Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Akumulator accord VII gen.

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1409 odpowiedzi w tym temacie

#1396 Axl

Axl
  • Forumowicz
  • 25 postów
  • Skąd:Kielce / UK
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:25, 25.09.2020

Spamowałem im o tej firmie to zrobili w koncu test dla spokoju :P :D

Odnośnie DIESLA  to u mnie przygotowania do zimy, a więc wymiana budzetowego aku na coś lepszego i większego ze zmianą stołka na akumulator :)
Aku jak aku, zamiast LIONa o watpliwej mocy rozruchowej wleciała Yuasa 85Ah z serii 7000.

Jako że mieszkam w UK to wybór był jeszcze między Exide EA900 90Ah, Bosch S5 010 85Ah, oraz Yuasa YBX5115 90Ah serii 5000 (W pl wziałbym JENOXA)

Jednak gdy do EFB nie musiałem przesadnie doplacać, to skusiłem się na te cudo. EFB sporo porządniejsze od zwykłego kwasiaka więc powinno troche posłuzyć.

 

 

A więc po kolei.
1. Wywalony plastikowy koszyk na baterie typu 096 (szerokosc 278)

2. Zakupiona podsawka pod akumulatory typu 110/115 (szerokosc 315/335), przygieta ścianka tylko do węższego typu. Przy tej szerokości nie musimy wywalać wspornika na kabel rozrusznika. Na zdjeciu widac skrócona prawą stronę. (No i ABSAAR w tle :P )

ZzjhVQQ.jpg

 

3. Zamontowanie wręcz banalne. W podstawce wywiercenie jednego otworu, można montować!
Pod plastikowym koszykiem mamy dwa otwory które możemy wykorzystac do zamocowania podstawki.
2 krótkie śróbki z nakrętkami na klucz 10 i gotowe!

U8tkOTA.jpg

 

4. Zakładamy nowy prawilny akumulator i cieszymy się większym zapasem mocy na okres zimowy :P

 

ZXLoK1P.jpg

 

 

5. Pozostaje jeszcze temat izolacji termicznej, powinna niebawem wlecieć mata piankowa kauczukowa na około aku.

 

Do pełni szczęścia brakuje odnowienia instalacji aku-rozrusznik-alternator. Byc moze na rozrusznik wleci kablel 35mm, i 16mm na alternator.

.


Użytkownik Axl edytował ten post 18:27, 25.09.2020

  • 0

#1397 niemcu

niemcu
  • Moderator Junior
  • 260 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:05, 12.10.2020

Wspomniany wyżej prostownik, mimo napisów na obudowie, spokojnie ciągnie do 16 v napięcia, trzymając prąd na poziomie 1,5 a. Aktualnie przy zmniejszeniu natężenia do 1 a, napięcie spadło do 15,5 v. Czas ładowania 2 godziny. Nie wiem czy zostawiać go jeszcze na tych parametrach na kilka następnych godzin czy już przerwać lądowanie? Akumulator nowy, dziennie 70 km robię. Może nie potrzebny zabieg to był?
  • 0

Honda Accord 2.0 CL7 Graphite Pearl: http://www.accordklu...151#entry998151


#1398 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2573 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 26
Super

Napisano 08:31, 14.10.2020

ogólnie to jak akumulator naładuje się do pełna, to zaczyna spadać napięcie, czyli jeżeli na prostowniku masz napięcie 15,5V i 1 A, to powinien spadać prąd i wtedy cały czas ładuje sie akumulator, a jeśli zacznie spadać napięcie to znaczy że akumulator już nic nie przyjmuje i trzeba natychmiast odłączyć prostownik bo można uszkodzić akumulator.


Użytkownik Maxell edytował ten post 08:34, 14.10.2020

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1399 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1629 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 09:42, 14.10.2020

Przy 15,5V występuje już mocne gazowane akumulatora (ubytek wody).
  • 0

#1400 niemcu

niemcu
  • Moderator Junior
  • 260 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 09:58, 14.10.2020

Czyli mam skręcać prąd w jakimś konkretnym momencie czy ustawić 1/10 pojemności i tak ładować, aż do momentu obserwacji spadku napięcia? U mnie napiecie raczej rosło i utrzymywało się na ponad 16v przy stosunkowo niewielkim prądzie. I nie wiem ile ten proces wysycania elektrolitu ma trwać, aby podnieść gęstość.
  • 0

Honda Accord 2.0 CL7 Graphite Pearl: http://www.accordklu...151#entry998151


#1401 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2573 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 26
Super

Napisano 10:06, 14.10.2020

Przy 15,5V występuje już mocne gazowane akumulatora (ubytek wody).

trzeba rozróżnić dwie rzeczy, jedną jest mocne gazowanie które jest szkodliwe dla akumulatora ze względu na wzrost temperatury która jesli przekroczy 60 stopni to już po akumulatorze, a drugą rzeczą jest wysycanie elektrolitu poprzez gazowanie ale powolne i bardzo małymi bębelkami takimi że krążą one w całym elektrolicie, można to zaobserwować jesli prawidłowo ładujemy i wciągniemy trochę elektrolitu do areometru i wtedy widać jak elektrolit jest koloru białego zamiast przezroczystego. Wysycanie elektrolitu od intensywnego gazowania można rozróżnić, po tym (w bardzo dużym skrócie jesli chodzi o akumulatory do naszych aut) że przy wysycaniu napięcie może dochodzić nawet do 16,2V (choć ja osobiście preferuję max 15.8V) ale musi byc niski prąd max. 1.5A lub niższy. Przy wysokim napięciu i wysokim prądzie zniszczymy akumulator.


Użytkownik Maxell edytował ten post 10:31, 14.10.2020

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1402 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2573 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 26
Super

Napisano 10:29, 14.10.2020

Czyli mam skręcać prąd w jakimś konkretnym momencie czy ustawić 1/10 pojemności i tak ładować, aż do momentu obserwacji spadku napięcia? U mnie napiecie raczej rosło i utrzymywało się na ponad 16v przy stosunkowo niewielkim prądzie. I nie wiem ile ten proces wysycania elektrolitu ma trwać, aby podnieść gęstość.

 

prostownik może sam za Ciebie skręcić prąd, jesli ktoś chce ręcznie ustawiać prąd to 

1. do 14.8V ładujemy prądem  0,1 pojemności

2. do 15.8V ładujemy prądem 0,05 pojemności

3. powyżej 15,8 V ładujemy prądem 0,03 pojemności

Ile proces wysycania w Twoim przypadku ma trwać to ciężko powiedzieć bez pomiaru gestości elektrolitu, bo to zalezy od tego jak głeboko akumulator był rozładowany oraz jaka jest kondycja akumulatora (czy stary czy nowy), również od prostownika zależy jak szybko naładuje akumulator. Ogólnie sam proces wysycania (przy wysokim napięciu) powinien trwać około 2 godzin. 


Użytkownik Maxell edytował ten post 10:32, 14.10.2020

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1403 niemcu

niemcu
  • Moderator Junior
  • 260 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:31, 14.10.2020

Akumulator mam nowy, kupiony w tym roku. Chciałem przed zimą go doładować solidnie, obserwowałem napięcie, które stosunkowo szybko podskoczyło do góry w okolice 15,5v przy prądzie tak jak mówiłem 1,5 a. I tak się ładował dobre 2,3 h. Napięcie dobiło nawet do 16,20 v przy podobnym prądzie.
I teraz z obserwacji:
- przy zmniejszeniu prądu automatycznie spada napięcie - ale czy ono wzrośnie później czy zostanie na takim poziomie?
- podczas zmiany natężenia na pokrętle w górę, napięcie również szło w górę do wartości nawet 16,5v.

Także chyba najlepiej zostawić ładowanie caly czas na prądzie 1/10 c i obserwować spadek prądu oraz wzrost napięcia. Wysycanie teoretycznie zaczyna się już od 15v w górę, kiedy to elektrolit delikatnie buzuje. Nie mam dostępu do elektrolitu w yuasie, dlatego mogę posiłkować się tylko prądem i napięciem, a raczej ich zmiennymi w czasie, do oszacowania wysycania.

Ale dziękuje bardzo za konkretne odpowiedzi co do zakresu prądu, kiedy i jak ;)
  • 0

Honda Accord 2.0 CL7 Graphite Pearl: http://www.accordklu...151#entry998151


#1404 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2573 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 26
Super

Napisano 12:53, 14.10.2020

jesli ładujesz tym ruskim prostownikiem z poprzedniej strony to  sprawdź multimetrem czy właściwie wskazuje on prąd i napięcie, jesli chodzi o Twoje pytanie to przy zmniejszaniu napięcia nie musi ono wrócić do poprzedniej wartości


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1405 emil6

emil6
  • Klubowicz
  • 346 postów
  • Skąd:Jędrzejów, Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive + Type S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:33, 15.10.2020

I moj aku OEM pada po niecalych czterech latach chyba. Pierwsze objawy mial dziwne. Czasem zakrecil po trzech probach odpalenia mimo ze kontrolki nie przygasly. A dzis juz ciezko pali a kontrolka stanu aku wskazuje ze juz czas. Myślicie ze naladowanie go cos pomoże na krotka chwile?
  • 0
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...la/</a><br><br>
Miastowy pomykacz  :diabelgrin: <br><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...cx-125/</a></p>

#1406 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2573 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 26
Super

Napisano 07:20, 17.10.2020

naładowanie może pomóc, ale pytanie czy masz odpowiednią wiedzę żeby to zrobić i przede wszystkim odpowiedni sprzęt, natomiast podładowanie jakimś automatycznym prostownikiem może nic nie dać. 


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1407 emil6

emil6
  • Klubowicz
  • 346 postów
  • Skąd:Jędrzejów, Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive + Type S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 07:34, 17.10.2020

No to na miejscu nie mam innego jak automatyczny. To sobie daruje. Musialbym dac ojcu a wtedy zostaje znow bez. Dzięki za info.
  • 0
<p><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...la/</a><br><br>
Miastowy pomykacz  :diabelgrin: <br><a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.accordklu...cx-125/</a></p>

#1408 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 587 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 19
Dobra

Napisano 17:11, 17.10.2020

Chciałbym zrezygnować z ELD.
Aby akumulator był ładowany normalnym napięciem nr2
ELD
1.Poziom 13,2 - 13,8v
2.Poziom 13,,8 - 14,4v
Czy to dobry pomysł ?

Wysłane z mojego WP5 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#1409 rafisz

rafisz
  • Forumowicz
  • 999 postów
  • Skąd:RZE, WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 22
Super

Napisano 03:19, 18.10.2020

dobry, pytanie jak to ogarnąć, schematów nie ma, sam kiedyś tam szukałem no i nic nie znalazłem, a rozbebeszać mi się nie chciało, no chyba że teraz coś tam można znaleźć...


  • 0

#1410 Mika11

Mika11
  • Forumowicz
  • 112 postów
  • Skąd:Wiena
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 12:15, 18.10.2020

Chciałbym zrezygnować z ELD.
Aby akumulator był ładowany normalnym napięciem nr2
ELD
1.Poziom 13,2 - 13,8v
2.Poziom 13,,8 - 14,4v
Czy to dobry pomysł ?

 

Witam, w Polsce mamy obowiązek jeździć całą dobę na światłach mijania, a samo to wystarczy do wznowienia ładowania przez ELD.

Więc jeżdżąc po Polsce ELD raczej nie ma okazji się wykazać i jego eliminacja nic nie zmieni, co innego w krajach gdzie nie ma obowiązku jazdy na światłach mijania.

pozdro


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq