Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Stuki w tylnym zawieszeniu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
44 odpowiedzi w tym temacie

#31 26wf101

26wf101
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:RADOM
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:02, 06.05.2016

Witam u mnie w acco cl7 też stuka - wymieniłem amory ponieważ już były wybite i co ??  tydzień spokoju i znowu pukanie na dodatek jeszcze głośniejsze !


  • 0

#32 tatoo

tatoo
  • Forumowicz
  • 27 postów
  • Skąd:Kurow
  • Silnik:2.2
  • Wersja:sport I-CTDI
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:SEDAN
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:25, 10.05.2016

Sprawdź gumy na stabilizatorze.Mechanik mnie przekonał do wymiany łączników .Obeszło byś się bez tego,ale dopiero po fakcie na to wpadłem.Jak to gumy to nie musisz ich wymieniać.Odkrec ,podłoż np.kawalek dętki i po sprawie.
  • 0

#33 26wf101

26wf101
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:RADOM
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:17, 15.05.2016

Sprawdź gumy na stabilizatorze.Mechanik mnie przekonał do wymiany łączników .Obeszło byś się bez tego,ale dopiero po fakcie na to wpadłem.Jak to gumy to nie musisz ich wymieniać.Odkrec ,podłoż np.kawalek dętki i po sprawie.

Mój mechanior twierdzi że żadnych luzów w zawieszeniu nie ma owszem gumy i te wszystkie pozostałe elementy nie są już w super stanie ale twierdzi że jeszcze nie wymagają wymiany. 

Więc jedyne co mi przychodzi do głowy to te nieszczęsne poduszki amortyzatorów ?!  

Fakt jest też taki że sam nie zaglądałem pod auto więc w wolnej chwili spróbuje sam problem namierzyć.

Dodam jeszcze jedno że owe * puknięcie *  - niekiedy ma również miejsce w momencie wsiadania do auta.   


Użytkownik 26wf101 edytował ten post 17:29, 15.05.2016

  • 0

#34 krychu34692

krychu34692
  • Forumowicz
  • 278 postów
  • Skąd:Starachowice
  • Silnik:2,0
  • Wersja:508 RXH
  • KM:200
  • Paliwo:ON
  • Rok:2013
  • Nadwozie:RHC8D
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:33, 18.05.2016

U mnie występują podobne objawy. U diagnosty na trzepakach wszystko sprawne, a na dołkach czasami coś stuknie w tylnym zawieszeniu. Dodam że jak jest sucho to rzadko i cichsze jest to stukanie a głośniejsze i częstsze na mokrej nawierzchni  i czasami występuje odgłos tak jakby z prawej strony sprężyna przeskoczyła... 

Czytają forum wnioskuje że może to być to górne mocowanie amortyzatorów czy coś jeszcze można obstawiać?


Użytkownik krychu34692 edytował ten post 08:35, 18.05.2016

  • 0

#35 26wf101

26wf101
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:RADOM
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:16, 23.05.2016

Kiedy guma stabilizatora jest do wymiany ? Po czym poznać ? 

Popękana, wyrobiony otwór, sparciała ?


Zabrałem się do oględzin...

I co ?

Wykręciłem jedną śrubę a druga elegancko się ukręciła, łeb został w kluczu,  straciłem pól dnia na walkę z urwaną śrubą , dziękuję - nie bawię się już w mechanika. 


  • 0

#36 26wf101

26wf101
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:RADOM
  • Silnik:2.0
  • Wersja:s
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:24, 01.06.2016

.. a stukanie jak było tak jest dalej i rośnie w siłę coraz więcej  dB


  • 0

#37 sebulek

sebulek
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:1850
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH06
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:55, 12.07.2016

Jakiej firmy polecacie łączniki stabilizatorów tył do CH6?


  • 0

#38 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 14:23, 12.07.2016

szybko się kolega poddaje.... wybić w środku można przyspawaną nakrętkę i zastosować później swoją a śrubę rozwiercić. Co do pukania jak nie wyjmiesz to nie zobaczysz chyba, że jest tak mocno wybita już, że widać luz pomiędzy guma a stabem

 

co do  łączników ctr polecam 


  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#39 sebulek

sebulek
  • Nowy
  • 13 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1,8
  • Wersja:ES
  • KM:1850
  • Paliwo:PB
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CH06
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:51, 14.07.2016

szybko się kolega poddaje.... wybić w środku można przyspawaną nakrętkę i zastosować później swoją a śrubę rozwiercić. Co do pukania jak nie wyjmiesz to nie zobaczysz chyba, że jest tak mocno wybita już, że widać luz pomiędzy guma a stabem

 

co do  łączników ctr polecam 

 

 

Znalazłem te CTR, orientujecie się czy one są od razu w komplecie z gumami, czy trzeba je oddzielnie kupować?


  • 0

#40 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 11:04, 14.07.2016

Gumy stabilizatora oddzielnie kupujesz.


  • 0

#41 Cloudwalking

Cloudwalking
  • Forumowicz
  • 62 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:33, 26.07.2016

Koledzy, ja u siebie mam takie pukanie dosyć głośne, ale rzadko się pojawiające. Słychać to tylko np. przy zjeździe z krawężnika albo po zaliczeniu głębszej studzienki. W innych okolicznościach cisza. Myślałem, że to gaśnica, ale niestety nie. Słychać wyraźny, głośny stuk jakby coś skakało w bagażniku.

 

Zaczynać od gum stabilizatora i łączników?


  • 0

#42 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 10:34, 26.07.2016

Uważaj tylko na urywajace się śruby na mocowaniu gum staba, w rekach się rozpadają...
Ewentualnie same łączniki na początek.

Później górne mocowanie amora a najpierw odwiedź speca od zawieszeń niech sprawdzi to kosztów nie narobisz.

Wysłane z Tapatalk
  • 0

#43 Cloudwalking

Cloudwalking
  • Forumowicz
  • 62 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:1,8
  • Wersja:S
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:00, 26.07.2016

A jeszcze takie pytanie, dokręcać te gumy i łączniki można na podniesionym samochodzie czy muszą być koła na ziemi?

 

A łączniki jak coś to lepiej 555 czy CTR?


Użytkownik Cloudwalking edytował ten post 12:01, 26.07.2016

  • 0

#44 rewan

rewan
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:Bełchatów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:52, 26.07.2016

U mnie stukało to gumy kupiłem poliuretanowe. Koszt 30zł za sztukę, więc raczej warto.
  • 0

#45 tobiaszt

tobiaszt
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Szubin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:06, 16.01.2022

Temat dosc stary,ale moze komus sie przyda.Tez mialem takie gluche stuki z tylu na zakretach,dziurach itd. Laczniki i gumy staba wymienione.Okazalo sie 4 sruby od mocowania ktorymi przykreca sie tylny stabilizator mialy gwint zjechany.Odwiedzilem miejscowy sklep rolniczy Grene zakupilem identyczne sruby tyle,ze o twardosci 8.8 nie pamietam jaka orginalne twardosc maja.Po wymianie samych srub stuki ustaly.


Użytkownik tobiaszt edytował ten post 22:07, 16.01.2022

  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq