Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Honda accord 2.0 00r. rozrząd wymiana, technika


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:59, 17.10.2010

Witam w jaki sposób napinacie rozrząd w Accordzie 2.0 takim jak w temacie?, pytanie do mechaników i osób które już to robiły w tym silniku. Wiadomo, że są tam dwie rolki od paska głównego i wyrównarzającego, które mimośrodowo naprężają paski, poprzez śrubowe sprężyny naprężające. Czy robicie to tak jak mówi instrukcja, czyli poprzez wielokrotne poluzowywanie i dokręcanie rolki i zostawienie naciągu sprężynie, czy może pomagacie trochę sprężynie, żeby był mocniej napięty? Słyszałem, opinie i takie, i takie, a jakie jest wasze zdanie?
  • 0

#2 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:23, 18.10.2010

Ja przy wymianie pomagam troche sprężynie, ale trzeba to zrobić z wyczuciem bo za mocno naciagnięty pasek to nic dobrego. Jeżeli bierzesz się za wymiane rozrządu sam to zaopatrz się albo w dobru pneumatyk (ok 1000Nm) albo klucz dynamometryczny(taki 1,2m wystarczy) i b.dobre! przedłużki, bo śruba na kole pasowym siedzi zazwyczaj bardzo mocno. Jakby już wogóle nie chciała puścić to mozna ją nagrzać palnikiem i potem próbować odkręcić
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#3 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 10:36, 18.10.2010

Ja przy wymianie pomagam troche sprężynie, ale trzeba to zrobić z wyczuciem bo za mocno naciagnięty pasek to nic dobrego. Jeżeli bierzesz się za wymiane rozrządu sam to zaopatrz się albo w dobru pneumatyk (ok 1000Nm) albo klucz dynamometryczny(taki 1,2m wystarczy) i b.dobre! przedłużki, bo śruba na kole pasowym siedzi zazwyczaj bardzo mocno. Jakby już wogóle nie chciała puścić to mozna ją nagrzać palnikiem i potem próbować odkręcić


Dobry klucz, przedłużki, odpowiednia rurka i musi puścić ;-)
  • 0

#4 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:39, 18.10.2010

Ja przy wymianie pomagam troche sprężynie, ale trzeba to zrobić z wyczuciem bo za mocno naciagnięty pasek to nic dobrego. Jeżeli bierzesz się za wymiane rozrządu sam to zaopatrz się albo w dobru pneumatyk (ok 1000Nm) albo klucz dynamometryczny(taki 1,2m wystarczy) i b.dobre! przedłużki, bo śruba na kole pasowym siedzi zazwyczaj bardzo mocno. Jakby już wogóle nie chciała puścić to mozna ją nagrzać palnikiem i potem próbować odkręcić


Dobry klucz, przedłużki, odpowiednia rurka i musi puścić ;-)

Nie musi... Ja się męczyłem dobre 3h z kluczem 1,5m. Zreszta poczytaj sobie posty o wymianie, nawet profesjonalni mechanicy mają czasami problem
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#5 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 10:41, 18.10.2010

nawet profesjonalni mechanicy mają czasami problem


Bo boją się po kluczu skakać :mrgreen:
  • 0

#6 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1276 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 10:47, 18.10.2010

nawet profesjonalni mechanicy mają czasami problem


Bo boją się po kluczu skakać :mrgreen:


Ja ukręciłem przedłużkę 1/2" firmy SATA, naszczęście klucze mają dożywotnią gwarancje, i mi wymienili :ok
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:44, 30.12.2010

Rozrząd wymieniony. Śruba nie była problemem. Pokrętło 1/2" (firma Einhell, 94 części z Allegro za 160zł cały zestaw, już 3-letni) nawet nie 3/4", chociaż nie wiem czy przy pokrętle tym większym w ogóle występuje taki mały klucz jak do tej śruby koła pasowego, jakieś 1,2m i poszło bez problemów, nawet sprzęgła nie trzeba było wspomagać (a zdarzyło mi sie, że zaczynało się slizgać przy odkręcaniu w Civicu). Sprężynie nie pomagałem tylko kierowałem się dokładna instrukcją i jest dobrze. Podobno nie należy pomagać sprężynie tylko wykonywać dokładnie według instrukcji + nowa sprężyna i musi być dobrze. Dzięki za pomoc
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq