XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Ile płynu hamulcowego ?
#1
Napisano 20:17, 27.10.2010
Przyznam szczerze, że szukałem długo i namiętnie(nie tylko na forum, ale ogólnie w necie) i nie znalazłem odpowiedzi na pytanie : jaka jest pojemość układu hamulcowego (przy okazji także w układzie sprzęgła) w ATR'ze...
Jeżeli macie info odnośnie innych Acco-dawajcie w tym temacie...
Będzie dla potomnych
Pzdr.
Maciej
Był CH1 '98 (sell) (piękna "lodówa"...)
A teraz jest "Leśnik"
#2
Napisano 06:44, 28.10.2010
Do F18B2 pamiętam, że kupowałem 1 butelkę 500ml i nic mechanik nie mówił że nie starczyło.
Dla przezornych myślę, że można kupić 1l i jak coś to, to co zostanie będzie na następną wymianę.
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?
#3
Napisano 07:10, 28.10.2010
#4
Napisano 19:29, 28.10.2010
Podpytałem mechaniora i...
Podobno na wymianę liter powinien styknąć
Do F18B2 pamiętam, że kupowałem 1 butelkę 500ml i nic mechanik nie mówił że nie starczyło.
Dla przezornych myślę, że można kupić 1l i jak coś to, to co zostanie będzie na następną wymianę.
Natomiast:
literek może wtedy być troszku małojak ja przekładałem heble z ATRa i odpowietrzałem układ - to mi zeszły 2 butelki po 1l
Pzdr.
Maciej
Był CH1 '98 (sell) (piękna "lodówa"...)
A teraz jest "Leśnik"
#5
Napisano 19:34, 28.10.2010
to litr starczy, jak robisz pierwszy raz i narozlewasz/poprzelewasz to może
i 2l nie starczyć
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?
#6
Napisano 19:41, 28.10.2010
dokladnie tak, duzo zalezy od tego jaki masz "przelew" na podloge warsztatu , jak masz dobra forme to w litrze sie zamkniesz, ale na szczescie plyn taniN-rique, wsio zależy jak robisz. Jak masz wprawę i dobrą technikę
to litr starczy, jak robisz pierwszy raz i narozlewasz/poprzelewasz to może
i 2l nie starczyć
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC
#7
Napisano 20:25, 14.03.2011
Co do układu sprzęgła to płynu wchodzi ok 300-400ml ,przynajmniej u mnie. (w zbiorniczku na max prawie i w butelce jeszcze zostało z 0.5l)
A co do płynu hamulcowego to przymierzam sie wymienić i mam 1l może starczy
#8
Napisano 20:34, 14.03.2011
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC
#9
Napisano 11:19, 20.10.2016
Mimo że 5 letni odkop, to skoro temat wciąż otwarty to zapytam:
Ile płynu hamulcowego powinienem kupić? Pacjent/ka opisany obok (1.8, 136 KM, 2000 rok)?
Czy przy okazji wymienić też płyn wspomagania sprzęgła? Czy wchodzi tam ten sam płyn? Jaka ilość?
Na cba wyczytałem tyle, że:
"Płyn hamulcowy klasy DOT3 lub DOT4. Przez producenta rekomendowany jest Genuine Honda Brake Fluid, jednak każdy płyn dobrej marki powinien równie dobrze spełniać swoje zadanie."
Nawet udało mi się go znaleźć:
http://haparts.pl/ca...-plyn-hamulcowy
Czy to nadal odpowiedni wybór czy coś się zmieniło? Czy może ATE DOT4 w cenie 35 pln za litr? Z tego co wyczytałem, to zalecają jego wymianę maksymalnie co 1 rok, więc jeśli wierzyć temu, co piszą np tutaj: http://www.iparts.pl...022-321705.html ("Temperatura wrzenia płynu ATE SL DOT4 oscyluje w granicach 260°C, a rekomendowany okres eksploatacji nie powinien być dłuższy niż 1 rok.") to może to jednak tylko pozorna oszczędność?
Doradzicie coś?
#10
Napisano 11:58, 20.10.2016
Jak kupisz 1,5L to powinno wystarczyć na całość. Jak weźmiesz 2L to będzie najwyżej zapas.
Tak - do sprzęgła ten sam się leje.
Bierz Ate. Płyn zmienia się jak osiągnie określoną zawartość wody.
#11
Napisano 12:14, 20.10.2016
Czyli płyn, jaki podałem w 2gim linku w poprzednim poście jest okej?
Skoro pół litra (płynu ) kosztuje 30 pln, a litrowa butelka 35 pln, to nawet nie ma się co zastanawiać i trzeba brać 2l i mieć spokój.
A co do wymiany to jak to działa? Czy te oba układy korzystają z tego samego zbiornika czy tylko z tego samego płynu, ale osobnych zbiorniczków? Ile przy tym roboty dla mechanika i ile może za to wołać? Do 100 pln za oba?
Z hpartsa dostałem właśnie odpowiedź, wrzucę jako cytat (link o, którym mowa, to ten do hondowego DOT 3):
"Witam serdecznie,
Użytkownik User32 edytował ten post 13:50, 20.10.2016
#12
Napisano 18:51, 20.10.2016
Odnośnie płynów hamulcowych, DOT3, DOT4 i DOT 5.1 są to płyny oparte na glikolach więc teoretycznie są mieszalne tzn nie powinno się nic stać mieszając te płyny. Inna sprawa z płynem DOT5, który jest opatry na związkach silikonu i nie powinno się go mieszać z innymi płynami.
Różnice temperatur wrzenia pomiędzy płynami (za wikipedią):
- ŚWIEŻY PŁYN HAMULCOWY [ oC ]
- DOT3 - 205
- DOT4 - 230
- DOT5 - 260
- DOT5.1 - 260
2. PŁYN HAMULCOWY ZAWODNIONY
- DOT3 - 140
- DOT4 - 155
- DOT5 - 180
- DOT5.1 - 180
Zatem lepiej częściej zmieniać płyn niższej klasy niż długo jeździć na płynie teoretycznie lepszym
Jak czytam forum to nagle uświadamiam sobie, że mam wszystko do wymiany...
#13
Napisano 21:52, 20.10.2016
Czyli płyn, jaki podałem w 2gim linku w poprzednim poście jest okej?
Skoro pół litra (płynu ) kosztuje 30 pln, a litrowa butelka 35 pln, to nawet nie ma się co zastanawiać i trzeba brać 2l i mieć spokój.
A co do wymiany to jak to działa? Czy te oba układy korzystają z tego samego zbiornika czy tylko z tego samego płynu, ale osobnych zbiorniczków? Ile przy tym roboty dla mechanika i ile może za to wołać? Do 100 pln za oba?
Z hpartsa dostałem właśnie odpowiedź, wrzucę jako cytat (link o, którym mowa, to ten do hondowego DOT 3):
"Witam serdecznie,
Panie Jacku, płyn hamulcowy, do którego podał Pan bezpośredni odnośnik, będzie pasował do układu hamulcowego jak i sprzęgłowego w Pana samochodzie.Fabrycznie “suchy” układ hamulcowy w Pana samochodzie ma około 0,5l pojemności, czyli do wymiany będzie potrzebował Pan dwóch butelek płynu. Taki sam płyn występuje również w układzie sprzęgłowym w Pana samochodzie – układ ma około 0,3l pojemności. Warto do wymiany płynu w układzie hamulcowym oraz sprzęgłowym zaopatrzyć się w 1l płynu.Płyny o oznaczeniach DOT3, DOT4 oraz DOT 5.1, różnią się od siebie przede wszystkim temperaturą wrzenia, ale są ze sobą w pełni mieszalne. Jeżeli auto nie służy Pan np. “do wypadów na tor”, może Pan bez problemu zastosować płyn DOT3"Koniec cytatu.Z tym mieszaniem DOTów, to trochę inne rzeczy tu na forum czytałem, więc o to w tym momencie mniejsza, czy to prawda czy nie.Z maila wynika, że wystarczą 3 buteleczki - wyjdzie 1,062 litra. Cenowo 84,3 pln + KW, czyli mocno porównywalnie z 2 litrami DOT4 ATE. Hm...Edit.Zamówiłem 3x Honda Brake Fluid DOT 3. Jako że jeżdżę spokojnie powinno wystarczyć na dłuższy czas.
kolego ,na korku od zbiorniczka mas napisane jaki płyn się do nas używa, DOT3 lub DOt4 i żaden inny. Tak, są inne zbiorniczki, malutki jest do wspomagania, można też przy okazji odkręcić i przeczyścić wysprzęglik.
U mnie na obydwa układy poszło na wymianę jakieś 0,6l, oczywiście z odpowietrzaniem:-)
Użytkownik toki edytował ten post 21:53, 20.10.2016
#14
Napisano 08:52, 21.10.2016
Kurier z HBF DOT3 w drodze O przeczyszczeniu wysprzęglika przekażę info mechanikowi - sprawdzony gość, serwisował 4 lata mój poprzedni samochód, teraz będzie miał pod opieką Hondę.
Dziękuję za porady i informacje (jak sami widzicie rozrzut jest ogromny - od 0,6 do 1,5l). Jak już wymienię u siebie dam znać ile u mnie poszło - może komuś w przyszłości się to przyda.
#15
Napisano 09:28, 21.10.2016
kupowanie płynu DOT3 i to jeszcze OEM to jakaś patola. nic nie daje a w *cenzura* kosztuje. jakimś dziwnym cudem w każdym aucie mam ATE SL6 zalane a w 6 genie mam teraz zalane K2 i jest zajebiście. litr kosztował całe 18 zł.
w układ hamulcowy w 6 wchodzi litr i to z przelaniem.
do sprzegła max 200 ml
90 zł wydawać na stary technologicznie DOT3 to ja nie mam pytań... a potem płacz bo pedał puchnie po pałowaniu i hamowaniu z 150 do 0
Angole na graty << -- Klick
tel. 603 36 sześć sześć 46
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych