Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Akumulator accord VII gen.

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1538 odpowiedzi w tym temacie

#1516 novi

novi
  • Forumowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Polska
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:tourer
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 18:59, 11.04.2022

Ostatnio musiałem wymienić aku w swoim dieslu, padł przy markecie - pomocni ludzie dali radę - klemy. A aku to Yuasa 5096 z początku 2019r. Zero problemów z nią, na światłach nie zostawiłem nigdy i taki przypał. podobno mocno zasiarczona - może od dość częstego ładowania ? mało jeżdżę i zdarzało się Ctek 5.0 podładować co 2-3 mce (na całą noc zostawiałem ładowanie...).

Jako że nie lubię jak mi coś szwankuje zdecydowałem się, po podobno okazyjnej cenie na Varta OE typ MB70AGM 278x175x190mm za 600zł. Ma dość ładny prąd rozruchowy. Patrzyłem też na Exide EK700 za 500zł ale nie trzymają parametrów - tak pojemność jak i prąd rozruchowy - zamiast deklarowanego 780A jest ok.600A. Do tego musiałem dokupić ładowarkę StefPol EST-516, też  do AGM aku.


Użytkownik novi edytował ten post 19:01, 11.04.2022

  • 0

„Jeśli Amerykanie kiedykolwiek pozwolą prywatnym bankom kontrolować emisję ich pieniędzy ... to banki i korporacje, które wyrosną dookoła nich, pozbawią ludzi całego majątku do czasu, aż ich dzieci obudzą się bezdomnymi na kontynencie, który zdobyli ich ojcowie” -- Thomas Jefferson /Letter to the Secretary (1802r.)


#1517 niemcu

niemcu
  • Moderator
  • 484 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 20:09, 11.04.2022

Częste lądowanie, szczególnie mocnymi prostownikami, powoduje właśnie takie efekty. W dodatku, jeśli nie ma dostępu do korków aby dolać wody destylowanej - awaria gotowa. Wszystko przez intensywne gazowanie elektrolitu. Dlatego ja jestem zwolennikiem ładowarek, takich jak np. z lidla czy biedronki. Naladują w sposób bezpieczny. W razie czego proces można powtórzyć.
  • 0

#1518 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2931 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 16:24, 12.04.2022

Ctek nie przeładuje, chyba że ktoś non-stop ładuje w trybie recond.

Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka
  • 0

#1519 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6019 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 16:59, 12.04.2022

Urządzenia z biedronki też nie naładują akumulatora, co najwyżej poprawiają nasze samopoczucie, bo wielu nadal uważa prawidłowe napięcie za wyznacznik kondycji akumulatora.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#1520 automobilS

automobilS
  • Forumowicz
  • 328 postów
  • Skąd:Poznań, Ck
  • Silnik:2.0
  • Wersja:sport+
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 17:09, 26.11.2022

A wrzucił ktoś może do swojego accorda VII 2.0 lub 2.4 zamiast zwykłego akumulatora   AGM-a ?  I użytkuje jakiś czas żeby się podzielić  wrażeniami ?


  • 0

#1521 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 20:03, 26.11.2022

Chyba za gorąco na AGM-a, szybko dokona żywota.
Ale jakiś EFB to nie jest zły pomysł, one dużo znoszą.
  • 0

#1522 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 19:44, 31.05.2023

YBX5053 12V 50Ah 450A P+ YBX 5053 zakupiona na Akumulatory 24 padła po 8 miesiącach.
YBX5053 12V 50Ah 450A P+ YBX 5053 zakupiona na Akumulatory 24 padła po 8 miesiącach.
  • 0

#1523 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1572 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 06:48, 01.06.2023

a ładowanie masz poprawne?


  • 0

#1524 niemcu

niemcu
  • Moderator
  • 484 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 07:05, 01.06.2023

Urządzenia z biedronki też nie naładują akumulatora, co najwyżej poprawiają nasze samopoczucie, bo wielu nadal uważa prawidłowe napięcie za wyznacznik kondycji akumulatora.


Z tym stwierdzeniem się nie zgodzę. Spokojnie naładuje, choć konieczne mogą być dwie serie takiego ładowania w trybie wymuszonym recond lub zwykłym z gwiazdką. Jeżeli układ elektryczny w samochodzie działa poprawnie, jeździmy również nieco dłuższe trasy niż kilka kilometrów, to wystarczy dwa razy do roku podładować i będzie hulać. Ciagle lądowanie w przypadku akumulatorów bezobslugowych nie jest korzystne, ubywa podczas ładowania woda, której się nie uzupełni.
  • 0

#1525 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6019 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 07:30, 01.06.2023

To zrób gęstość elektrolitu taką ładowarka, nie zrobisz, więc jak ktoś się podnieca napięciem jakie ma akumulator to będzie zadowolony, tylko napięcie to akurat najmniej istotny parametr, co mi po napięciu jak gęstości elektrolitu nie będzie.

Porządna ładowarka dwa razy do roku Jasień / Wiosna i problemów z aku nie będzie przy sprawnym aucie l, nigdzie też nie napisałem żeby ciągle ładować akumulator, zawsze powtarzam dwa razy do roku. Ładowanie nagmine napięciem wyższym niż 16,2V zaraz ugotuje i zasiarczy akumulator . Wszystko z głową trzeba robić.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#1526 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2651 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 07:48, 01.06.2023

jednym z większych zagrożeń dla akumulatora jest długi postój auta z podłączonym akumulatorem, ponieważ załączony alarm w samochodzie rozładowuje akumulator, w mojej cr-v 2007r już po dwóch tygodniach stania akumulator był rozładowany do12,2 V , więc stwierdzenie że dwa razy w roku trzeba ładowac akumulator i wszystko będzie dobrze jest zbytnim uproszczeniem, jeśli chodzi o akumulatory yuasa to masówka i nic specjalnego, testowałem je w osobówkach i ciężarówkach i nie wytrzymywały dłużej niż inne akumulatory a nawet krócej.  


Użytkownik Maxell edytował ten post 07:48, 01.06.2023

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać

#1527 Bigos

Bigos
  • Forumowicz
  • 79 postów
  • Skąd:Tarnów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Type-S SE, VII gen.
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:JHMCM2
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 07:51, 01.06.2023

Po dziewięciu latach użytkowania Accorda (rocznik 2008), byłem zmuszony wymontować moduł bluetooth. Strasznie zjadał baterię. Po nocy już napięcie siadało.

Gdy go dotknąłem (a auto stało nie używane całą noc), to obudowa była ciepła.

 

Poprzednia Yuasa YBX 5005 65 Ah, z 2017 roku padła rok temu (2022). Chyba już wtedy zaczął się problem z modułem BT.

Teraz, czasem auto stoi przez tydzień nie używane i jest OK.

 

Aktualnie mam: Centra Futura 65 Ah.


  • 0

#1528 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6019 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 08:01, 01.06.2023

Każdy przypadek inny i sposób użytkowania auta, piszę o codziennie użytkowanym aucie i zrobionych 10/20 kilometrach.

Gdybym auto zostawiał na 2/3 tygodnie to zupełnie inne podejście do tematu ładowania bym miał. Wtedy ta słynna ładowarka z Lidla się bardziej sprawdzi bo ma automat który włączy się gdy napięcie spadnie do 12,2V i wyłączy przy 14,8/15,2V w zależności od modelu i tak w kółko.

Wszystko z głową trzeba robić, bo zarówno nie doładowany akumulator(niska gęstość elektrolitu) jak i zbyt często ładowany dużym napięciem (powyżej 16V) szkodzi.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#1529 Bart

Bart
  • Forumowicz
  • 250 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 14:46, 02.06.2023

a ładowanie masz poprawne?

 

Tak, gdy podmieniłem akumulator na starą youasę (która śmigała 6 lat) to okazało się że nie tylko śmiga dalej ale ładowanie w trakcie pracy wynosi 14,2 - 14,4 V, a napięcie podczas rozruchu nie spada poniżej 10,5 V


Użytkownik Bart edytował ten post 10:14, 03.06.2023

  • 0

#1530 niemcu

niemcu
  • Moderator
  • 484 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 21:44, 02.06.2023

To zrób gęstość elektrolitu taką ładowarka, nie zrobisz, więc jak ktoś się podnieca napięciem jakie ma akumulator to będzie zadowolony, tylko napięcie to akurat najmniej istotny parametr, co mi po napięciu jak gęstości elektrolitu nie będzie.
Porządna ładowarka dwa razy do roku Jasień / Wiosna i problemów z aku nie będzie przy sprawnym aucie l, nigdzie też nie napisałem żeby ciągle ładować akumulator, zawsze powtarzam dwa razy do roku. Ładowanie nagmine napięciem wyższym niż 16,2V zaraz ugotuje i zasiarczy akumulator . Wszystko z głową trzeba robić.

Jak sprawdzisz tą gęstość w bezobsługowym akumulatorze? Bo o takich rozmawiamy. Te z dostępem do elektrolitu sprawa prosta, w razie potrzeby łatwo dolać wody destylowanej. Jak takim prostownikiem nie umiesz się posługiwać i przeładujesz akumulator to może być nieciekawie. Te lidlowe/biedronkowe ładowarki przy np. 2 i 3 próbie bez problemu uzyskują wystarczającą gęstość. Nie ma konieczności dobijać do 1,28 -1,30 g/cm3. Wystarczy 1,25 g/cm3 wybierając wolniejsze ładowanie niższym napięciem i niskim natężeniem, ale bezpieczniejsze.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq