XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
#1396
Napisano 09:58, 14.10.2020
#1397
Napisano 10:06, 14.10.2020
trzeba rozróżnić dwie rzeczy, jedną jest mocne gazowanie które jest szkodliwe dla akumulatora ze względu na wzrost temperatury która jesli przekroczy 60 stopni to już po akumulatorze, a drugą rzeczą jest wysycanie elektrolitu poprzez gazowanie ale powolne i bardzo małymi bębelkami takimi że krążą one w całym elektrolicie, można to zaobserwować jesli prawidłowo ładujemy i wciągniemy trochę elektrolitu do areometru i wtedy widać jak elektrolit jest koloru białego zamiast przezroczystego. Wysycanie elektrolitu od intensywnego gazowania można rozróżnić, po tym (w bardzo dużym skrócie jesli chodzi o akumulatory do naszych aut) że przy wysycaniu napięcie może dochodzić nawet do 16,2V (choć ja osobiście preferuję max 15.8V) ale musi byc niski prąd max. 1.5A lub niższy. Przy wysokim napięciu i wysokim prądzie zniszczymy akumulator.
Przy 15,5V występuje już mocne gazowane akumulatora (ubytek wody).
Czyli mam skręcać prąd w jakimś konkretnym momencie czy ustawić 1/10 pojemności i tak ładować, aż do momentu obserwacji spadku napięcia? U mnie napiecie raczej rosło i utrzymywało się na ponad 16v przy stosunkowo niewielkim prądzie. I nie wiem ile ten proces wysycania elektrolitu ma trwać, aby podnieść gęstość.
prostownik może sam za Ciebie skręcić prąd, jesli ktoś chce ręcznie ustawiać prąd to
1. do 14.8V ładujemy prądem 0,1 pojemności
2. do 15.8V ładujemy prądem 0,05 pojemności
3. powyżej 15,8 V ładujemy prądem 0,03 pojemności
Ile proces wysycania w Twoim przypadku ma trwać to ciężko powiedzieć bez pomiaru gestości elektrolitu, bo to zalezy od tego jak głeboko akumulator był rozładowany oraz jaka jest kondycja akumulatora (czy stary czy nowy), również od prostownika zależy jak szybko naładuje akumulator. Ogólnie sam proces wysycania (przy wysokim napięciu) powinien trwać około 2 godzin.
/połączyłem sąsiadujące posty. Korzystamy z opcji "edytuj"
Użytkownik niemcu edytował ten post 12:08, 04.11.2020
post pod postem
#1398
Napisano 11:31, 14.10.2020
I teraz z obserwacji:
- przy zmniejszeniu prądu automatycznie spada napięcie - ale czy ono wzrośnie później czy zostanie na takim poziomie?
- podczas zmiany natężenia na pokrętle w górę, napięcie również szło w górę do wartości nawet 16,5v.
Także chyba najlepiej zostawić ładowanie caly czas na prądzie 1/10 c i obserwować spadek prądu oraz wzrost napięcia. Wysycanie teoretycznie zaczyna się już od 15v w górę, kiedy to elektrolit delikatnie buzuje. Nie mam dostępu do elektrolitu w yuasie, dlatego mogę posiłkować się tylko prądem i napięciem, a raczej ich zmiennymi w czasie, do oszacowania wysycania.
Ale dziękuje bardzo za konkretne odpowiedzi co do zakresu prądu, kiedy i jak
#1399
Napisano 12:53, 14.10.2020
jesli ładujesz tym ruskim prostownikiem z poprzedniej strony to sprawdź multimetrem czy właściwie wskazuje on prąd i napięcie, jesli chodzi o Twoje pytanie to przy zmniejszaniu napięcia nie musi ono wrócić do poprzedniej wartości
#1400
Napisano 21:33, 15.10.2020
http://www.accordklu...cord-cl7-emila/
Miastowy pomykacz
http://www.accordklu...-honda-pcx-125/
#1401
Napisano 07:20, 17.10.2020
naładowanie może pomóc, ale pytanie czy masz odpowiednią wiedzę żeby to zrobić i przede wszystkim odpowiedni sprzęt, natomiast podładowanie jakimś automatycznym prostownikiem może nic nie dać.
#1402
Napisano 07:34, 17.10.2020
http://www.accordklu...cord-cl7-emila/
Miastowy pomykacz
http://www.accordklu...-honda-pcx-125/
#1403
Napisano 17:11, 17.10.2020
Aby akumulator był ładowany normalnym napięciem nr2
ELD
1.Poziom 13,2 - 13,8v
2.Poziom 13,,8 - 14,4v
Czy to dobry pomysł ?
Wysłane z mojego WP5 przy użyciu Tapatalka
#1404
Napisano 03:19, 18.10.2020
dobry, pytanie jak to ogarnąć, schematów nie ma, sam kiedyś tam szukałem no i nic nie znalazłem, a rozbebeszać mi się nie chciało, no chyba że teraz coś tam można znaleźć...
#1405
Napisano 12:15, 18.10.2020
Chciałbym zrezygnować z ELD.
Aby akumulator był ładowany normalnym napięciem nr2
ELD
1.Poziom 13,2 - 13,8v
2.Poziom 13,,8 - 14,4v
Czy to dobry pomysł ?
Witam, w Polsce mamy obowiązek jeździć całą dobę na światłach mijania, a samo to wystarczy do wznowienia ładowania przez ELD.
Więc jeżdżąc po Polsce ELD raczej nie ma okazji się wykazać i jego eliminacja nic nie zmieni, co innego w krajach gdzie nie ma obowiązku jazdy na światłach mijania.
pozdro
#1406
Napisano 21:26, 27.10.2020
Wysłane z mojego WP5 przy użyciu Tapatalka
#1407
Napisano 21:28, 27.10.2020
Jak miałem LEDy podpięte pod akumulator to często ładowanie przełączało się pomiędzy 12,6 a 14,4V. Po przepięciu sterownika LPG i świateł za moduł ELD (czyli tak jak powinno być) praktycznie cały czas ładowanie wynosi 14,4V.
#1408
Napisano 21:34, 27.10.2020
#1409
Napisano 22:47, 27.10.2020
#1410
Napisano 23:00, 27.10.2020
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII
VII
Mechanik →
Silniki →
Honda Accord VII 2.0 2006 - Kręci nie pali.Napisany przez mieszkos , 18 kwi 2024 VII |
|
|
||
VII
Mechanik →
Zawieszenie →
Tuleje wahacza dolnego tyl kombiNapisany przez hudy , 15 kwi 2024 VII |
|
|
||
|
VII
Mechanik →
Silniki →
Szarpanie silnika 2.2 i-cdti 7 genNapisany przez kowalski19 , 14 kwi 2024 VII |
|
|
|
|
VII
Mechanik →
Układ elektryczny →
błąd p26 honda accord 2.0Napisany przez wojtek1n , 12 kwi 2024 VII |
|
|
|
VII
Mechanik →
Nadwozie →
Listwy przyszybowe boczne - Accord VII.Napisany przez sky83 , 10 kwi 2024 VII, listwa, przyszybowa, vii |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych