Witam
Wczoraj rozpocząłem montaż, dzisiaj kończyłem. Opisze co i jak w moim przypadku.
Radio model: PX5, android 9, 8 rdzeni, 4GB RAM, 64 GB.
Przejściówki:
Moje autko w którym montowałem to: Honda Accord Kombi 2,2 Tourer Sport 2007 z PSS.
Pierwsze spostrzeżenia przy montażu:
Od górnej krawędzi przy nawiewach wszystko spasowane, OK. Schody zaczynają się przy dolnych zaczepach. Dolne zaczepy (na całe szczęście przykręcone na dwie male śrubki które można odkręcić) nie pasują do oryginalnych otworów mocujących. Radio trzyma się na górnych śrubach. Dolne zaczepy przykleję w innej pozycji tak aby wchodziły w oryginalne otwory mocujące. Dolna krawędź radia nie jest do końca spasowana z obudową schowka. Przed zakupem wysłałem zdjęcie radia i konsoli i miało być wszystko OK, ale nie jest.
Podłączenie:
Gdy podłączyłem radio przez zieloną przejściówkę dołączoną do zestawu (drugie zdjęcie), panel sterowania klimatyzacji w radiu nie działał, tzn przyciski były podświetlone ale nie reagowały po naciśnięciu. Podłączyłem zatem radio bezpośrednio do oryginalnych wtyczek w aucie, wtedy panel sterowania klimatyzacji w radiu zadziałał.
Po podłączeniu radia bezpośrednio do instalacji (oryginalnie mam PSS) nie działa subwoofer, nie ma żadnego dźwięku. Jest jeden przewód wychodzący z radia do subwoofera ale brak kabla/przejściówki. Jak go podłączyć pod wzmacniacz - na razie nie wiem .
Jak ktoś ogarnia temat to prośba o info bo bez tego basu to wielka lipa.
Temperatura pod zegarami i w radiu:
Po podłączeniu radia przez zieloną przejściówkę dołączoną do zestawu, wyświetlana temperatura pod zegarami była poprawna, ale później zniknęła, po kolejnym rozłączeniu/podłączeniu.
Po podłączeniu radia bezpośrednio do instalacji auta bez zielonej przejściówki, pokazuje błędną temperaturę pod zegarami (28 stopni) i poprawną (chyba) temperaturę na radiu (5 stopni). Po ponownym podłączeniu przez zieloną przejściówkę pod zegarami nie pokazało żadnej temperatury (wykreskowane)
Klimatyzacja
Po włączeniu klimatyzacji sprężarka się załącza, obciążenie na silniku standardowo wyczuwalne podczas jazdy, dmucha zimnym powietrzem w kabinie, ale na dworze dzisiaj było zaledwie 12 stopni, wieczorem 5-6. Wiatraki nie uruchomiły się, przynajmniej ich nie słyszałem, nie widziałem żeby się kręciły po podniesieniu maski. Lodu na sprężarce nie widziałem. Auto jeździło około 40 min na włączonej klimie. Chyba trzeba poczekać na cieplejsze dni.. Temperatura klimy podczas testu ustawiona była na 19 st.
Kolory ikon w wersji nocnej są mocno systemowo stonowane.
Funkcje:
Radio nie jest zrootowane, android 9. Ma wgranego launcher agma. Z tego co udało mi się przetestować to; nawigacja i GPS, BT - rozmowy telefoniczne, słuchanie muzyki z telefonu, radio z RDS, YouTube, dostęp do sieci przez Wifi, dostęp do sieci przez router Wifi i BT z telefonu, korektory dźwięku, instalowanie apk z google play,
Nie przetestowałem: AUX, Kamery tylnej, rejestratora jazdy, wyjścia obrazu na dodatkowe ekrany (np w zagłówkach) .
Pierwsze wrażenie mimo niedociągnięć odnośnie montażu i dolnego spasowania jest i tak duże. Wszystkie przetestowane / zainstalowane aplikacje działają płynnie. Wyświetlacz jest jasny (w świetle dziennym zrobię zdjęcia i dodam do opisu). Łączenie przez Wifi czy BT realizowane jest bezproblemowo. Odnośnie dźwięku pozostaje tylko podłączenie subwoofera - napisałem już do Chińczyka. Kluczowe dwie sprawy tzn: klimatyzacja (mimo że sprężarka się załącza) i wyświetlanie temperatury jeszcze do przetestowania/ustawienia.
Edycja 09/04/2020 - zrobiłem test tzn:
1) Podłączyłem OEM radio z PSS i sprawdziłem jak się zachowują wiatraki i klima
a) nawiew włączony - wiatraki stoją
b) klima włączona - wiatraki od razu się kręcą (oba).
c) sprężarka się załącza
d) temperatura pod zegarami - OK
2) Radio Belsee - opcja 1, z podpięciem dwóch adapterów (niebieski i zielony - dwie wtyczki)
a) radio się włącza,
b) panel nawiewu/klimy nie działa,
c) sprężarka się nie włacza
d) temperatura pod zegarami brak, na wyświetlaczu brak
3) Radio Belsee - opcja 2, podpiąłem adapter niebieski i zielony - większa wtyczka z adaptera do radia, mniejsza wtyczka zielona z oryginalnej instalacji
a) nawiew włączony - wiatraki stoją
b) klima włączona - wiatraki stoją (oba).
c) sprężarka się włącza
d) temperatura pod zegarami - błędna
4) Radio Belsee - opcja 3, podpiąłem adapter niebieski, mniejsza wtyczka zielona z oryginalnej instalacji, większa wtyczka zielona z oryginalnej instalacji
a) nawiew włączony - wiatraki stoją
b) klima włączona - wiatraki stoją
c) sprężarka się włącza
d) temperatura pod zegarami - błędna, temperatura w radiu - niedokładna o jakieś 2-3 stopnie
Perełka na koniec ))
Pojechałem w zestawieniu nr 4) opcja 3, aby testować hehe , klima od początku jazdy włączona.
Po piętnastu minutach na postoju jak strzeliło białym dymem dookoła auta, myślałem ze mnie ktoś odkaża z KOVID-19.
Na całe szczęście chyba tylko zawór bezpieczeństwa zadziałał ?
Zielona jaskrawa maź została na sankach..
Czy to zawór - (od spodu sprężarki)?
.
Mała aktualizacja 01/05/2020
Temat z klimatyzacją trochę i zaprzątał głowę i zacząłem jeszcze raz od sprawdzenia.
Po sprawdzeniu okazało się że strzelił jedynie zawór bezpieczeństwa przy sprężarce.
Pojechałem do zaprzyjaźnionego serwisu i trochę posprawdzaliśmy ciśnienie w układzie klimatyzacji.
- Radio fabryczne ciśnienie niskie - 1-1,5bar, wysokie - 10-13 bar (przy gazowaniu na postoju),
- Chińczyk ciśnienie niskie - 1-1,5bara , wysokie po włączeniu AC (wiatraki stoją) urosło z 10 do 19 bar (wyłączyłem) żeby znowu zawór nie szczelił.
Kolega ze Słowenii podesłał mi na FB patent na klime w dieslu i zrobiłem tak samo jak on, tzn zmostkowałem piny przekaźnika sprężarki i wiatraków zgodnie ze zdjęciem.
Chińczyk przy włączonym AC ciśnienie niskie 1-1,5 bar, wysokie 10-14 bar (przy gazowaniu na postoju) oba wiatraki pracują !.
Klima działa, chłodzi powinno działać Obecnie tak jeżdżę i testuje
Dieslowców zapraszam do testów