Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Nierówna praca


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:40, 22.11.2010

Witam. Pisałem już wcześniej, że mam problem jak się silnik rozgrzeje, na biegu jałowym czuć takie minimalne drgania w kabinie i tak samo czuć na wydechu że silnik nie pracuje tak do końca równo.

Jeżdząc normalnie do 3,4 tys. nie ma żadnego problemu. Jednak jak przeciągne do 6 tyś silnik zaczyna bardzo nierówno pracować. Dzisiaj nawet po zapięciu na 6,5 tyś przy wyprzedaniu jak się zatrzymałem na jałowym to zadławił się i zgasł. I nie dało się odalić. Jak ostygnie, odpala na ssaniu wydaje się wszystko w porządku.

O co chodzi Panowie? :)
  • 0

#2 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 17:17, 22.11.2010

masa rzeczy,
na początek filtry,

ale może to coś z katem? zapchany albo co. Nie ma żadnej świecącej się kontrolki?
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:16, 22.11.2010

Zapomniałem dodać, że ponad miesiąc temu wymieniłem silnik :) Sprzęgło,kable , świece, wszystkie filtry, płyny, rozrząd, czujnik temperatury, czujnik spalania stukowego, termostat, termowłącznik wentylatora. Mam już dosyć.

Właśnie, wróciłem z pracy na lawecie bo już po przejechaniu 3km jak się trochę rozgrzał zaczął nierówno chodzić, dusić się i gadnąć ostatecznie. Nie da się później odpalić bez dodania gazu ale za chwile jak odpali to na moment i znowu oborty prawie na 0 i koniec.

Na moje oko może być (proszę Was o opinie tutaj, ewentualnie co jeszcze?):

- któryś wtrysk padnięty ?
- czujnik położenia wału ?
- silnik krokowy ?

Nie mam więcej pomysłów :)
  • 0

#4 Aero87

Aero87
  • Forumowicz
  • 272 postów
  • Skąd:Podlasie/BHA
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:31, 22.11.2010

Ogarnij zawory.
A checka nie wywala bedow od 71 do 74?
  • 0
Vin Diesel says, "VTEC just kicked in, yo!"

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:36, 23.11.2010

Myślisz, że od zaworów byłyby takie jaja? Check palił się wcześniej, jak sprawdziłem był jakiś nieznany błąd ale dałem ciała i nie spisałem numeru. Czyli czujnik położenia wału czy wtryski można wykluczyć?
  • 0

#6 ekonom

ekonom
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Głogów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:41, 23.11.2010

Na początek spróbuj przeczyścić silniczek krokowy, np benzyną ekstrakcyjną. Oczywiście nie mocząc przy okazji jego elektrycznej części. Już po zmontowaniu do kupy, wypnij mu elektrykę i wyreguluj obroty. Zapali się na bank check, ale silnik nie powinien zgasnąć. Sprawdź też może samą przepustnicę może zasysfiona totalnie. W sumie trzy opaski trzeba popuścić, usunąć dolot i obejrzeć czy nie ma syfu. Jak jest to tak samo dokładnie wyczyścić.
Pozdro
  • 0
Jeśli koni dużo pod maską lepiej żeby za sterami nie siedział OSIOŁ.

#7 Aero87

Aero87
  • Forumowicz
  • 272 postów
  • Skąd:Podlasie/BHA
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:54, 23.11.2010

Myślisz, że od zaworów byłyby takie jaja? Check palił się wcześniej, jak sprawdziłem był jakiś nieznany błąd ale dałem ciała i nie spisałem numeru. Czyli czujnik położenia wału czy wtryski można wykluczyć?

Ja tak miałem ponoć po podpartych zaworach, na samym poczatku gasł i nie dalo sie go odpalic bez dodania gazu.
pozniej zostało już tylko drganie silnika.
Oddałem auto do mechanika, wykryli zbyt wysokie cisnienie w kolektorze dolotowym odczytane z MAP sensora.
Ustawili mi zawory, o dziwo bledy znikneły i drgania ale zawory strasznie na*cenzura*lały... :-/
Myślę sobie cos spartaczyli i sam zabrałem sie do ustawiania, na ssacych bylo grubo ponad 0,20mm coś pod 0,25mm nawet gdzie normą max jest 0,19mm.
Ustawiłem zawory ja ta lalapo ksiażkowych normach i nastała cisza pod maska, lecz po zrobieniu ok150km znow na cieplym telepie silnikiem.
Moje przypuszczenie to wypalone/pekniete (a moze wyrobione o ile cos takiego istnieje) giazdo/gniazda zaworoweale musze to skonsultowac z bardziej kumatymi ludzmi w tym temacie.
Gdy zawor byl ustawiony z luzem scisle przylegal do gniazda i zakrywal pekniecie czy co tam sie stalo, po wlasciwej regulacji juz tego nie robi bo gniazdo (bądź zawor) stracil swe parametry/wymiary :-/
  • 0
Vin Diesel says, "VTEC just kicked in, yo!"

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 07:41, 25.11.2010

Dzięki bardzo za odpowiedź. Dzisiaj odstawiam auto do serwisu m. in. na regulacje zaworów i zobaczymy.
  • 0

#9 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 08:32, 25.11.2010

Na początek spróbuj przeczyścić silniczek krokowy, np benzyną ekstrakcyjną. Oczywiście nie mocząc przy okazji jego elektrycznej części. Już po zmontowaniu do kupy, wypnij mu elektrykę i wyreguluj obroty. Zapali się na bank check, ale silnik nie powinien zgasnąć.
Pozdro


W VI gen nie ma regulacji wolnych obrotów żadną śrubką....
  • 0
MaxLife RULEZ !!!

#10 ekonom

ekonom
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Głogów
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:33, 25.11.2010

W VI gen nie ma regulacji wolnych obrotów żadną śrubką....

Fakt, sorki mój błąd. Trochę się rozpędziłem i nie zwróciłem uwagi jakiej gen. Hondę ma.
  • 0
Jeśli koni dużo pod maską lepiej żeby za sterami nie siedział OSIOŁ.

#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:53, 27.11.2010

ja obstawiam na aparat zapłonowy
  • 0

#12 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 20:15, 27.11.2010

Nie wiem jak to będzie się miało do twojego silnika, ale w poprzednim aucie miałem podobny problem - jak się silnik dobrze zagrzał, to falowały mu obroty i potrafił sobie nawet zgasnąć. Okazało się, że jeden z przewodów gumowych podciśnienia był uszkodzony, ale co dziwne tylko jak się dobrze dogrzał, to obroty skakały.
Może podczas wkładania silnika gdzieś delikatnie uszkodziliście przewód i tylko jak jest gorący silnik to są problemy?
  • 0

#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:51, 23.12.2010

Serwis wyregulował zawory niecały miesiąc temu i problem ustał. Jednak cały czas czułem drgania na budzie na ciepłym silniku. Kilka dni temu auto znowu padło. Podobny objaw, na rozgrzanym nie odpala. Oddałem tym razem do serwisu gdzie skierował mnie serwis Hondy :), taki zakładzik który zajmuje się też chip tuningiem. Ponoć sprawdzili całą elektrykę, ponownie zawory, kopułkę, błędy komputera i nic. Okazało się, że zawór EGR się zawieszał. Porządnie go wyczyścili i auto chyba w końcu jedzie jak powinno. Nie czuję już drgań na postoju.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq