Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

dziwne szuranie/tarcie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 marianuss

marianuss
  • Forumowicz
  • 65 postów
  • Skąd:Wieluń/ Barnsley
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CE1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:23, 27.10.2010

Wczoraj usłyszałem dziwne szuranie z okolic przedniego lewego koła. Dźwięk jest rytmiczny, zależny od prędkości (im wolniej, tym dłuższy, w większych odstępach czasowych) Coś jakby ocieranie klocka o krzywą tarcze.
Po podniesieniu auta, gdy kręciłem i lewym i prawym kołem, żadnego tarcia nie słychać. Lewa półoś gdy sie nią porusza w góre i w dół, ma dobrze wyczuwalny luz :-/ (czyli prawdopodobnie tu tkwi problem) Tylko pytanie, co dokładnie może tak szurać?
Przegub? Nie chciałbym u mechanika za dużo pieniędzy niepotrzebnie zostawić.
Pomocy.
  • 0

#2 marianuss

marianuss
  • Forumowicz
  • 65 postów
  • Skąd:Wieluń/ Barnsley
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CE1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:50, 27.10.2010

Ale właśnie, gdy koła są w powietrzu i nie są obciążone, to nic nie trze :-/
  • 0

#3 marianuss

marianuss
  • Forumowicz
  • 65 postów
  • Skąd:Wieluń/ Barnsley
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CE1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:24, 29.10.2010

Sprawdziłem, osłona tarczy solidnie siedzi, koło nie ma luzów, bicia też nie ma.
Ale gdy auto jest podniesione i koła są skręcone, przy obracaniu kołem skrzypi gumowa osłona przegubu. Na prostych kołach jej nie słychać.
I teraz pytanie, czy ta osłona może wydawać te dzwięki podczas jazdy prosto? Bo w sumie gdy auto stoi na ziemi, przegub jest w innej pozycji niż na podnośniku.
I drugie pytanie, jak ta gumowa osłona skrzypi, to trzeba wymienić, czy są inne partyzanckie sposoby?
  • 0

#4 marianuss

marianuss
  • Forumowicz
  • 65 postów
  • Skąd:Wieluń/ Barnsley
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1995
  • Nadwozie:CE1
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:36, 02.11.2010

dokładnie o to, nie wiedziałem że to się tak nazywa
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:50, 02.11.2010

U mnie było to samo. na początku to ignorowałem bo nie mogłem znaleźć przyczyny ale po około 3 miesiącach coś tak zaczęło piszczeć jak hamulce w pociągach. Ostre hamowanie nic nie dało. Pojechałem do pierwszego warsztatu jaki znalazłem, nic nie mogli znaleźć, ale na sam koniec odgięli trochę już skorodowane osłony hamulców i problem zniknął. Proste i banalne. Ponoć szczelina między hamulcem a osłoną jest mniejsza gdy auto jest na kołach niż gdy jest na podnośniku. U mnie to zadziałało i teraz żadnych chałasów. Życzę powodzenia
  • 0

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:48, 02.11.2010

Witam,
proponowalbym zerknac czy nie ma rantu na tarczy (moze byc od wewnatrz). Wystarczy wtedy, ze klocek delikatnie dotyka do rantu z korozji i slychac szuranie.

Pozdrawiam :B
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq