Przeczytałem wszystkie strony w tym temacie, ale dalej nie wiem dlaczego co jakiś czas moja klapa się blokuje.
Objawy są takie, że jak się zrobi zimno (ostatnio było 4-5stopni) i rano odpalam auto to zapala się kontrolka TAIL GATE na desce i klapa jest zablokowana, mimo że nawet nie próbowałem jej otworzyć.
Do tej pory wymieniłem:
1. cały mechanizm zębaty (pomogło w pewnym stopniu bo stary skrzypiał i się przycinał a ten chodzi cichutko)
2. sterownik
Po tych wymianach klapa przestała się przycinać w trakcie zamykania/otwierania i myślałem że sprawa załatwiona...
Teraz zastanawiam się nad zamkiem co sugerują poprzednie posty, ale dzisiaj rozebrałem klapę i wymontowałem zamek i działa prawidłowo - jest utrzymany w super stanie nasmarowany bez grama rdzy czy brudu, wygląda jak nowy. Sprawdziłem styki, które dają sygnał do ecu żeby domknąć klapę w momencie kiedy trzpień w podłodze znajdzie się w szczelinie zamka podczas zamykania zamykaniu, przegwizdałem wszystkie kable między zamkiem a sterownikiem i przejście jest. Zmierzyłem rezystancję wszystkich czterech czujników i jest ok (1k - rozwarcie, ok. 20R - zwarcie). Co tam za diabeł może siedzieć?
Może jakiś zimny lut jest gdzieś po drodze - na to wskazywałoby to że problem występuje przy niskiej temperaturze.
Tu jest zdjęcia zamka:
https://www.fotosik....547c64a794b6d77
https://www.fotosik....1f5d2e43f11980f
Wiem że powinienem odczytać jeszcze błąd, ale dziś dowaliłem bo podłączyłem wcześniej zasilanie od sterownika i błąd się niestety skasował
Zostaje mi czekać do następnej blokady i odczytanie błędu., ale jeśli ktoś na podstawie moich wywodów ma jakąś teorię to chętnie wysłucham...
Użytkownik perszing81 edytował ten post 15:33, 06.10.2018