Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

kąt WSZ - cofnięte koło ???


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#16 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 11:23, 20.02.2017

Trochę odgrzeje temat.

Z tego co piszecie to reguluje się tylko zbieżność kół przód/tył.

Do regulacji zbieżności przodu służy drążek kierowniczy a tył czym się reguluje ?

 

domyślam się ze kąty PK i WSZ są z góry narzucone i ich się nie reguluje ? a co jeśli te kąty nie mieszczą się w zakresie ?

 

 

Kolejne pytanie w tylnym zawieszeniu jest wahacz służący do regulacji kąta PK. Wiec z tego co pisaliście nie ustawia się tylko  zbieżności ale i kąt, czy coś źle zrozumiałem ?


  • 0

#17 Chmielo1

Chmielo1
  • Forumowicz
  • 163 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:58, 20.02.2017

W tylnych kołach żeby ustawić kąt nachylenia koła należy zamontować regulowany wahacz tzw camber - np coś takiego:

http://allegro.pl/wa...5644240022.html.


  • 0

#18 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 12:47, 20.02.2017

Jeśli już nie starcza regulacji na śrubie od wahacza.


  • 0

#19 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1574 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 13:58, 20.02.2017

czegoś nie rozumiem, o jakiej śrubie piszesz? http://japancars.ru/...&nplblk=B__2900

jedyna regulacyjna śruba w tylnym zawiasie to ta oznaczona liczbą 18 która to współpracuje z wahaczem 12, 13 - tym reguluje się zbieżność, a za kąt pochylenia odpowiada wahacz nr 20 - seryjny jest "nieregulowalny", dopiero po wymianie na taki jak wrzucił Chmielo1 zyskujesz regulację kąta pochylenia


Użytkownik rafisz edytował ten post 14:01, 20.02.2017

  • 0

#20 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 19:31, 20.02.2017

Dzięki rafisz za wyjasnienie. Myślałem ze tą śrubą reguluje sie kat PK a nie zbieżność.

 

Jaki wpływ ma kąt PK w tylnym zawieszeniu ? Załóżmy ze nie da sie go ustawić w zakresie ?


  • 0

#21 Chmielo1

Chmielo1
  • Forumowicz
  • 163 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:38, 20.02.2017

Najbardziej odczujesz na oponach bo będą się nierównomiernie ścierać. Wszystko zależy czy masz bardzo rozjechane kąty.

Użytkownik Chmielo1 edytował ten post 19:40, 20.02.2017

  • 0

#22 AntonioPL

AntonioPL
  • Forumowicz
  • 628 postów
  • Skąd:Środa Wlkp.
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:19, 21.02.2017

U mnie fabrycznie z LPG na kufrze dało się zauważyć zużycie o 1mm większe od wewnątrz opony względem krawędzi zewnętrznej po jednym sezonie. Zbieżność w tolerancji. Zakupiłem camber kit, trochę się poprawiło. Ogólnie kąty z przodu i z tyłu są bardzo "słabo" regulowalne, ale można też trochę pomanipulować odkręcając cały wózek i dokręcając w innej pozycji, biorąc pod uwagę fasolki na śrubach. To nie jest regulacja z założenia technologicznego jako punkty do regulowania, ale jest możliwa. Warto np sprawdzić co, gdize nam brakuje, zbieżność wiadomo, do ustawienia po zabiegu, ale kąty można usymetrycznić nieznacznie.


  • 0

#23 grzegorz1982

grzegorz1982
  • Forumowicz
  • 935 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:25, 21.02.2017

Byłem na geometrii i jedyny problem jaki był to z kątem WSZ z przodu. Teoretycznie wszystko mieści sie w granicach ale jedno koło ma 2'50" a drugie 3'35" po regulacji a miało 3'80'. Musiałem geometrie zrobić gdyż wymieniałem sanki a przy okazji wahacze górne i sworznie dolne.

Z tyłu kąt PK wynosi ~1'35" do 1'45" wiec aż tak źle nie jest.


  • 0

#24 h1tman

h1tman
  • Forumowicz
  • 763 postów
  • Skąd:Łódź/Piotrków Trybunalski
  • Silnik:H22
  • Wersja:ES
  • KM:>200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CL3
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 10:45, 16.03.2021

Odgrzeje kotleta.

Zbieżność przednich kół jest regulowana na końćówkach drążków.

Z przodu można też regulować kąt wyprzedzenia swożnia zwrotnicy tzw "caster". 

Reguluje się go dodając albo odejmując podkładki na drążku reakcyjnym. Wszystko jest opisane w ESM. 


  • 0

9beb182d56bbdabb4ef8a1c5125f16bca600ed0a


#25 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1574 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 23:01, 16.10.2021

h1tman zapomniałeś dodać że twoja uwaga dotyczy 6 gena i starszych, w 7 i późniejszych jest inny wahacz, a tym samym nie ma drążka reakcyjnego ;)


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq