Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Stuki w tylnym zawieszeniu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
44 odpowiedzi w tym temacie

#16 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:53, 20.11.2010

nie będą pasowały od CG 8/9
masz inny stabilizator (a przynajmniej jego nr katalogowy) a co za tym idzie, inne gumy
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#17 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:11, 08.12.2010

Witam, kupiłem dwa zestawy naprawcze górnego mocowania amortyzatora Lemfordera nr 29360 - 01 lub 02 - nie ma różnicy, które skaładają się z dwóch gumek, dwóch podkładek i tulejki metalowej. U mnie wymiana u mechanika 120 zł. Jestem po i szkoda, że nie zrobiłem tego wcześniej. Nic nie puka, stuka - cisza! Zaryzykuję i wymienię przednie - są takie same, bo czasem także słychać tam jakieś odgłosy, które ciężko zdiagnozować przez normalną pracę zawieszenia. Teraz Hania jest prawie jak nowa.
Polecam.
Komplet na jeden amortyzator w Focie po rabacie 60 kilka zł.
  • 0

#18 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 20:46, 08.12.2010

Ja się zawsze zastanawiałem co ci mechanicy na tych szarpakach znajdują nieprawidłowego w zawieszeniu, skoro każdy jak jedzie na takie szarpaki bo coś stuka w zawieszeniu, to wychodzi na to ze zawieszenie jest ok, ja byłem raz(pierwszy i ostatni bo nić nie znaleźli a też stukało) autem na szarpakach i dziwiłem się, jak koleś może usłyszeć jakieś stuki albo nie wiem, skoro te szarpaki takie larmo robia(chyba że sa takie szarpaki co pracuja cicho) bo tak to taki mechanik może chyba tylko patrzeć na zawieszenie jak się poddaje na tulejach, gumach w te i we w te, albo jak jest Baaardzo mocno wybite wszystko to może wtedy coś widać ale szczerze to nie wiem, ale tak jak coś dopiero zaczyna stukać to wydaje mi się ze takie szarpaki raczej się nie sprawdzają, poza tym jakoś te szarpaki mnie nie przekonują, nie wiem ale takie jest moje odczucie, może komuś pomogły.
  • 0
VTEC

#19 Baryla

Baryla
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:07, 07.01.2015

Witam mam taki problemik odnośnie stukania w prawym tylnym kole. Sprawdziłem mam luz jak podniosę samochód na lewarku jest luz góra dół i teraz pytanie jest tam jakaś poduszka nad amortyzatorem ? poprzednio miałem golfa iv i z tyłu nad amorem była jeszcze taka jakby poducha gumowa :) jak to jest tutaj ? i jak sie nazywa fachowo ta część ? :)


Użytkownik Baryla edytował ten post 15:37, 07.01.2015

  • 0

#20 Michal21071984

Michal21071984
  • Partner HAKP
  • 526 postów
  • Skąd:Opatów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive Custom
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 15:45, 07.01.2015

W accordzie jest poduszka tylnej belki po jednej na stronę. u mnie stukało i wymieniałem w serwisie koszt jednej 25zł.

jeśli nie poduszka to może być któryś z wahacz najczęściej górny. Generalnie się najczęściej gumy wycierają na sworzniach. ten górny wahacz niestety nie ma wymiennego samego sworznia trzeba wymienić cały wahacz. 

w takim wypadku koszt wahacza w serwisie cos koło 350zł za sztuke. ale polecam sklep z wrocławia bodajże Japan Motor Car Parts. Mają na allegro części. dla przykładu ten sam wahacz 150zł wymiana bardzo prosta.


  • 0

#21 Baryla

Baryla
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:00, 07.01.2015

wahacze wporzadku żadnych luzów. Luz mam taki gdy samochód na lewarku narysowałem szkic obrazek w załączniku :) 

Załączone pliki


  • 0

#22 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 16:17, 07.01.2015

mi też stuka :) Na początek wymieniam gumy stabilizatora. OEM w ASO 28pln/szt


  • 0

#23 marcoaccord

marcoaccord
  • Forumowicz
  • 620 postów
  • Skąd:Pisz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GX
  • KM:125
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:28, 07.01.2015

Jak jest luz na lewarku tak jak zaznaczyłeś na obrazku to albo poduszki amortyzatora albo tuleja na dole amortyzatora w skrajnym przypadku amortyzator


  • 0

#24 Baryla

Baryla
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:19, 07.01.2015

tez obstawiam te poduszki bo tuleja tez nie miała luzu najpierw zacznę od tego zobaczymy co dalej :) 


  • 0

#25 podlez

podlez
  • Forumowicz
  • 856 postów
  • Skąd:W-w
  • Silnik:2.2
  • Wersja:CN2
  • KM:170
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 18:57, 07.01.2015

a powiedz, czy luz jest wyczuwalny ręką wyrażnie?

Aż sam to też sprawdzę w weekend.


  • 0

#26 Baryla

Baryla
  • Forumowicz
  • 30 postów
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:53, 07.01.2015

tak jest wyczuwalny jak stawiam ja na lewarku i mogę ręka podnosić koło i opuszczać nie dużo ale słychać  takie jakby puknięcia.


Użytkownik Baryla edytował ten post 19:54, 07.01.2015

  • 0

#27 lucjan.f

lucjan.f
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:18, 13.01.2015

podłącze sie do tematu z pytaniem czy te poduszku mozna wymienic bez demontażu całego amora?? czy można to odkręcic w bagazniku i popeostu wymienic te gumeczki?


  • 0

#28 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 21:00, 13.01.2015

nie - tylko 1 z 2 gum możesz tak wymienić, aby wymienić drugą trzeba amora od sprężyny uwolnić
  • 0

#29 lucjan.f

lucjan.f
  • Nowy
  • 2 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:02, 13.01.2015

nie - tylko 1 z 2 gum możesz tak wymienić, aby wymienić drugą trzeba amora od sprężyny uwolnić

aha dzieki myślałem ze to bedzie prostsze :hmmm:


  • 0

#30 Petrostar_pl

Petrostar_pl
  • Forumowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sedan
  • KM:150
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:S
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:04, 23.01.2015

Niestety nie jest to aż takie proste,aby wymienić poduszki konieczny będzie demontaż amortyzatora ale jeżeli tylko posiadasz trochę doświadczenia,wprawy w temacie to spokojnie dasz sobie rade:)


  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq