napięcie podtrzymania baterii jest w granicach 13.5 V to dalej akumulator będzie niedoładowany bo ca/ca potrzebuje przynajmniej 16V aby się dobrze naładował, potestuje jeszcze ładowanie 16V z podpiętą instalacją do auta i napiszę czy to ma wpływ na długość ładowania (bo może się okazać że instalacja będzie pobierała jakiś minimalny prąd i ładowarka nie będzie mogła skończyć procesu ładowania i będzie ładowała w nieskończoność). Prostownik mam teliwna doctor charge 50 więc kombajn jest dość mocny, z tym że nie ma on ładowania akumulatorów ca/ca takich jak yuasa, tylko ma pb/ca i stąd może maksymalne ładowanie ma 16V, a nie tak jak pisze kolega calzone i slasz129 że ma być ładowane 16.2V, w każdym razie dziękuję za porady, bo samemu to trudno do pewnych rzeczy się przekonać takich jak lanie oleju 0w20 czy ładowanie aku 16V, i jeszcze chciałem tylko potwierdzić że pomimo ciągłego gazowania akumulatora przy 16V przez 8-10 godzin temperatura akumulatora na zewnątrz nie wzrosła powyżej 12 stopni, także jak pisał kolega calzone i potwierdził praktycznie kolega slasz129 - nie ma co martwić sie o opad masy czynnej który występuje przy zagotowaniu elektrolitu, zresztą po opadzie masy czynnej akumulator traci swoją pojemność a tu u mnie stało się coś zupełnie odwrotnego czyli akumulator po 4 latach wrócił do swoich parametrów fabrycznych.
Użytkownik Maxell edytował ten post 20:53, 02.02.2019