Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Akumulator accord VII gen.

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1409 odpowiedzi w tym temacie

#1381 niemcu

niemcu
  • Moderator Junior
  • 260 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 07:47, 29.04.2020

Maxell, fajny ten prostownik. W jakich kosztach się zamknąłeś ze wszystkim? Jakiś schemat? Zastanawiam się czy laik by sobie poradził ze zmontowaniem czegoś takiego (oczywiście taki, który jakieś pojęcie mechaniczne ma)
W tej yuasie 5053 jest oczko rewizyjne do jednej z cel, które właściwie daje możliwość sprawdzenia gęstości. Ktoś tutaj nawet je otworzył i wsadził miernik. Chciałem u siebie zastosować profilaktykę żeby nie dopuścić do zasiarczenia i doładowywać aku nawet jak jest wpięte w instalację takim zwykłym biedronkowym prostownikiem. Z elektrolitem faktycznie może być problem, ale jeżeli choć raz pożyczyłbym od kogoś takie cudo, to powinno poprawić parametry akumulatora. Cały czas podkreślam, chcę stosować profilaktykę, a nie ratować już trupa i modlić się o cud.. 


  • 0

Honda Accord 2.0 CL7 Graphite Pearl: http://www.accordklu...151#entry998151


#1382 sky83

sky83
  • Forumowicz
  • 742 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2,0
  • Wersja:CM1 Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 08:21, 29.04.2020

na jakiej podstawie mowisz ze laduje do 98%? jaki czas trzyma napiecie 16v i z jakim prądem?

Bo tak pisze w instrukcji? Dlaczego miałbym nie uwierzyć...


  • 0

#1383 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2573 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 26
Super

Napisano 09:22, 29.04.2020

Maxell, fajny ten prostownik. W jakich kosztach się zamknąłeś ze wszystkim? Jakiś schemat?

w chinach kupowałem prawie wszystko, ale ja zbudowałem prostownik do ładowania akumulatorów w ciężarówkach, a Tobie taki nie jest potrzebny, u Ciebie wystarczy tylko ten układ dps5020 który w chinach kosztuje 208zł https://pl.aliexpres....2a075c0fndgVHt , i do tego jakiś zasilacz impulsowy tego typu  https://allegro.pl/o...prap-8859829698 , w chinach jest tego pełno to poszukaj sobie odpowiedni i jeszcze obudowa do tego którą też na aukcji można sobie znaleźć. To wszystko należy zabezpieczyć diodą schotkiego którą wpina się do przewodu plusowego który wychodzi na akumulator. Spinasz to wszystko razem i masz prostownik który ma pod sobą wszystkie automatyczne ładowarki. Z tym że takim prostownikiem musimy ładować dwu etapowo, do 15V ładujemy max. 1/10 pojemności akumulatora (ja ładuje połową tej 1/10), i jak osięgnie 15V to dps5020 już mu sie pozwoli na zwiekszenie napięcie bo tak to ustawimy, nastepnie zmniejszamy prad do 1A i podnosimy nap do 16V i wysycamy elektrolit. Przy budowie swojej ładowarki korzystałem z tego schematu  https://majsterkowo....15-0-15a-0-50v/ z tym że nie dawałem tego warystora, tylko nie zapomnij o tej diodzie schotkiego która zabezpieczy przed napięciem zwrotnym z akumulatora.

ps. przy zastosowaniu zasilacza impulsowego to oczywiście ten schemat zasilacza nie jest potrzebny.  


Użytkownik Maxell edytował ten post 09:34, 29.04.2020

  • 2
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1384 Jacek19890

Jacek19890
  • Klubowicz
  • 20 postów
  • Skąd:Biłgoraj
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2007
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:33, 29.04.2020

W podobnych pieniądzach można kupić zasilacz laboratoryjny, tylko żeby był impulsowy bo tradycyjny się zagotuje. Niektóre egzemplarze mają możliwość sterowania komputerem i możemy zaprogramować całą charakterystykę ładowania. Przynajmniej można go wykorzystać więcej niż 5 dni w roku.
  • 0

#1385 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2573 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 26
Super

Napisano 10:00, 29.04.2020

też by było, tylko kwestia ceny takiego zasilacza laboratoryjnego i parametry prądowe będą raczej słabe, choć 5A do osobówek jest wystarczające.


Użytkownik Maxell edytował ten post 10:01, 29.04.2020

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1386 niemcu

niemcu
  • Moderator Junior
  • 260 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 10:03, 29.04.2020

Maxell, bardzo Ci dziękuję za obszerne przedstawienie tego tematu. Postaram się wykorzystać Twoją wiedzę, a jak nie, to na pewno zrobią to inni. ;)


  • 0

Honda Accord 2.0 CL7 Graphite Pearl: http://www.accordklu...151#entry998151


#1387 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2573 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 26
Super

Napisano 10:16, 29.04.2020

i pamiętajcie że bezpieczne napięcie dla akumulatora podłączonego do instalacji pojazdu to 15,8V (dane ze strony producenta profesjonalnych prostowników SEMI) i przy takim napięciu można też spokojnie wysycać elektrolit prądem max. 1A  z tym że będzie to trwało trochę dłużej niż przy nap 16.2V

ps. a oczka z akumulatorów yuasa bym nie wyciągał bo podobno nie da się go dobrze włożyć z powrotem. 


Użytkownik Maxell edytował ten post 10:19, 29.04.2020

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1388 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7145 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 74
Wzorowa

Napisano 10:46, 29.04.2020

Dzisiaj pierwsza próba reanimacji akumulatora, bo (co bardzo mnie zdziwiło) maksymalny prąd rozruchowy mojego akumulatora zmierzony przez profesjonalny sprzęt wyniósł 421A (więc tylko odrobinkę poniżej nominalnego 430A).
Kolega pochwalił się CTEK'iem - MXS 5.0, zobaczymy co będzie w stanie zrobić (dzisiaj rano napięcie na akumulatorze po przejechaniu 4 km do pracy pustymi ulicami wynosiło 12,45V, czyli kiepsko).
Będę informował co uda się z nim zrobić ;)
  • 0

#1389 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2573 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 26
Super

Napisano 11:02, 29.04.2020

tu ładowali akumulator ctk-iem mxs 10 i dopiero za 5 ładowaniem i to w dodatku w trybie recond udało im się uzyskać gęstość 0,27 (prawidłowa 0,28)


Użytkownik Maxell edytował ten post 12:38, 29.04.2020

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1390 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2573 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 26
Super

Napisano 09:47, 31.05.2020

trochę potestowałem ten mój prostownik co sam go zrobiłem i wyniki są obiecujące, a nawet zmieniam zdanie jesli chodzi o akumulatory yuasa, bo problem z yuasa jest taki że są niedoładowane przez ładowarki automatyczne i alternator, wnioski po moich testach sa następujące:

1. ładowanie akumulatora prostownikiem teliwin doctor charge 50 (za który dałem ponad 1000zł), ładował on do napięcia 15,4 V (specjalnie zmierzyłem miernikiem) i po zakończeniu ładowania akumulator stał dokładnie tydzień czasu w garazu nie ruszany (podpięty do auta) i napięcie na akumulatorze spadło do 12,33V.

2. ładowanie akumulatora prostownikiem który sam zrobiłem i jest on pokazany na poprzedniej stronie tego watku, ładowanie do napięcia 15,8V i prąd ładowania ustawiony na 1.2A, po zakończeniu ładowania auto stało dokładnie tydzień tak jak wcześniej (akumulator podpięty do auta) i napięcie na akumulatorze spadło do 12,55V.

Wniosek: 

1. Akumulatory yuasa nie są takie złe jeśli odpowiednio się je ładuje

2. prostowniki automatyczne są do niczego (nawet te najdroższe) , wynik testu sam mówi za siebie 12,33V vs 12,55V po tygodniu stania auta.  

ps. oczywiście czas ładowania był rózny bo ładowarka automatyczna ładowała kilka godzina i się sama wyłączyła, a zwykły prostownik był zostawiony na całą noc więc mozna powiedziec że ładował kilkanaście godzin ale za to ładował małym prądem, co tez jest ważne. 


Użytkownik Maxell edytował ten post 09:56, 31.05.2020

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1391 niemcu

niemcu
  • Moderator Junior
  • 260 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:23, 31.05.2020

Maxell, dzięki za ta wnioski. W takim razie do łask wracają stare prostowniki. Ja mam coś takiego, od taty dostałem. I zastanawiam się, czy trzeba robić (naprawiać).
Gt0Aaudm.jpg

dDtrS7Hm.jpg


Użytkownik niemcu edytował ten post 12:47, 31.05.2020

  • 0

Honda Accord 2.0 CL7 Graphite Pearl: http://www.accordklu...151#entry998151


#1392 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2573 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 26
Super

Napisano 11:36, 31.05.2020

trzeba pilnować aby przy podpiętej instalacji samochodowej do akumulatora, nie przekroczyć napięcia 15,8V (jak wypniemy akumulator z instalacji to 16,2V) i od 15V w górę obniżyć prąd ładowania do maksymalnie 1,5A (ja bym polecał aby od poczatku do końca takim prądem ładować, ale tym prostownikiem co masz to nie wiem czy tak się da) taki moduł mógłby być przydatny aby to trochę zautomatyzować. Bez tego modułu musisz po prostu pilnować prostownik i ręcznie go regulować jak przekroczy parametry. 

https://youtu.be/f6HW1EOXa3A


Użytkownik Maxell edytował ten post 12:03, 31.05.2020

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1393 niemcu

niemcu
  • Moderator Junior
  • 260 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 12:49, 31.05.2020

Właściwie to nie chcę ładować akumulatora w instalacji, będę go wyciągał do tej operacji. Sam nie wiem co może ten prostownik, ma na pewno pokrętło ustawiające ampery, jak również wskaźnik aktualny napięcia.


  • 0

Honda Accord 2.0 CL7 Graphite Pearl: http://www.accordklu...151#entry998151


#1394 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2573 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 26
Super

Napisano 12:56, 31.05.2020

to pilnuj tylko by napięcie nie przekroczyło 16,2V i przy 15,0V -16,2V pilnuj aby nie było na mierniku więcej niz 1,5 ampera, i na początek podłacz go na co najmniej 24 godziny lub dłużej tak aby prąd ładowania w końcowej fazie zszedł poniżej 0,5 ampera. I na początek nie ładuj prądem większym niż 1/10 pojemnosci akumulatora, a najlepiej ustaw sobie na 2 ampery a później niech prąd schodzi w dół.


Użytkownik Maxell edytował ten post 12:58, 31.05.2020

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1395 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 3929 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive +
  • KM:151ps/394Nm ->seria + program
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 206
Wzorowa

Napisano 13:56, 16.09.2020

 

Kolejny ciekawy film. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

avatar3130_9.gif






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq