(...) a że akumulator calzona dogorywa, to on sam pisał że będzie wymieniał bo już się kończy, zresztą tester pokazał że zostało go już tylko 63%, ja bym chciał wiedzieć jakie parametry końcowe musi mieć akumulator aby nadawał sie do wymiany. Wiem że spadek napięcia przy rozruchu poniżej 8V na pewno kwalifikuje aku do wymiany.
Takie parametry przy rozruchu rejestruje mi BT-360:
Te 63% "health" to jest jakieś chińskie wyliczenie nie-wiadomo-czego. Że niby sprawność - no może i tak. Co ciekawe, zrobiłem test pojemności starając się stworzyć identyczne warunki jak w kanale mrAkumulator, gdzie na rozładowalnicy był mierzony czas przy prądzie 15A. Wystarczyło użyć 3 żarówki halogenowe 60W. Czas uzyskałem 1h35min, co daje 95 minut. Fabrycznie nowa Yuasa 5053 rozładowywała się w 132 minuty. Wynika z tego, że zostało mi 72% pojemności.
Reasumując:
zamiast 48Ah pojemności mam 35Ah, czyli 72%
zamiast 430A rozruchu mam 385 A czyli 89% (kurde nieźle)
chińskie zdrowie pokazuje 63%
Czy aku się nadaje do wymiany? To zależy wg jakich norm. Ale ja mam je w d..., zdecydowałem że wymieniam. Muszę polegać na samochodzie w 100%, przynajmniej się staram
Użytkownik calzone edytował ten post 07:10, 04.07.2019