Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Sprzęgło dziwna sprawa.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kejpaks

Kejpaks
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Skąd:Kętrzyn
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:00, 07.10.2010

Witam wiem że takich tematów była masa ale takiego przypadku nie mogłem znaleźć więc odeślijcie mnie albo coś poradźcie.Wiec tak pedał sprzęgła brał na samej górze ale auto normalnie jeździło nie ciągnęło i biegi idealnie.Szykowałem się już na wymianę sprzęgła aż tu dzisiaj pedał zaczął jak by lżej chodzić i zaczęło brać idealnie na dole tak jak powinno zobaczyłem do zbiorniczka i nie było płyny ( było bardzo mało tak że nie było widać na zbiorniczku) dolałem płynu i sprzęgło znowu bierze na górze. Czy ktoś mi to wyjaśni ?? Pozdrawiam
  • 0

#2 michael79

michael79
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:TST/WOT/WT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lancer Sport/Intense + T z EVO
  • KM:136 do ok. 180
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:59, 07.10.2010

Przede wszystkim poproś drugą osobę o wciskanie sprzęgła, a ty obserwuj czy w zbiorniczku nie idą bąble. Prawdopodobnie masz wysprzęglik do wymiany/regeneracji albo układ Ci się rozszczelnił i się zapowietrza. Jeśli nie masz zdolności technicznych to sprawdzony mechanik da sobie radę za jakieś 50 zł + koszt części.
  • 0

#3 Kejpaks

Kejpaks
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Skąd:Kętrzyn
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:18, 07.10.2010

ok spoko jutro będę walczył bo mówię jak było mało płynu to było idealnie tak jak u kolegi po wymianie całego sprzęgła. Bo jak dobrze myślę jak by sprzęgło padło to czy mało płynu czy dużo brało by tak samo??
  • 0

#4 michael79

michael79
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:TST/WOT/WT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lancer Sport/Intense + T z EVO
  • KM:136 do ok. 180
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:26, 07.10.2010

Jak sprzęgło pada to też bierze coraz wyżej, ale wtedy to się nie zmienia (kończy się skok wysprzęglika ). Dolanie płynu też ma niewielki wpływ bo nawet jak jest mało to układ i tak jest wypełniony, jak go nie ma w zbiorniczku w ogóle to inna bajka. Z objawów to jest wysprzęglik albo lewe powietrze i spokojnie to nic takiego. Mechanik.
  • 0

#5 Kejpaks

Kejpaks
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Skąd:Kętrzyn
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:37, 07.10.2010

ok jutro będę sprawdzał i dam znać jak idzie Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-10-08, 18:41 ]
Więc tak dzisiaj walczyłem odpowietrzałem i pierwszych 2 razach sprzęgło było tak jak powinno idealnie brało na dole ale chciałem polepszyć i jeszcze raz odpowietrzyłem i znowu bierze na górze.Teraz już nie chce wrócić.Po odpowietrzaniu nie zbierało się powietrze ale po jakimś czasie jak pompowałem wyskakiwały małe pęcherzyki. Może źle odpowietrzałem?? Jakieś wskazówki co dalej robić?? Pozdrawiam
  • 0

#6 michael79

michael79
  • Forumowicz
  • 158 postów
  • Skąd:TST/WOT/WT
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Lancer Sport/Intense + T z EVO
  • KM:136 do ok. 180
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Wagon
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:59, 09.10.2010

Na 99% masz rozszczelniony układ, tylko musisz sprawdzić czy przez wysprzęglik (nie trzyma ciśnienia) czy w innym miejscu. Kup zestaw naprawczy do wyprzęglika, jest tani jak barszcz i to żadna filozofia, zmieniasz gumki i uszczelki, montujesz i musi banglać. Jak podpompujesz z dziesięć razy to nie polepsza się minimalnie?? Wysprzęglik w używce kupisz za góra 80zł.
  • 0

#7 Kejpaks

Kejpaks
  • Forumowicz
  • 10 postów
  • Skąd:Kętrzyn
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:32, 10.10.2010

Hmm po weekendzie zaczynam walczyć dalej. Zajechałem do mechanika to mi trochę poradził jak dobrze go odpowietrzyć i jak wsiadł to mówi ze dziwnie bierze jak by było powietrze.No i mówię na prosty rozum jak by już padło to by się samo nie naprawiło.Na pewno napiszesz jak poszło.Pozdrawiam

[ Dodano: 2010-10-12, 18:52 ]
więc tak nie miałem chwili żeby zajrzeć ale po 500 km płyn prawie całkowicie uciekł ze zbiorniczka dzisiaj odpowietrzałem dokładnie sprzęgiełko to dosłownie przez chwile było lepiej ale potem wróciło do pierwotnego stanu.Tak na oko to nie widzę gdzie to ucieka od czego zaczynać naprawę??
  • 0

#8 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 22:18, 17.10.2010

w CB/CC przepuszcza przewód łączący pompkę z wysprzęglikiem, prawdopodobnie masz tę częstą usterkę ...
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:11, 18.10.2010

Ja miałem długą przeprawę, zaczeło się od pompy (wyciek spod pedału na dywanik), jak zrobiłem to padło łączenie mięki i sztywny przewód od hydrauliki sprzęgłą (wymiana podkładek miedzianych) a potem nie wytrzymał wysprzęglik (nowy ok 80pln). Myślałem że już cacy, a tu jeszcze przewód mięki mi się rozleciał i ciekł (zakucie nowego przewodu 40pln). Ale teraz nie ma już się co popsuć:D
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq