Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

kąt WSZ - cofnięte koło ???


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 desperat000

desperat000
  • Forumowicz
  • 221 postów
  • Skąd:Warszawa / LLU
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 13:34, 25.11.2010

Byłem wczoraj na wymianie sworzni wachacza dolnego i końcówki drązka i przy ustawianiu geometrii mechanik powiedzial mi ze mam cofnięte lewe przednie kolo w stosunku do prawego, czyli kąt WSZ z lewej mam -1,2 st (norma jest od -1,50 st. do 3,5st) i ze tego sie nie reguluje, mieliscie moze cos takiego??
Wczesniej czulem sciaganie w lewa strone jakis czas jezdzilem no ale ilez mozna, pojechalem do mechanika stwierdzil luz na maglu na koncówce drązka wiec pomyslalem ze to moze byc przyczyna.

magiel zregenerowany w łodzi, drązki wymienione sworznie tez, geometria jak wyzej a mnie nadal delikatnie sciaga...

moze to byc wina opon?? czy napewno tego konta WSZ (Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy) sie nie reguluje???
  • 0

H O N D A Szybsza niż wygląda.....

 

Sreberko VII polift 2.2 i-CTDI "desperat000"


#2 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 13:42, 25.11.2010

nie nie reguluje się na 100%, w acco ustawiasz tylko zbieżność przód i tył- nic więcej
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#3 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 13:58, 25.11.2010

a geometria ? :shock:
  • 0

#4 desperat000

desperat000
  • Forumowicz
  • 221 postów
  • Skąd:Warszawa / LLU
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 14:01, 25.11.2010

hmm.. geometria zrobiona wszystko wporzadku oprocz kolo lewe przód ten kąt WSZ jest nie w normie, tak jak w pierwszym poscie
  • 0

H O N D A Szybsza niż wygląda.....

 

Sreberko VII polift 2.2 i-CTDI "desperat000"


#5 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:04, 25.11.2010

powypadkowa przeszłość?
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#6 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 14:11, 25.11.2010

a geometria ? :shock:


wstyd, rozbierałeś acco i nie wiesz że geometria w acco to ustawienie tylko zbieżności? ;-)

hmm.. geometria zrobiona wszystko wporzadku oprocz kolo lewe przód ten kąt WSZ jest nie w normie, tak jak w pierwszym poscie


czyli ustawili zbieżność tył przód

Chcecie ustawiać kąty pochylenia kół to trzeba wahacze regulowane pozkładać
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#7 desperat000

desperat000
  • Forumowicz
  • 221 postów
  • Skąd:Warszawa / LLU
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 14:22, 25.11.2010

powypadkowa przeszłość?


a tego to nie wiem... meybe...

Chcecie ustawiać kąty pochylenia kół to trzeba wahacze regulowane pozkładać


tylko ze takie regulowane wachacze pomoga z kątem PK (Kąt pochylenia koła) a na Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy (Kąt WSZ) chyba nie bardzo pomoże.

mam pewien pomysl tylko nie wiem czy cos takiego bylo/jest stosowane a mianowicie za kąt WSZ wydaje mi sie ze odpowiada drążek reakcyjny wiec moze przyjrzec sie jemu czy jakims sposobem na nim mozna regulowac.
  • 0

H O N D A Szybsza niż wygląda.....

 

Sreberko VII polift 2.2 i-CTDI "desperat000"


#8 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 14:45, 25.11.2010

wiec moze przyjrzec sie jemu czy jakims sposobem na nim mozna regulowac.


przyglądaj się do woli, zawsze można go pospawać :mrgreen:
masz coś pokrzywione i tyle, albo sworzeń wahacza masz tak wyrobiony
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#9 desperat000

desperat000
  • Forumowicz
  • 221 postów
  • Skąd:Warszawa / LLU
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 14:50, 25.11.2010

wiec moze przyjrzec sie jemu czy jakims sposobem na nim mozna regulowac.


przyglądaj się do woli, zawsze można go pospawać :mrgreen:
masz coś pokrzywione i tyle, albo sworzeń wahacza masz tak wyrobiony



pisalem ze sworznie byly wymieniane.

znalazlem w manualu od acco v gen informacje o mozliwosci regulacji tego kata stosujac podkladki wlasnie na drązku reakcyjnym przy gumach w przeniej częci gdzie jest przykrecony do "sanek"

wyglada mi to pardzo podobnie jak w VI gen ale nie slyszalem o takich zabiegach
  • 0

H O N D A Szybsza niż wygląda.....

 

Sreberko VII polift 2.2 i-CTDI "desperat000"


#10 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 15:28, 25.11.2010

wyglada mi to pardzo podobnie jak w VI gen ale nie slyszalem o takich zabiegach



"bardzo podobnie" to może się okazać "bardzo różnie", wiem po zabawach z tynym zawiasem.
Nawet elementy z tej samej generacji mogą się różnić na tyle że bez cięcia/ wiercenia się nie obejdzie.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#11 desperat000

desperat000
  • Forumowicz
  • 221 postów
  • Skąd:Warszawa / LLU
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:01, 25.11.2010

tak to jest opisane w manualu od V gen.
Dołączona grafika


a tak wyglada przednie zawieszenie konstrukcja jest praktycznie taka sama. Wiem ze elementy sa faktyczne inne ale chodzi mi o konstrukcje wiec moze dało by rade tez tak w zrobic w VI gen..
Dołączona grafika
ciekawy jestem czy wiecie cos o czym s takim
  • 0

H O N D A Szybsza niż wygląda.....

 

Sreberko VII polift 2.2 i-CTDI "desperat000"


#12 16v

16v
  • Forumowicz
  • 131 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:1.8
  • Wersja:s
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:12, 25.11.2010

Dobrze myślisz , jest to jedyny sposób na przesunięcie wahacza w jedną lub drugą stronę.
  • 0

#13 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 21:55, 25.11.2010

Seth, kurcze...jakoś nie pomyślałem....zresztą - zawsze mi się grzmoci geometria ze zbieżnością ;-) stąd to zamieszanie...ale już moje trybiki zaskoczyły więc luz :ok
  • 0

#14 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 08:06, 26.11.2010

:)) oj dalej Ci się grzmoci
geometria kół to
kąt pochylenia kół
kąt pochylenia sworznia zwrotnicy
kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy
zbieżność kół
a reguluje u nas jest tylko zbieżność tak jak mówi Seth
  • 0

#15 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 08:55, 26.11.2010

no tak :-)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq