Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Akumulator accord VII gen.

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1538 odpowiedzi w tym temacie

#1126 gali

gali
  • Forumowicz
  • 47 postów
  • Skąd:Szczecin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 14:14, 28.09.2018

Ja miałem zawsze bannery i chodzily po 5-6 lat i sprzedawałem auto. Może złe trafiłeś.
  • 0

#1127 halina 2.0 V-tec

halina 2.0 V-tec
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Wrocław-Swidnica
  • Silnik:2.0
  • Wersja:kombi
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:20, 16.10.2018

Witam, a co z regulatorem napięcia w przypadku włożenie większego aku?
Nie będzie dawał większego napięcia? Fabryka przewidziała go na 45A...
  • 0

#1128 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 06:26, 17.10.2018

Napięcie ładowania nie ma nic wspólnego z pojemnością aku.
Akumulator 120ah ma 12v
Akumulator 45 ah tez ma 12v
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#1129 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 08:54, 17.10.2018

ehhh, te legendy, mity... fabryka przewidziała 45 bo stwierdzili że taki wystarczy, no i rzeczywiście jeżeli jest sprawny to wystarcza, ale fakt też jest taki że takiego dobrego aku jak ten z którym auto wyjechało z fabryki już nie kupisz, nawet w ASO... fabryczne jak czytam tu wpisy wytrzymują nawet 8 lat, ktoś chyba pisał o 10, znajdź taki na wolnym rynku... a przy wymianie nic nie stoi na przeszkodzie żeby wrzucić trochę większy, z większym prądem rozruchowym, jaki tylko wejdzie fizycznie w fabryczne miejsce, i z góry mówię - będzie doładowany, to mit powtarzany od czasów kiedy w maluchu zaczęli montować alternatory, wcześniej gdy były tam prądnice owszem mogło nie doładowywać, ale tylko dlatego że prądnica miała za małą moc i najnormalniej nie była w stanie sprostać wymaganiom, tym bardziej że rzadko była w 100% sprawna, ona albo regulator (ten z reguły był rozregulowany)


Użytkownik rafisz edytował ten post 08:58, 17.10.2018

  • 0

#1130 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 14:23, 17.10.2018

Do ,,halina,,
Montujac ako wiekszy-Ah i mocniejszy-A to :
1.) ma wiecej Ah (amperogodzin) czli mozna dluzej pobierac prad np. wiecej razy zakrecic rozrsznikiem wazne przy mrozach, bo mroz zmniejsza sprawnosc ako.
2.) mocniejszy ma wiecej ,,A,, czyli prad rozruchu wiec rozrusznik mocniej (żwawo)zakreci bardzo wazny parametr ako przy dieslu.
3.) czy wieksze ako bedzie doladowane?
Bedzie bo to kwestia mocy altka wyrazona w Amperach. Nasze Accordy w pb i ON maja tej samej mocy altki 100A.

Jeszcze ,,dorzuce 3 grosze,, odnosnie pradnic. Pradnica na wolnych obrotach nie ładowała ako, natomiast altek ładuje. W pojezdzie z pradnica mozna bylo zdejmowac na pracujacym silniku kleme, nic sie nie uszkadzalo. W przypadku pojazdu z altkiem zdjecie lub luzna klema powoduje uszkodzenie przepalenie diód prostowniczych w altku.

Pamietajmy ze Accord ma ELD i wszelkie dodatkowe odbiorniki pradu NIE NALEŻY podłaczac do ako.

Użytkownik iwan edytował ten post 14:46, 17.10.2018

  • 0

#1131 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 18:41, 17.10.2018

Hej :)
Koledzy, to co piszecie to generalnie jest prawdą i wiem, że często to co piszecie jest w cudzysłowie, ale mnie bardzo rażą wpisy gdzie myślicie o mocy, a piszecie o prądzie (pewnie wynika to z wykształcenia - na etapie szkoły średniej to Technikum Elektroniczne)... niby jedno wynika z drugiego, ale moc ma jednostkę W (wat), ew. VA (wolto-amper), zaś prąd jest wyrażany w A (amperach).

Pozdrawiam
Tomek

Wysłane z mojego A320 przez Tapa
  • 0

#1132 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 20:08, 17.10.2018

No ładnie, a u mnie LPG jest podpięty bezpośrednio pod klemy.. 


  • 0

#1133 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 20:32, 17.10.2018

Statom - ja pisałem o mocy prądnicy, ale wiem co masz na myśli hehe, też skończyłem Technikum Elektroniczne  ;)

o ile dobrze pamiętam prądnica w maluchu miała 230W co przy napięciu 14V daje około 16A,

teraz tak: oświetlenie zabierało 2x45W (żarówka R2) + 4x5W (pozycje) = 110W, cewka zapłonowa około 40 W (impulsowo ale jednak), od czasu do czasu stop 2x21W i "kierunki" 2x21W+5W, po zsumowaniu mamy 239W czyli już przekraczamy moc prądnicy, często tylna szyba włączona pobierała kolejne waty (nie pamiętam jej mocy ale coś koło 40W raczej na pewno miała), a gdzie ładowanie? dlatego nawet malutki fabryczny aku był niedoładowany, ale od momentu wprowadzenia alternatora na przełomie 80 i 90 lat problem zniknął (alternator miał 500W)... no ale niedoładowany aku do tej pory straszy, 30 lat później w samochodach które mają alternatory z prądem 60A i większym (60x14=840W...) ehh... w acco VII mamy chyba 100A czyli około 1,4kW, wiem że w acco jest większe zapotrzebowanie na moc, ale bez przesady - więcej niż 700W w szczycie chyba nie ma

 

skoro admin wspomniał o mocy to warto dodać żeby ktoś nie zarzucił że... - dla obwodów prądu stałego jest tylko wat [W], dla przemiennego wat [W], voltoamper [VA] albo war [var] w zależności od tego o jakiej mocy mówimy, wynika to z przesunięć pomiędzy pulsującym prądem i napięciem, ale to nie temat o tym ;)


Użytkownik rafisz edytował ten post 21:27, 17.10.2018

  • 0

#1134 halina 2.0 V-tec

halina 2.0 V-tec
  • Nowy
  • 5 postów
  • Skąd:Wrocław-Swidnica
  • Silnik:2.0
  • Wersja:kombi
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:13, 18.10.2018

Witam, kolejny raz wymiana akumulatora...poprzednie dwa co 1,5 roku.
Tym razem kupiłem aku "banner" 55ah (w rozmiarach oryginalnej 45ah), niby jakas nowość. Twierdziłem, że nie będę przepłacać, kupię coś niedrogiego bo i tak za 1-2 lata trzeba bedzie wymienić.
A jednak dalem sie namówic...Mam nadzieję że za cena idzie jakość. Cena na sklepie 470zl, zbilem na 400zl
Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z tym Aku?
Witam, kolejny raz wymiana akumulatora...poprzednie dwa co 1,5 roku.
Tym razem kupiłem aku "banner" 55ah (w rozmiarach oryginalnej 45ah), niby jakas nowość. Twierdziłem, że nie będę przepłacać, kupię coś niedrogiego bo i tak za 1-2 lata trzeba bedzie wymienić.
A jednak dalem sie namówic...Mam nadzieję że za cena idzie jakość. Cena na sklepie 470zl, zbilem na 400zl
Czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z tym Aku?
  • 0

#1135 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 18:34, 18.10.2018

Banner jak najbardziej ok.
Z ciekawości jaki ma prąd rozruchowy?

Wysłane z ALE-L21
  • 0

#1136 niematotamto

niematotamto
  • Forumowicz
  • 17 postów
  • Skąd:Sieniawka
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30 Jahre Edition
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:53, 19.11.2018

Witam! Nadszedł czas wymiany aku. Mam takie pytanie czy polecacie coś o takich parametrach wielkościowych jak oryginalne aku? Czy warto się pobawić przy montażu i wsadzić coś o większej mocy? Pozdrawiam i z góry dzięki za propozycje, polecenia ;)


  • 0

#1137 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 12:51, 19.11.2018

Przecież cały temat jest właśnie o tym
  • 0
                       

#1138 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6026 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 13:41, 19.11.2018

Po co czytać tyle stron :P Lepiej pytać o to samo w kółko  :diabelgrin:  :diabelgrin:


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#1139 skubiszek

skubiszek
  • Forumowicz
  • 2301 postów
  • Skąd:ZSZ
  • Silnik:3.0
  • Wersja:S-line
  • KM:240
  • Paliwo:ON
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Avant
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 08:26, 20.11.2018

dość niespodziewanie w moim "roboczowozie" VII diesel padł w piątek bosch S4 72Ah. Jako, że aku było potrzebne na wczoraj a banner kosztował 480 zł, kupiłem po konsultacji ze sprzedającym akumulator "Moje auto" - od tych, którzy robią kosmetyki w pomarańczowych buteleczkach i czarną naklejką. Odziwo aku jest cięższe od tego boscha mimo tych samych wymiarów. Za aku dałem 279 zł i od razu lepiej kręci niż na boschu - data produkcji 2015r. więc ta S4 nie stara niby

Parametry poniżej

 

- Seria : Empex MAP
- Produkcja : Five Star Polska 
- Model : 56-043
- Napięcie : 12V
- Pojemność : 72Ah
- Prąd rozruchowy : 660A
- Technologia : kwasowo-ołowiowa
- Polaryzacja : Prawy Plus, 0
- Pewny start silnika w każdych warunkach atmosferycznych
- Gwarancja 24 m-ce
- Jakość produkcji potwierdzona certyfikatem ISO 9001
- Spełnia nornę PN-EN 60095-1


Użytkownik skubiszek edytował ten post 08:27, 20.11.2018

  • 0

Wowi Funclub- Kuzyn od strony brata ojca po matce chrzestnej stryjenki 😂😂


#1140 rafal86

rafal86
  • Forumowicz
  • 150 postów
  • Skąd:DOA
  • Silnik:2.4
  • Wersja:TypeS
  • KM:190+ reflash
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL9 Mugen
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:13, 27.11.2018

zamówiłem dziś tą większą Yuasę. Mam nowy akumulator od września jakiś "no name" ale moduł BT rozładował mi go na tyle że prostownik z lidla wskazywał wartość 4,5V i nie chciał go ruszyć. Udało mi się starym prostownikiem bez żadnych bajerów go podładować ale teraz przez kilka dni stania napięcia spada poniżej 12V także prawdopodobnie takie głębokie rozładowanie zabiło nowy akumulator. Pobór prądu mam w normie na poziomie 0,01-0,02 A wiec to ewidentnie wina akumulatora. 
Mam nadzieję że Yuasa rozwiąże problem.


  • 0

Civic EG3--> Civic EK3--> Prelude H22A--> Civic EP2 -->Accord CL9


http://www.accordklu...lack-mugen-k24/






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq