Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Akumulator accord VII gen.

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1538 odpowiedzi w tym temacie

#1276 calzone

calzone
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:śląskie
  • Paliwo:PB
Reputacja: 36
Super

Napisano 13:39, 03.07.2019

Nie jestem pewien czy dogorywa. To wy go uznaliście za trupa twierdząc, że powinien mieć 2-3 mOhm rezystancji wewn. Miernik pokazuje 2/3 "zdrowia". Chyba go wymienię na zimę bo nie chcę ryzykować.

 

Żaden pojedynczy parametr nie wystarczy do oceny stanu aku, ale z wszystkich dostępnych gęstość elektrolitu akurat ma największe znaczenie - to wałkujemy od dłuższego czasu tutaj, więc chyba nie trzeba tego powtarzać.

 

edit:

Maxell, do kogo było o dogorywaniu?


Użytkownik calzone edytował ten post 13:49, 03.07.2019

  • 0

#1277 automobilS

automobilS
  • Forumowicz
  • 328 postów
  • Skąd:Poznań, Ck
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:08, 03.07.2019

To jeszcze trochę ciekawostek ode mnie.  Bo muszę sprostować.

Mam jedną  yuase ybx 5053 ta 48ah,  ma już 6 lat. 3 lata była w accordzie, teraz 3 lata  w civicu. Aku kręci jak szalony civica  1.4. Tester akumulatorów  pokazał jeszcze 370A rozruchu z  430 fabrycznych.  Ciekawe ile jeszcze  pożyje.....

 

mam też oem-ową  furukawę, obudowa   furukawa, a naklejka  exide 24/09/07rok  czyli 12 lat  - ogólnie śmieć. Nie jest używana bo się nie nadaje, silnika nie odpali. Napięcie ma 12.80V. Pojemności nie ma, bo jak podłącze jej jedną żarówkę  H7 to po 30 minutach rozładowywuje  akumulator całkowicie.  A test elektrolitu co mnie zaskoczyło bardzo  (bo korki są łatwo sprawdzić). 4 cele mają po 1.275 zielone pole, a 2 cele po 1.25 białe  pole. Elektrolit nawet nie był  bardzo brunatny. Początkowo nawet całkiem czysty. Dopiero po mocnym potrząsaniu akumulatora i kilkukrotnym zaciągnięciu elektrolitu robił się lekko brązowy.    Zaskoczyło mnie to bo myślałem że gęstości nie będzie bo akumulator nadaje się tylko na złom.  Zdjęcia  mam  ale limit jest mały nie ma jak wrzucić.


  • 0

#1278 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 14:09, 03.07.2019

Dawno Wam nie mąciłem :P 

 

Czy nie jest tak, że w trakcie zużywania się akumulatora (głównie przez pozostawanie w stanie rozładowania) dochodzi do zasiarczenia, czyli odkładania się siarki na płytach akumulatora, co powoduje że elektrolit robi się "rzadszy" - zwiększa się stosunek wody do kwasu. 

Następnie, po "przeładowaniu" w okolicach 16V+ część wody odparuje i elektrolit zwiększy gęstość, ALE płyty się nie odsiarczą czyli pojemność nie wzrośnie. 

ZATEM 

być może, w pewnych warunkach ożywianie akumulatora przez ładowanie 16V+ spowoduje tylko zagęszczenie elektrolitu przez odparowanie wody bez znacznego "odsiarczenia" płyt. 


  • 0

#1279 calzone

calzone
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:śląskie
  • Paliwo:PB
Reputacja: 36
Super

Napisano 15:48, 03.07.2019

Teoria ma sens. Tylko musiałby ktoś zauważyć że po ładowaniu 16V (albo serii takich ładowań) obniża się poziom elektrolitu w aku. U mnie g... widać bo plastik jest szary, ale oko jest zielone, a nie białe, czyli poziom dalej prawidłowy.
  • 0

#1280 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 15:49, 03.07.2019

Mi zawsze mówili że jak już akumulator był głęboko rozładowany to i wspomniane 16+ nie uratuje sytuacji i żywotność akumulatora się drastycznie skraca. Przy 16V będzie efekt gazowania sie elektrolitu, ale nie odsiarczy to płyt w aku. Dlatego też aku głęboko rozladowane ładuje się niskim natężeniem pradu(Ampery)

Dlatego mimo wszystko od momentu zakupu nowego aku. warto kupić nawet i zwykły prostownik procesorowy czy dwa razy do roku dać mu te 16V.Wtedy ryzyko zasiarczenia się jest nam dalekie, przez co działa dłużej,tym bardziej przy krótkich odcinkach jak ktoś pokonuje czy niskich temperaturach. Wiadomo są i sytuacje losowe, ale na to wpływu nie mamy.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#1281 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 19:38, 03.07.2019

Gazowanie jest równoznaczne z "odparowaniem" wody - wodór i tlen wylątują do atmosfery.
  • 0

#1282 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:49, 03.07.2019

Dlatego ładuje zawsze dwa razy po osiem godzin z przerwą godziną /dwu. Żeby uniknąć tego zjawiska, poza tym 16V pojawia się po kilku godzinach gdy spadnie natężenie prądu. Co innego jak by zostawić tak akumulator na 24h.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#1283 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 21:40, 03.07.2019

gazowanie nie jest równoznaczne z odparowaniem wody bo nowoczesne akumulatory maja systemy zapobiegające odparowaniu wody, a co do samego gazowania to wszędzie piszą że jest to szkodliwe dla akumulatora, a że akumulator calzona dogorywa, to on sam pisał że będzie wymieniał bo już się kończy, zresztą tester pokazał że zostało go już tylko 63%, ja bym chciał wiedzieć jakie parametry końcowe musi mieć akumulator aby nadawał sie do wymiany. Wiem że spadek napięcia przy rozruchu poniżej 8V na pewno kwalifikuje aku do wymiany.


Użytkownik Maxell edytował ten post 22:25, 03.07.2019

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1284 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 21:51, 03.07.2019

jako ciekawostke dodam że mialem civica z silnikiem 1,5 i stary aku podczas rozruchu mial 5.5v a civic dalej chociaz wolno odpalał :D


  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#1285 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 22:15, 03.07.2019

no właśnie tym "wolno odpalał" można sobie zniszczyć rozrusznik czy nawet instalacje elektryczną (elektroniczną) w aucie, dlatego 5,5 V to już zdecydowanie za mało choć jak mówisz auto nadal odpalało.


  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1286 calzone

calzone
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:śląskie
  • Paliwo:PB
Reputacja: 36
Super

Napisano 07:09, 04.07.2019

(...) a że akumulator calzona dogorywa, to on sam pisał że będzie wymieniał bo już się kończy, zresztą tester pokazał że zostało go już tylko 63%, ja bym chciał wiedzieć jakie parametry końcowe musi mieć akumulator aby nadawał sie do wymiany. Wiem że spadek napięcia przy rozruchu poniżej 8V na pewno kwalifikuje aku do wymiany.

 

Takie parametry przy rozruchu rejestruje mi BT-360:

 

ef0037210dafc4b5.jpg

 

Te 63% "health" to jest jakieś chińskie wyliczenie nie-wiadomo-czego. Że niby sprawność - no może i tak. Co ciekawe, zrobiłem test pojemności starając się stworzyć identyczne warunki jak w kanale mrAkumulator, gdzie na rozładowalnicy był mierzony czas przy prądzie 15A. Wystarczyło użyć 3 żarówki halogenowe 60W. Czas uzyskałem 1h35min, co daje 95 minut. Fabrycznie nowa Yuasa 5053 rozładowywała się w 132 minuty. Wynika z tego, że zostało mi 72% pojemności.

 

Reasumując:

zamiast 48Ah pojemności mam 35Ah, czyli 72%

zamiast 430A rozruchu mam 385 A czyli 89% (kurde nieźle)

chińskie zdrowie pokazuje 63% ;)

 

Czy aku się nadaje do wymiany? To zależy wg jakich norm. Ale ja mam je w d..., zdecydowałem że wymieniam. Muszę polegać na samochodzie w 100%, przynajmniej się staram ;)


Użytkownik calzone edytował ten post 07:10, 04.07.2019

  • 0

#1287 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 07:29, 04.07.2019

calzone jeśli jesteś z okolic BB i masz chęć to zapraszam do mnie - mam tester który mierzy dokładnie ilość Ah akumulatora rozładowując go prądem z zakresu 3 - 5A. Może warto byłoby na takim 72% akumulatorze zrobić proces odsiarczania i zobaczyć o ile zmieni się jego rzeczywista pojemność. 

 

Jeśli jednak masz 35Ah to to bardzo dobry wynik. 

Z mojego doświadczenia wynika tak:

1) Akumulator micra k11 - auto normalnie odpalało w lecie, w zimie bywało różnie. Pojemność 8Ah z 45Ah. Ale dało się jeździć, kręcił normalnie. 

2) Skoda felicia - akumulator szybko się wyładowywał, ale auto odpalało - pojemność zmierzona 4Ah!! z chyba 44Ah

3) micra k11 akumulator używka - zmierzone około 20Ah z 45Ah - auto normalnie odpala w lecie i zimie. 

 

Po tych moich doświadczeniach doszedłem do wniosku że pełną pojemność akumulator ma tylko jak jest nowy, natomiast zapewne jest tak, że większość akumulatorów w naszych autach które są normalnie sprawne mają znacznie zmniejszoną pojemność w stosunku do nominału.


  • 0

#1288 calzone

calzone
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:śląskie
  • Paliwo:PB
Reputacja: 36
Super

Napisano 07:46, 04.07.2019

Dzięki za propozycję :)

Powiedzmy sobie szczerze - cała ta zabawa z akumulatorami to raczej hobbystycznie i z ciekawości. Nie sądzę by mi się chciało więcej angażować czasu w ratowanie tej Yuasy zwłaszcza że rok temu próbowałem odsiarczać na różne sposoby. Za nieco ponad 2 stówy (2/3 zbiornika paliwa) wskoczy nowy ukraiński aku z korkami, obsługowy i będzie spokój. Już zamówiony.


  • 0

#1289 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 07:50, 04.07.2019

topla?


  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#1290 calzone

calzone
  • Forumowicz
  • 388 postów
  • Skąd:śląskie
  • Paliwo:PB
Reputacja: 36
Super

Napisano 08:00, 04.07.2019

Westa Forse 45Ah 390A Japan

 

1df23b69820d275e.jpg


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq