Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Modyfikacje silnika Hondy - Informacje


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
32 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:04, 07.01.2009

Witam.
Mógł by mi ktoś podesłać informacje na temat Tuningu Hondy, tzn. jakim modyfikacjom można poddać honde aby podnieść nie tyle jej moc a moment obrotowy. Na tym forum czytałem wypowiedź już nie pamiętam kogo ale podobno wkladając wydech kompletny z Type R i konkretny dolot można podnieść moc silnika z Serii F o 20KM, a jak sie zmienia w tedy moment obrotowy?
Moj przebieg Hondy to prawie 170 tyś czy opłaca sie robić planowanie głowicy i ogólnie remont silnika w celu zwiększenia ciśnienia w cylidrach?
Szukałem w Necie informacji na temat modyfikacji silników ale podobno Silniki hondy są bardzo specyficzne pod tym kontem. Chciałbym początkowo uzyskać moment rzędu 210-220 Niutów ( seria nie całe 180 )

Mam silnik z oznaczeniem F18B2 wiem ze wiekszość z was znów może napisać ze nie opłaca sie modyfikować tego silnika lepiej kupic Type R, ja Tylko chce uzyskać informacjie na temat tego jak można zmodyfikowac ten silnik, nie istotne czy jest w tym sens czy nie. Kiedy poczytam, przemyśle w tedy podejme decyzje czy mody F18b2 czy Type R :)

#2 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:11, 07.01.2009

(...) nie istotne czy jest w tym sens czy nie. Kiedy poczytam, przemyśle w tedy podejme decyzje czy mody F18b2 czy Type R :)


A ja Twardo powiem - NIE MA SENSU :-P

Praktycznie brak czesci do tuningu etc... Zmienisz dolot - bedzie +0...3KM... zmienisz wydech - bedzie +3...8KM (oraz głośno), wrzucisz lekki zamach - bedzie szybciej sie wkrecał i przyspieszenie wzrośnie o jakies 0.2...0.5 do setki.... mozna jeszcze rozwiercac przepustnice/kol. doloty itp rzeczy robic ;P Ale jaki w tym sens? Kup sobie H22 z Prelude a najlepiej całego ATR'a i wtedy sie baw ;)

#3 Lukasz F18B2

Lukasz F18B2
  • Forumowicz
  • 32 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:27, 07.01.2009

Dokladnie, tym bardziej ze jak robisz dolot i wydech to trzeba to zestroic kompem a tu pojawia sie drugi problem, bo podobno ta seria ciezka jest do strojenia i rzeczywiscie koszta wlozone w mody sa nieadekwatne do przyrostu mocy jaki osiagniemy. Ja mialem zamiar dzialac ale juz sobie odpuscilem i poprzestalem na dolocie Greena i tyle. Bylem dowiadywac sie o wydech customowy u goscia co robi wydechy na zamowienie, liczone wsio (robil wydechy dla rajdowek Kuzaja) i mi powiedzial ze nie warto bo szkoda kasy, a przyrostem moge byc rozczarowany, ze tak maly. Jedyne co to Turbo. Pisalem do PromotoR-a i napisali mi wsio, z cenami za czesci, jakie czesci, strojenie itp i wszystko wyszlo z robocizna za Turbo (wjezdzasz i wyjezdzasz gotowym autkiem) ok 8500tys zl - moc okolo 180-200KM. lepiej odlozyc na TypeR, TypeS, S2000 lub jakies V8 :evil: 8-)

Czarna i piękna HA VI :) Ś.P. :depresja:


#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:47, 07.01.2009

ale ja sie chciałem tylko dowiedziec w jaki sposób można podnieść moment ( to tak na marginesie)
ja nie chce sie rozstawaćz moją hanią bo moim zdaniem na prawde dobrze trafilem była sprawdzana i nie była po zadnej stłuczce czy coś nie chce z powrotem przeżywać stresu i nie pewnośći związanych z kumpnem nowego auta.
jedyne na co ostatecznie moge sie zgodzić to swap ale nie z type R, Chce poprostu pokazac ze 1.8 V-tec może lepiej latać niż np. 2 LItrowe BMW ( 1.8 na razie biore :) )
Chodzi mi aby polepszyć moment obrotowy żęby być szybszym na starcie.
Blade co z tym kołem zamachowym gdzie można dostać i jakie mniej więcej koszty?

#5 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:01, 07.01.2009

100Nm z 1L pojemności to raczej nie przekraczalna granica przy wolnossakach tych cywilnych do jazdy oczywiście są wyjątki ale rzadkie i raczej wyczynowe. nawet jakbyś miał moment 210 to i tak elastyczności diesla nie doświadczysz a widzę że tego głównie oczekujesz. Także z Twojego silnika max 180-185Nm
Zainwestuj 50zł w hamownię przynajmniej będziesz wiedział na czym stoisz.
F1

#6 Lukasz F18B2

Lukasz F18B2
  • Forumowicz
  • 32 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:09, 07.01.2009

Po pierwsze sie zmierzyc na hamowni, a jak nie chcesz sie rozstawac ze swoja hania, tak samo jak ja, to Turbo najlepsze rozwiazanie, elastycznosc znaaaacznie sie polepszy, moment rzedu 250Nm. Ja mam tak samo jak Ty, trafilem ekstra model, bez zadnej stluczki, silnik i cala reszta igla i tak samo nie chce sie rozstawac z autkiem i calkowicie Cie rozumiem.

Czarna i piękna HA VI :) Ś.P. :depresja:


#7 Blade

Blade
  • Forumowicz
  • 590 postów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:11, 08.01.2009

wejdz na ebay.com i tam "accord fidanza" lub coś w tym stylu :)

o tutaj przykładowy LINK

pasuje zarówno do H jak i F serii ;) Pewnie kolo kwietnia się skuszę na coś takiego :P Jak coś to można zrobić większe zamówienie :) Można się zamknąć w kwocie 500zł za koło + 300-400zł zamontowanie :)

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:42, 08.01.2009

ale 500zł razem z przesyłką chyba? ja mam mechanika który założył by to za 100zł no góra za 150:)
a co jeszcze do Swapa silnika to czy pasował by silnik od Civica VI gen ( tego w liftbeku)
1.8 V-tec DOHC? :)

#9 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 20:12, 08.01.2009

Ten z Civica to B18C4. 170KM i 158Nm @6200, w dolnym zakresie obrotów mały moment obrotowy. Silnik wybitnie lubiący wysokie obroty.

Do zobaczenia na trasie.


#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:36, 08.01.2009

hmm dziwnie mały moment :-/ ale i tak do setki ma 8.3sek a F18b2 z momentem 175 Nm 10.4 sek.
w najbliższym czasie rzeczywiście pojade z moja Hondą na hamownie i zobaczymy :)
są jeszcze jakieś silniki 1.8 V-tec DOHC z wyższym momentem niz ten B18C4?
i w ostateczności czt ten B18C4 wszedł by wogóle do mnie? i ile w ogóle kosztuje profesjonalny Swap?

[ Dodano: 2009-01-09, 23:52 ]
znalazłem kilka silników 1.8 V-tec DOHC
http://www.jdmtigerj...ex.php?cPath=23
:mrgreen:
głównie są to silniki z Acury i Troszke kosztują :-/
ale czy w ogóle da sie taki silnik wstawić do mnie?

#11 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:43, 18.01.2009

Powiem tak, wstawic sie napewno da, kwestia kasy, czasu i samozaparcia bo to nie jest
raczej sprawa plug&play.

Zreszta orientujesz sie wogole w kosztach takiej operacji?

Sam silnik okolo 10k, a przekladki nikt za 500 nie zrobi (sam dokladnie nie wiem, bo
rzadko sie to robi do accorda).
Plus mozliwa modyfikacja instalki elektrycznej.
Plus zakup stacyjki, kluczyka (jesli nie jest w komplecie z silnikiem)
Plus kwestia niezaplanowanych wydatkow.

Moja rada, sprzedaj accorda (bo to ciezkia buda, wiem ze wygodna), i za 28-30k kup
ITRa z b18c6, ktory jest "lekko" mocniejszy od b18c4 z VTI. Ma okolo 7,2s do 100.
Zrobisz w nim dolot i wydech
i mozesz miec z 200PS+. I bedziesz BMW, TDI i golf killer :B
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#12 Lukasz F18B2

Lukasz F18B2
  • Forumowicz
  • 32 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:38, 18.01.2009

Dokladnie, tyle ze szkodas jest pozbywac sie takiego accordzika prawda :?: :-)

Czarna i piękna HA VI :) Ś.P. :depresja:


#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:34, 20.01.2009

Prawda ojj prawda :))
postanowiłem ze robie kompletny wydech, zmienie dolot i może kupie to lekkie koło zamachowe :) pojade na hamownie i zobacze ile to da :)

#14 Lukasz F18B2

Lukasz F18B2
  • Forumowicz
  • 32 postów
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:41, 21.01.2009

Zobacz zobacz. Ja tez mialem robic i zmienilem zdanie.Pisalem juz wczesniej ze : dolot mam zrobiony pod Type R byl dedykowany, mialem robic kompletny wydech u goscia co robi wydechy do rajdowek itp, stwierdzil ze jesli nie zestroje sobie po tym kompa gdzies to moge miec nawet -5KM. Poza tym przyrosty sa zbyt male w porownaniu do wlozonych pieniedzy. Ale probuj kolego :-)

Czarna i piękna HA VI :) Ś.P. :depresja:


#15 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
Reputacja: 46
Super

Napisano 12:49, 21.01.2009

Jak ktoś nie zna zjawiska rezonansu, to rynny może robić nie tłumiki. Poza tym wydech stroi na konkretny zakres obrotów. Więc wydech zrobiony na zakres 5000-7000rpm, "na dole" będzie zabierał moc.

Do zobaczenia na trasie.





IPB Skin By Virteq