Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
all_gen

Filtr oleju, ogólny temat wszystkie generacje - dyskusja

all_gen

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
445 odpowiedzi w tym temacie

#376 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 09:33, 06.11.2019

Używałem filtrona Op575, nic nie ciekło, ciśnienie ok

używałem OC617, nic nie ciekło, ciśnienie ok,

teraz uzywam MANN W610/6, nic nie cieknie ciśnienie ok.

 

Nie znam konstrukcji tych filtórw, ale wydje mi się że OP575 to nie jest dobry omysł, bo: OP575 jest podawany jako zamienniek MANN W610/3 oraz W610/6, a tylko W610/6 jest polecany do Accorda. 

Filtr w K20/K24 jest wkręcany z boku bloku silnika więc powinien mieć zawór zwrotny, żeby olej nie spadał z filtra i nie było suchego startu. natomiast nie wiem który z tych filtrów go posiada a który nie, a może mają go wszystkie ;)


  • 0

#377 niemcu

niemcu
  • Moderator
  • 484 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 13:08, 06.11.2019

https://www.iparts.p...575-146293.html tu masz informację, że op575 posiada zawór zwrotny.


  • 0

#378 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 11:12, 13.11.2019

Ja również stosuje Knecht OC617 i nic mi nie cieknie, a kontroli gasną od razu i dalej będę go zakładał. Stosunek ceny do jakości jest znakomity. ;)


Użytkownik rudi0018 edytował ten post 11:13, 13.11.2019

  • 0

#379 ubek

ubek
  • Forumowicz
  • 415 postów
  • Skąd:Łańcut & UK
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:kto to wie..
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 17:49, 13.11.2019

Dziś wyskoczyl mi ciekawy film na YT, test filtrów Mann'a i Knechta.
Nie są to filtry puszkowe a wkłady ale zasada działania taka sama.
https://youtu.be/YyMj0jQik38
  • 1

#380 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 21:31, 13.11.2019

Ja stosuję od 3 lat knecht mahle OX153/7D1 (diesel)

Produkowany w Austrii tak jak samo jak OEM, z resztą oryginalny jest tego samego producenta. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#381 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 22:29, 28.11.2019

Dla wszystkich zainteresowanych zrobiłem  małe porównanie filtrów oleju MANN i oryginał PURFLUX

 


  • 0

#382 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 11:12, 29.11.2019

jeśli chodzi o porównanie tych filtrów to jeszcze jedno rzuciło mi się w oczy, a mianowicie filtr mann ma pogniecioną blachę na sprasowaniu bocznej blachy z górnym kołnierzem, tak jakby nie umieli zrobić tego aby ta blacha była tam idealnie gładka, w każdym razie bardzo niefachowo to wygląda. filmik super :)


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#383 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 21:45, 30.11.2019

Dokładnie tak.Nie zdążyłem zmierzyć ile jest zwojów gwintu na filtrze MANN.Ale wydaje mi się że oryginał ma więcej gwintu do przykręcania


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 21:45, 30.11.2019

  • 0

#384 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 12:49, 02.12.2019

Nie trzeba nasadek kupować do odkręcania filtrów.. Mam uniwersalny klucz jonneswaya który dostosowuje się do średnicy..
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#385 piotrekk6

piotrekk6
  • Forumowicz
  • 373 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:K24
  • Wersja:Type-S
  • KM:???
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 13:37, 02.12.2019

Ja do odkręcania uzywam szczypc do filtrów. Pierwsza wymiana w k24  bez nich była cięzka tak się zasiedział filtr :P


  • 0

#386 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 16:55, 27.12.2019

Co do,, kluczy,, do fitrów  też posiadam ich mnóstwo w zależności od modelu auta .Uniwersalne i dedykowane pod konkretne auto. Jestem  zwolennikiem używania dopasowanych narzędzi pod auto.Drażni mnie ,,porysowany lakier,, na filtrze oleju :) jak ktoś kombinuje z narzędziami :) Ale każdy robi jak chce :)


  • 0

#387 Edson

Edson
  • Partner HAKP
  • 4485 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Specjals
  • KM:320+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:hot-hatch
Reputacja: 137
Wzorowa

Napisano 21:55, 27.12.2019

Porysowany lakier powiadasz.. Przecież filtr oleju wystarczy dokręcić ręką ze szmatką..

A stary i tak idzie w niwet.. Nie przypisujmy teologii przy tak prostej czynności....
  • 0

mechanika: regulacja luzu zaworowego, wymiana hebli, zawieszenia, płynów, sprzęgła, rozrządu, silników, naprawa silników, skrzyń MT, regeneracja zacisków, serwis klimatyzacji - etc - Warszawa/Otwock  tel 690886882 - zapraszam


#388 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 22:00, 27.12.2019

jak jest dobry filtr (dobrej firmy) to ręką spokojnie dokręcisz, ja w ciężarówkach dokręcam ręką i nigdy jeszcze się nie odkręcił 


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#389 backdraft998

backdraft998
  • Forumowicz
  • 1280 postów
  • Skąd:Radom
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2010
  • Nadwozie:g
Reputacja: 32
Super

Napisano 21:50, 01.01.2020

Naprawiając auta spotykam się z różnymi przypadkami odkręcania i dokręcania filtrów.Mając dedykowane narzędzia mogę sobie zastosować klucz ,,dynamo,, pod nasadkę filtra.Przy uniwersalnym pazurkowym z radełkami wywierasz nacisk na puszkę.Ja robię tak jak uważam z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi.Inni mogą to robić nawet szczypcami do rur z wykorzystaniem ,,rur,, lub innych patentów :) to ich sprawa.Kieruję się zasadą ,,rób tak jak sam byś chciał mieć zrobione,,


Użytkownik backdraft998 edytował ten post 21:53, 01.01.2020

  • 0

#390 Beryl

Beryl
  • Forumowicz
  • 438 postów
  • Skąd:SLU
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive +
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 16:41, 13.07.2020

Koledzy, jeśli ktoś by kupował klucz do filtra oleju to z Ali pasuje ten o numerze 901. Zamówiłem, kosztował 7 zł. Pasuje idealnie.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: all_gen

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq