko litr płynu, jeśli tak to ile to kosztuje ?
#29
Napisano 18:58, 16.12.2014
Jak masz blisko ASO to jedź do ASO. Powinni Ci dolać tyle ile Ci brakuje ( zawsze możesz zadzwonić i zapytać wcześniej )
Ja mam do ASO ponad 120km więc dolałem Prestone ( jest w żółtej butelce dostępny na każdej stacji benzynowej ) . Płyn Prestone jest koloru zielonego. Z tego co czytałem to wiele osób dolewało Prestone i jest wszystko ok.Jest mieszalny ze wszystkim płynami.
Użytkownik flashmaniac edytował ten post 18:59, 16.12.2014
#30
Napisano 20:16, 16.12.2014
wszystkie płyny są na glikolu i są mieszalne ze sobą różnią się tylko barwnikiem, w celach estetycznych najlepiej nalać koloru tego samego co jest prestone jak jeden z nielicznych poprostu na opakowaniu wstawia, że jest mieszalny ze wszystkimi płynami (w celu zwiększenia sprzedaży) i na dodatek dodam, że jest jasno żółty, dlatego nie będzie widać tego barwnika na innym płynie (może go ewentualnie troche rozjaśnić), to że serwis mówi żeby nie wymieniać płynu to nie znaczy nie wymieniać moim zdaniem co 5 lat to jest idealny kompromis. Serwisu nie ma co sie słuchać teraz w serwisie się wymienia olej co 30 000km i stosuje się tzw. filtr longlife myślisz, że on sie różni coś od normalnego filtra myślę, że niczym dodatkowo rzadko kiedy stosuje się wymianę tradycyjną przez korek tylko biorą zasysarkę i "wio" przez korek wlewowy jak myślisz długo taki silnik pożyje tak samo jest i z płynem ciekaw jestem co będzie w układzie po 10 latach podejrzewam, że syf i kupa rdzy
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen
all_gen
Mechanik →
Silniki →
Franek k20/k24 nie pali równo na 4 cylindrze.Napisany przez urbiandorbi , 30 mar 2024 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Układ elektryczny →
Do czego ta wtyczka ?. Accord VINapisany przez m_sea , 06 sty 2024 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Silniki →
Nowa benzyna E10, a silniki HondyNapisany przez wodstock , 28 lis 2023 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Silniki →
R18A2 a F18B2Napisany przez SajmonHonda , 13 kwi 2023 all_gen |
|
|
||
all_gen
Mechanik →
Opony / Felgi →
Eksploatacja - poradniki →
Osprzęt - zestaw TPMS do VII genNapisany przez gzp500 , 29 mar 2023 all_gen, tpms, VII, VII i starsze |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych