Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Akumulator accord VII gen.

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1538 odpowiedzi w tym temacie

#1066 iwan

iwan
  • Forumowicz
  • 640 postów
  • Skąd:BBłota
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Latajacy Dywan
  • KM:155 reszta pasie sie w przydrożnym rowie
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL 7
Reputacja: 22
Super

Napisano 22:17, 22.02.2018

Ladwarka                CTEK

 

8 ETAPOWY TRYB PRACY

ETAP 1 DESULPHATION
Wykrywanie zasiarczonych akumulatorów. Impulsowy prąd i napięcie usuwają siarczany z płyt ołowiowych
akumulatora, przywracając jego pojemność.

ETAP 2 SOFT START
Sprawdzenie, czy akumulator może przyjmować ładunek. Zapobiega to ładowaniu uszkodzonego
akumulatora.

ETAP 3 BULK
Ładowanie maksymalnym prądem aż do około 80% pojemności akumulatora.

ETAP 4 ABSORPTION
Ładowanie malejącym prądem, aby zmaksymalizować ładunek do 100% pojemności akumulatora.

ETAP 5 ANALYSE
Sprawdzenie, czy akumulator może utrzymać ładunek. Akumulatory, które nie są w stanie utrzymać
ładunku, mogą wymagać wymiany.

ETAP 6 RECOND
Wybierz programu Recond, aby dodać krok Recond do procesu ładowania. W trakcie regeneracji
napięcie wzrasta, aby spowodować kontrolowane gazowanie w akumulatorze. Gazowanie powoduje
wymieszanie kwasu w akumulatorze, przywracając mu energię.

ETAP 7 FLOAT
Utrzymywanie napięcia akumulatora na maksymalnym poziomie poprzez dostarczanie ładunku
stałonapięciowego.

ETAP 8 PULSE
Utrzymywanie akumulatora na poziomie 95–100% pojemności. Ładowarka monitoruje napięcie
akumulatora i w razie potrzeby dostarcza impuls w celu utrzymania akumulatora w stanie całkowicie
naładowanym.


  • 0

#1067 Guciu

Guciu
  • Forumowicz
  • 179 postów
  • Skąd:Tarnów/ Wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:21, 22.02.2018

I w fazie Recond wzrasta napięcie do 15,8V. W instrukcji napisali, że warto zrobić taki Recond raz na rok. Tak też robię i na razie Yuasa w dieslu ciągnie 6 zimę :)


  • 0

#1068 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 23:06, 22.02.2018

Jak można napisać że akumulator ładowany prądem 14,4V odzyska prawidłową gęstość elektrolitu?

Podstawowe pojęcia na temat elektrolitu, oraz napięcie jakie potrzebne jest do "nasycenia" w odpowiednie ładunki elektrolitu.

 

Polecam po takim prostowniku wziąć zwykły areometr i zobaczyć jaka będzie gęstość elektrolitu.

Nie rozumiem też skąd określenie "starych trupów" dla akumulatora który jest po prostu niedoładowany poprzez krótkie odcinki tak jak u mnie, czy niesprawny alternator. Akumulatory w teście były rozładowywane do wartości 11,70V/11,80V

 

Test CTEK jest powyżej i to z aku 50Ah. Tryb recond przy rozładowanym aku owszem wchodzi w granice 16V ale przez zbyt krótki czas, przez co gęstość elektrolitu się właściwie nie zmieniła.

 

Po raz kolejny napiszę że nie ma co patrzeć na to jakie ma napięcie akumulator, a jaką ma gęstość elektrolit bo to jest najważniejszy parametr dla prawidłowego funkcjonowania akumulatora, gdzie dopiero wtedy można stwierdzić że ma się w "pełni" naładowany akumulator. 

Powielane w kółko stereotypy że przy napięciu  powyżej 16v będzie gazował elektrolit, może i tak ale przy starych 20A radzieckich prostownikach bez możliwości obniżenia Amperów  :P 

Po 10 godzinach ładowania 16,2V akumulator mi nie wybuchł, nie bulgotał,oczywiście odpowiednio niską wartością Amperów w końcowej fazie ładowania.

Dopiero po takim ładowaniu gęstość elektrolitu wróciła. 

 

 

 

U mnie prostownik z Lidla się zupełnie nie sprawdził, po tygodniu z powrotem rozrusznik zaczynał wolniej kręcić mimo prawidłowej wartości 12.6V po 24h postoju.

Dopiero odpowiedni prostownik, ponad 16V i niskie ampery rozwiązały problem, obecnie przy -10 i ponad miesiąc od ostatniego prawidłowego naładowania akumulatorów, żadnych problemów z wolniej kręcącym rozrusznikiem itp.

Z resztą test tego cuda z lidla jest w pierwszym filmie co wkleiłem.

Polecam każdemu sprawdzić wartość elektrolitu i samodzielnie wyciągnąć wnioski, nie uważam się za jakiegoś "znawcę" tematu. A całkiem niedawno znalazłem powyższe testy, które tylko uświadomiły mnie że wnioski wyciągnąłem prawidłowe. Wiadomo każdy inaczej użytkuje auto, każdy ma w innym stanie akumulator, innej wartości Ah  itd itd.

 

Pozdrawiam.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#1069 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 23:12, 22.02.2018

Postaram się uzupełnić kol. Statoma:

 

- akumulator sprawny ale wyładowany - ładowanie w pierwszej fazie odbywa się z ograniczeniem prądu (tryb CC), napięcie rośnie, następnie, gdy napięcie osiągnie odpowiedni poziom (około 14,5V) ładowarka przechodzi w tryb utrzymywania stałego napięcia na wyjściu, a prąd ładowania stopniowo spada. Gdy spadnie do pewnej małej wartości, ładowanie można zakończyć i przejść w tryb potrzymania. Po takim naładowaniu elektrolit osiąga już maksymalną gęstość. Niekiedy proces ładowania jest bardziej zaawansowany. Gdyby podczas ładowania prądem 0,1C (1/10 pojemności aku) zwiększać napięcie do 16V to doprowadzilibyśmy do wygazowania elektrolitu (odparowanie wody z powodu elektrolizy - z H20 powstaje osobno tlen i wodór) i zasiarczenia płyt. 

 

- "ruszenie gęstości elektrolitu" - jakoś nie umiem sobie wyobrazić jak ma to wyglądać. Taki proces może pojawić się tylko w przypadku nadmiernie wyładowanego akumulatora, który w zasadzie można uznać za uszkodzony. 

 

- jest jeszcze jedna możliwość wyjaśnienia "ruszenia gęstości" - po naładowaniu niektóre ładowarki w trybie podtrzymania (regeneracji czy odsiarczania) zwiększają nieco napięcie ładując akumulator bardzo małym prądem do napięcia powyżej 14,5V realizując funkcję odsiarczania - może Ślepak'owi oto chodzi? Proces ten jednak odbywa się już PO naładowaniu akumulatora a nie PRZED jego pełnym naładowaniem.

 

- co do testu ładowarki z Lidla z powyższych linków - widać że gość nie przeczytał instrukcji i nie wie jak ta ładowarka działa. Ustawia ładowanie "zimowe" w temp. pokojowej - błąd. Niezaliczenie testu ładowania prądem 3,8Ah przez 14h akumulatora 75Ah - niezaliczone heh- wystarczyło przemnożyć ile potrzeba czasu na naładowanie takiego akumulatora, 75Ah/3,8= 20h! Więc nie ma się dziwić że "test niezaliczony" 


  • 0

#1070 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 08:57, 23.02.2018

stary bierz dla mnie od razu w paczce, kase ci oddam, i browara jak mi to zmodzisz, plose   :zakochany:

Dam znać jak będę kupował ;)

 

 

 

- co do testu ładowarki z Lidla z powyższych linków - widać że gość nie przeczytał instrukcji i nie wie jak ta ładowarka działa. Ustawia ładowanie "zimowe" w temp. pokojowej - błąd. Niezaliczenie testu ładowania prądem 3,8Ah przez 14h akumulatora 75Ah - niezaliczone heh- wystarczyło przemnożyć ile potrzeba czasu na naładowanie takiego akumulatora, 75Ah/3,8= 20h! Więc nie ma się dziwić że "test niezaliczony" 

 

Też mnie to właśnie od razu tknęło! To ładowanie zimowe producent zaleca włączać wtedy, gdy aku stoi i jest nieużywany, np. motocykl w zimie - ładuje wtedy najmniejszym z możliwych prądów. Mam taki lidlowski i raz na jakiś czas doładowuję nim w zimie aku, na wszelki wypadek. Kolega pożyczał do "zdechlaka" - przez noc, ok. 10-12h naładował mu i rano odpalił bez problemu. Nie jest on wcale taki zły jak wypadł w teście, gdyż był  po prostu źle ustawiony... 


Użytkownik Vice edytował ten post 08:58, 23.02.2018

  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#1071 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 09:48, 23.02.2018

Poniżej macie filmiki kilku minutowe z prawidłowo przeprowadzonymi testami ładowarek.

Też uważam że testy w 1 długim filmiku były przeprowadzone nieprawidłowo, gdzie narzucono z góry jakiś czas,tryb na chybił/trafił i tyle.

 

Naprawdę sądzicie że skoro ctek, bosch nie poradził sobie z gęstością elektrolitu przy 50Ah to taki z Lidla da radę?  :diabelgrin:  :diabelgrin:

Mnie nie interesuje ta cała ładowareczka Lidla o której tyle piszecie teraz bo jesteście w jej posiadaniu(z resztą ja też byłem)  i ktoś ją skrytykował....

Chodzi o prawidłowo naładowany akumulator z odpowiednią gęstością elektrolitu. Co z tego że odpalił silnik po takiej ładowarce, jak przy -10 już zapewne nie odpali, bo alternator nie ładuję takim napięciem żeby przywrócić odpowiednią gęstość elektrolitu.

To że napięcie w stanie spoczynku akumulatora po 24h jest prawidłowe, nie oznacza że mamy sprawny akumulator.

 

Wiem że każdy swoje chwali, na tym forum nawet mazdy czy vw mieć nie można bo zaraz wielka afera i żale się pojawiają.

Dlatego co chciałem to napisałem, polecam zaopatrzyć się w areometr i będzie wszystko jasne.

A gęstość elektrolitu określa nam własnie stan w jakim mamy akumulator, a to że wartość elektrolitu może być niższa, nie oznacza od razu że mamy do czynienia z uszkodzonym/starym itp. akumulatorem. 

 

Diagnoza co do stanu naładowania akumulatora

 

Gęstość elektrolitu [g/cm3]

1,285 ... 1,3

 

Zbyt duża gęstość elektrolitu. Należy ją obniżyć w ten sposób, że usuwamy część elektrolitu zastępując go wodą destylowaną.

 

1,28

 

Pełny stopień naładowania akumulatora

 

1,2 ... 1,24

 

Należy doładować akumulator

 

1,15 ... 1,2

 

Akumulator wymaga natychmiastowego naładowania

 

poniżej 1,15

 

Akumulator może ulec zasiarczeniu czyli trwałemu uszkodzeniu

 

1,1

 

Zupełnie rozładowany (uszkodzony)

 

Tylko że producenci specjalnie zaczęli robić bezobsługowe akumulatory żeby typowemu Kowalskiemu trudniej było sprawdzić gęstość elektrolitu, potem okazuje się że akumulator wytrzymuję 3/4 lata  :zakaz:


Użytkownik ślepak edytował ten post 09:54, 23.02.2018

  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#1072 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 10:24, 23.02.2018

 

 

Tylko że producenci specjalnie zaczęli robić bezobsługowe akumulatory żeby typowemu Kowalskiemu trudniej było sprawdzić gęstość elektrolitu, potem okazuje się że akumulator wytrzymuję 3/4 lata  :zakaz:

I tu jest pies pogrzebany... mam areometr i 2 letnią Yuassę. Chętnie bym sprawdził jej stan, ale jak? -zamknięte  w szczelnej obudowie...


  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#1073 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 13:37, 23.02.2018

- w przeładowywanym akumulatorze, w którym nastąpił ubytek wody (wygazowanie) elektrolit też będzie "gęsty" i to nawet wtedy gdy akumulator nie będzie w pełni naładowany
 
- w zasiarczonym aku (poprzez trwanie w stanie głębokiego rozładowania), nawet po naładowaniu elektrolit nie osiągnie znamionowej gęstości. 
 
"Regeneracja" akumulatora poprzez jego odsiarczanie za pomocą zaawansowanej ładowarki to gra o kilka % jego pojemności. W praktyce, może się okazać, że że odsiarczaniem zwiększysz pojemność takiego akumulatora z 10% jego nominalnej pojemności do 15%, i taki akumulator naładowany super ładowarką i tak na dłuższą metę będzie wymagał wymiany. 
 
Sprawny, nieuszkodzony a jedynie wyładowany akumulator nie wymaga ładowania z "regeneracją" a tylko zwykłego naładowania. 
 
Moje podsumowanie:
 
- nie zostawiać wyładowanego akumulatora aby się nie zasiarczył
- nie przeładowywać go byle jakim prostownikiem bez stabilizacji napięcia i prądu aby nie wygazować wody
- pomiar gęstości elektrolitu areometrem nie jest jednoznaczny jeśli nie znamy stanu akumulatora. Jest poprawny tylko dla sprawnego, niezasiarczonego akumulatora.
 
- jeśli chcemy ratować padnięty akumulator należy kupić ładowarkę za 250zł +, a efekt i tak może być wątpliwy 
- możemy kupić nowy akumulator za 250zł i podładowywać go w razie potrzeby ładowarką z Lidla za 60zł
- Ładowarka z Lidla (choć posiada funckję odsiarczania) nie uratuje nam uszkodzonego akumulatora, ale pozwoli go poprawnie naładować nie powodując wygazowania wody
 
Co do odsiarczania:
Robiłem różne próby ratowania zasiarczonych akumulatorów różnymi metodami odsiarczania i generalnie efekt jest kiepski. Niestety, jeśli chcemy mieć pewny start o poranku, trzeba co jakiś czas kupić nowy akumulator. 

  • 0

#1074 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 21:24, 23.02.2018

I tu jest pies pogrzebany... mam areometr i 2 letnią Yuassę. Chętnie bym sprawdził jej stan, ale jak? -zamknięte  w szczelnej obudowie...

 

 

Jako że akumulator jest już po okresie gwarancyjnym zrobiłem tak jak powyżej, nadmiar spinek od zderzaka i osłony silnika się przydał :P 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#1075 Guciu

Guciu
  • Forumowicz
  • 179 postów
  • Skąd:Tarnów/ Wrocław
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 13:50, 24.02.2018

Ja pier.. filmik na 15 sekund ale pokaz slajdów na 8 minut :)

No fakt można tak zrobić tylko nie wiem czy z Yuasą również. Sam szukałem swego czasu choćby jednego filmiku żeby ktoś pokazał, że w Yuasie zadziała to tak samo i nie ma jakiejś innej budowy albo zabezpieczeń. Na pewno po zdjęciu naklejki nie ma zarysowanych na plastiku krzyżyków, które pokazują gdzie dokładnie jest środek. Nie znalazłem takiego filmiku i nie zaryzykowałem. Może ktoś się podjął takiego tematu w Yuasie? 

 

Jeszcze zastanawiam się czy lepiej dolewać wody zdemineralizowanej czy może jednak gotowy elektrolit?

https://eport2000.pl...atorowy-1l.html


Użytkownik Guciu edytował ten post 13:52, 24.02.2018

  • 0

#1076 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 16:49, 24.02.2018

Jeszcze zastanawiam się czy lepiej dolewać wody zdemineralizowanej czy może jednak gotowy elektrolit?

https://eport2000.pl...atorowy-1l.html

są dwie zasady i żadnych innych możliwości

1. Do akumulatora dolewamy tylko i wyłącznie wodę destylowaną

2. Jeśli chcemy wlać elektrolit, to najpierw wylewamy cały stary elektrolit z akumulatora i dopiero wtedy napełniamy akumulator nowym elektrolitem.

Innych opcji nie ma.


Użytkownik Maxell edytował ten post 16:50, 24.02.2018

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1077 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 17:22, 24.02.2018

Dokładnie, Ad.2 - zlać elektrolit można tylko wtedy gdy aku jest w pełni naładowany (przy wyładowaniu siarka zostaje na płytach akumulatora a z elektrolitu robi się czysta woda). Dlatego też wyładowany aku zamarznie, a naładowany nie


  • 0

#1078 ropa2

ropa2
  • Forumowicz
  • 42 postów
  • Skąd:Janikowo
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:58, 28.02.2018

hania dostała nowy akumulator varta e44 , silver dynamic 74Ah/780A....stary akumulator także varta był z 2011roku.....


  • 0

#1079 cysior

cysior
  • Forumowicz
  • 465 postów
  • Skąd:Zachodniopomorskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 12:08, 28.02.2018

I mieści się ta varta bez kombinacji? Mocowanie orginalne ?
  • 0

#1080 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 12:18, 28.02.2018

A varta d47?

Wysłane z mojego ONEPLUS 3T przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq