Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

brak iskry po wymianie kabli i kopułki


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 wandzik83

wandzik83
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • SkÄ…d:Zielona Góra
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:34, 21.10.2010

czy ktos mnie poratuje??problem sie zaczął tak ze auto pewnego dnia nie chcialo odpalic. na nastepny dzien po przejechaniu kawałka auto gasło za kazdym razem na luzie i przy kazdej checi zmiany biegu gdy tylko nacisnąłem sprzegło.(co mnie jeszcze zaniepokoiło to dziwne takie pierdnięcia z filtra powietrza(stożek)).po otwarciu maski i poruszaniem kabli wysokiego napiecia juz nawet nie zapalił. wykrecilem swiece i byly całe w oleju. co sie okazało jest brak iskry. wymienilem kable.nic.wymieniłem kopułke aparatu bo wykruszył sie do zera ten palec (jest chyba z grafitu).i dalej nic.brak iskry. co moge jeszcze zrobic??czy przez to ze ten palec sie wykruszył mogło dalej cos poleciec??czy problem idzie w drugą strone i jakas przyczyla uszkodziła palec. dodam ze to h.accord 94r 2.0 131km.
  • 0
]I-I[ [I I] ]I\I[ ]I)) //-\\

#2 Seraphin

Seraphin
  • Forumowicz
  • 478 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:16, 21.10.2010

wykrecilem swiece i byly całe w oleju.

kable też były uciapane olejem? Mogło to doprowadzić do powstania tzw. iskry zwrotnej, która może uszkodzić aparat zapłonowy.

wymieniłem kopułke aparatu bo wykruszył sie do zera ten palec (jest chyba z grafitu)

Palec rozdzielacza też wymieniłeś?

Jeżeli po wymianie kabli, kopułki, palca i świec dalej nie ma iskry, wszystko wskazuje na to, że uszkodzony jest aparat zapłonowy(w hondzie jest bardzo delikatny), najprawdopodobniej uszkodził się moduł lub cewka.
Trzeba by sprawdzać po kolei. W manualu jest cała instrukcja jak sprawdzić części aparatu zapłonowego(potrzebny jest omomierz).
  • 0
"Człowiek jest wolny, kiedy niczego się nie boi ani niczego nie oczekuje..."
"Nie zgadzam się z tobą, ale zawsze bronił będę twego prawa do posiadania własnego zdania." - Voltaire

#3 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 14:57, 22.10.2010

Sprawdzić można tylko cewkę. Modułu zapłonowego nie da się sprawdzić. Trzeba mieć drugi na próbę (chyba że w profesjonalnych zakładach - bo kiedyś słyszałem o takiej możliwości)
Jak będziesz szukał, to zwróć uwagę na jednostki. W niektórych książkach (np do civica) podają wartości jako Ohm a powinno być kOhm.
Cewkę można sprawdzić z tego co pamiętam bez wyciągania z aparatu. Należy tylko odłączyć kabelki.
  • 0

#4 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • SkÄ…d:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 15:02, 22.10.2010

Modułu zapłonowego nie da się sprawdzić. Trzeba mieć drugi na próbę



A nie macie czasem takich samych modułów ? Możecie podmienić
  • 0

#5 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 17:07, 22.10.2010

Nie jestem pewien, ale w civicach V generacji i acco V gen na 90% sÄ… te same,
Tylko troszkę daleko mam do zielonej góry.

U kumpla w Civicu (d15b2) po ukruszeniu się grafitowego pręcika też poleciał aparat. Tyle, że w ciągu kilku godzin załatwił aparat i nie wiem w sumie co padło.

Gdybyś kupował moduł, to do civica 1,5 (V generacji) są te same co do accorda.
Sprawdzałem wg katalogu intercars.
Na civic klubie był za jakieś 100zł kiedyś.
Może jeszcze jest.
  • 0

#6 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • SkÄ…d:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 19:39, 22.10.2010

Tylko troszkę daleko mam do zielonej góry.


Nie dopatrzyłem że to temat Wandzika. Poebało mi się z Seraphinem :k
  • 0

#7 wandzik83

wandzik83
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • SkÄ…d:Zielona Góra
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:13, 23.10.2010

dzis bede dzialal wiec dokladnie dam znac co i jak. mam tylko pytanie czy pisząc moduł chodzi wam o zapłonnik??bo w manualu dokladnie jest opisana budowa i o module cisza tylko cewka i zapłonnik. i dokladnie jest opisane jak sprawdzic poprawnosc dzialania obu elementów.
  • 0
]I-I[ [I I] ]I\I[ ]I)) //-\\

#8 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 12:34, 23.10.2010

Mówimy o jednostce sterującej układem zapłonowym:
http://www.iparts.pl...296-100246.html
Jeśli masz info jak sprawdzić moduł, to podeślij mi proszę info. Tak z ciekawości sobie przeglądnę.
  • 0

#9 dargo

dargo
  • Forumowicz
  • 545 postów
  • SkÄ…d:Bydgoszcz
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CH6
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 14:40, 23.10.2010

tylko cewka i zapłonnik

dokladnie
moduł to inaczej zapłonnik
pozdr
  • 0

#10 wandzik83

wandzik83
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • SkÄ…d:Zielona Góra
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:17, 23.10.2010

do Przemkowal instrukcja spr.modułu: ,,Sprawdzanie obwodu zapłonnika (ICM)
Układ zapłonowy
UWAGA:


1. Wymontować kopułke, palec rozdzielacza i osłone wewne-
trznà.
2. Odłàczyć przewody BLK/YEL, WHT/BLU, YEL/GRN i BLU
od zapłonnika (ICM).
3. Włàczyć zapłon (ON). Sprawdzić napiΠcie miΠdzy przewodem
BLK/YEL a masà. Woltomierz winien wskazywać
napiΠcie akumulatora.
• Gdy nie wskazuje napiecia akumulatora, sprawdzić
przerwΠ BLK/YEL przewodu miedzy stacyjkà a
zapłonnikem.
• Gdy wskazane napiΠcie jest prawidłowe przejÊć do
punktu 4.
4. Sprawdzić napiΠcie miΠdzy WHT/BLU przewodem a masà.
NapiΠcie winno odpowiadać napiΠciu akumulatora.
• Gdy napiecie jest nieprawidłowe, sprawdzić:
– CewkΠ zapłonowà.
– WHT/BLU przewód miΠdzy cewkà a zapłonnikiem.
• Gdy napiecie jest prawidłowe, przejÊć do punktu 5.
5. Sprawdzić YEL/GRN przewód miedzy komputerem ECM a
zapłonnikiem (patrz rozdział 11).
6. Sprawdzić BLU przewód miedzy obrotomierzem a
zapłonnikiem.
7. JeÊli wszystkie testy nie wykazujà przerw lub zwarć a
usterki nadal wystepujà, wymienić zapłonnik.
  • 0
]I-I[ [I I] ]I\I[ ]I)) //-\\

#11 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 111
Wzorowa

Napisano 12:38, 24.10.2010

Kurcze, a jak szukałem opisu do civica to nic nie znalazłem.
Dobrze wiedzieć.
Dzięki za info.
  • 0

#12 wandzik83

wandzik83
  • Forumowicz
  • 91 postów
  • SkÄ…d:Zielona Góra
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:48, 24.10.2010

Dzieki ogromne Przemkowal za informacje ze aparat z civic V gen. jest ten sam. los sie do mnie usmiechnął bo moj tata ma civica 97r 1.5 i aparat jest ten sam,wiec kazdy element z osobna montowalem i okazalo sie ze cewka padła pomimo tego ze według manuala mierzylem omomierzem i niby wszystko ok.

[ Dodano: 2010-11-06, 09:14 ]
koledzy wymienilem cewke i wstawilem drugi moduł. iskra jest ,auto pali. jadac na biegu jest wszystko ok., ale jak wrzuce na luz to gasnie jak na początku. co jeszcze moze go bolec??mam nowe kable, kopulke, moduł, cewke. jeszcze upewnie sie czy to nie wina aku bo poprzenim razem go wyladowalem wiec teraz go na kable palilem i kawaleczek przejechalem i moze to byc chwilowa wina zresetowanego komputera ze obroty sa za niskie i nie stabilne. ale tak juz pytam wrazie jak by nie pomogło.

[ Dodano: 2010-11-07, 12:24 ]
jednak na naladowanym aku nie ma poprawy. po odpaleniu zapala sie automatycznie CHECK.na zimnym silniku gdy jest na ssaniu i ma wysokie obroty to jakos sobie radzi jednak po 3 min na postoju gdy ciut sie nagrzeje to gasnie.trzeba przetrzymac gaz by nie zgasł.jak sie przetrzyma to pracuje rowno i nie ma zadnych dziwnych niepokojacych odgłosow.
  • 0
]I-I[ [I I] ]I\I[ ]I)) //-\\




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq