Skocz do zawartości


RODO w HAKP

VII

Przy nawiewie ciepłego powietrza śmierdzi spalenizną

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 18:56, 19.11.2010

Pomocy. Mam problem z ogrzewaniem. Niech mi nikt nie mówi że problem był poruszany i już to było. Gdy włączę nawiew ciepłego powietrza lub klimatyzacje na dodatnią temperaturę czuje wewnątrz smród przypominający jakby spaleniznę, kurz, coś jakby się przypaliło, tliło. Przy wyłączonym nawiewie ciepłego powietrza nic nie czuć. Filtr kabinowy wymieniony, Klimatyzacja odgrzybiona ozonowaniem, Nie pali mi się żadna kontrolka, Szybko parują mi szyby, Wcześniej miałem problem ze spalinami, rozerwana przeplotka i nieszczelność na łączeniu ale to usunąłem. Wentylator przy stopach pasażera wyczyszczony i nie ociera o nic. Patrząc pod maską nic za bardzo nie widać żeby coś było uszkodzone. Czy może być to parownik , nagrzewnica , silnik wentylatora od chłodnicy , pompa klimy? . Do wymiany oleju mam jeszcze 2000 i jest już troszkę ciemny. Płyn w chłodnicy raczej w normie, może minimalne ubyło. Na silniku nie widzę wycieków. Po kilku kilometrach to aż głowa boli.
  • 0

#2 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 19:06, 19.11.2010

czy kojarzysz moment kiedy ta usterka się pojawiła ?
czy auto jest użytkowane na codzień czy może był jakis dłuzszy postój ? naprawa w warsztacie ?
byc moze masz jakiegos pasażera na gape w tunelu wentylacyjnym w okolicach nagrzewnicy i jak dostaje ciepłego powietrza to zaczyna sie mu ogonek palić
  • 0

#3 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 19:29, 19.11.2010

Hanię mam pół roku. Problem zaczął się gdzieś na początku października. Wcześniej nie miałem z tym problemu bo nie używałem nawiewu ciepłego powietrza. Samochód sprowadziłem z Niemiec. Możliwe że dłużej stał bo klima była zagrzybiona i pod maską była wygryziona dziura w macie wygłuszającej, dosyć spora, a ostatnio nawet powiększyła się. Samochód stawiam pod chmurką . Auto jest użytkowane codziennie.
  • 0

#4 Jarek

Jarek
  • Klubowicz
  • 7399 postów
  • Skąd:Dębica i okolice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:ES
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 43
Super

Napisano 19:33, 19.11.2010

gryzoń zasuszony - chłodne mu nie szkodzi a ciepłe podgrzewa futerko i śmierdzi. skoro nie ma jakiegoś dymu czyli ewidentnego dowodu na to że coś się pali to ja bym szukał w tunelach, przy nagrzewnicy jakiegoś zasuszonego gryzonia.
  • 0

#5 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 11:20, 20.11.2010

Dziś sprawdzę jeszcze kilka rzeczy. Sprawdzałem inne fora i teraz podejrzewam opornik - rezystor dmuchawy. Chłopaki mieli podobne problemy i to było przyczyną spalenizny.
  • 0

#6 DykuS17

DykuS17
  • Forumowicz
  • 76 postów
  • Skąd:Tarnów-OKOLICE
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:09, 21.11.2010

dołączam się do tematu ... u mnie czuć taki silny zapach CO2 tak jakby się spaliny cofały albo coś w tym stylu. Żadnego nie przyjemnego zapachu nie ma :) Nie robiłem z tym nic bo myślałem że to z kominów czy coś ... Tylko że u mnie czuć to przez około 4 kilometry a pozniej już nie
  • 0

#7 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 11:01, 21.11.2010

W Dieslach wadliwe były kolektory wylotowe, prawdopodobnie to jest przyczyną u Ciebie lub jakaś nieszczelność na łączeniu lub przeplotka. U mnie czuć spalenizną i stawiam że jest to opornik-rezystor dmuchawy który się gdzieś przypala. Zrobiłem wczoraj eksperyment i wyjąłem rezystor w jego miejsce włożyłem szmatkę i włączyłem nawiew na chwilę. Całkiem inne powietrze, ale jak kupię nowy i przetestuję wtedy powiem czy na pewno to było przyczyną.
  • 0

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:51, 21.11.2010

Witam,
Mam problem z kolektorem wydechowym w mojej Hondzie ICTDI rocznik 2005 tzn. od pewnego czasu szczególnie na postoju czuć wewnątrz zapach spalin. I jak mi powiedziano w ASO przy ostatnim przeglądzie na 14000 km jest to spowodowane wadą samego kolektora, który będzioe kwalifikował się do wymiany, koszt około 2500 złociszy. Autko pochodzi z Niemiec i oczywiście Honda nie chce uznać gwarancji, nie podoba się im jeden z wpisów w książce gwarancyjnej. Co ciekawe na ten element jest przedłużona gwarancja. Ciekawe dlaczego Honda wiedząc o wadzie elementu nie wymienia go kampanijnie tylko czeka aż posiadacz sam się do nich zgłosi, a jak się zgłosi to kłody pod nogi. Może inni posiadacze tego modelu spotkali się też z tym problemem.
  • 0

#9 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 18:49, 21.11.2010

To zadzwoń lub jedź do innego ASO. Ja również miałem podobny problem, ale u mnie kolektor nie był przyczyną. Jak zadzwoniłem to powiedzieli mi żebym przyjechał a jak wiadomo w ASO nie ważne czy znajdą usterkę czy nie 200 się należy. Oczywiście chcieli mi mierzyć powłokę lakierniczą czy nie bity, też nie mam wszystkich pieczątek bo nie był do końca serwisowany. To czy Ci zrobią w ramach akcji serwisowej to tylko zależy od ASO i ich dobrych chęci. Aby samochód kwalifikował się nie może być starszy niż 7 lat lub przebieg nie większy niż 180 000 km. W ASO zdziwieni byli skąd wiem o akcji serwisowej a jak już byłem bliższy wymiany to rzucają kłody pod nogi a że będę musiał dopłacić, a jak bity to nie zrobią i wszystko żeby nie zrobic za darmo. Niestety, ale to jest Polska w innych krajach to jest nie do pomyślenia aby ucierpiał wizerunek marki.
  • 0

#10 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 19:10, 21.11.2010

To jest temat o kolektorze i dzial dotyczacy silnika?
Jest odpowiedni watek do dyskusji na ten temat. Nie ciagnijcie tego tutaj.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:50, 21.11.2010

Do Pawła,
A co było przyczyną u Ciebie. Jak narazie jutro będę sprawdzał jak do tematu podejdzie Autohaus w którym Moja Honda była kupiona i wktórym była serwisowana.
  • 0

#12 Guest_Wilu_*

Guest_Wilu_*
  • Guests

Napisano 20:04, 21.11.2010

U Ciebie stawiam na 99% kolektor wydechowy a u mnie był przeplot i łączenie.
  • 0

#13 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 20:25, 21.11.2010

Dzięki, Uciekam na dział silnika.Już przeglądałem i nic ciekawego nie znalazłem.
  • 0

#14 janusz362

janusz362
  • Forumowicz
  • 46 postów
  • Skąd:Nottingham UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:20, 28.10.2014

U mnie ewidentnie kolektor capi :(
  • 0
Tu żyje się inaczej,a o to chodzi by było nam dobrze i tu tak dla mnie jest :)

#15 Ewenement7

Ewenement7
  • Forumowicz
  • 222 postów
  • Skąd:Małopolska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:18, 09.01.2017

Ja kilka dni temu potrąciłem gołębia , poleciały pióra i zaczeło śmierdzieć . Mam nadzieję że to piórko capi a nie coś innego :)


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq