Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Akumulator accord VII gen.

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1409 odpowiedzi w tym temacie

#1 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:29, 12.10.2008

Witam
Przymierzam się do profilaktycznej zmiany aku po 4 latach użytkowania od nowości. Standardowy aku jest mały tzn 240x130 ale ma standardowe bieguny od większych aku a nie takie malutkie o średnicy ~12mm
W instrukcji samochodu jest aku 12V/45AH o prądzie rozruchowym 300A. Zamiennik tego aku o identycznych rozmiarach będzie miał max 330A prądu rozruchowego. Natomiast normalny aku który wejdzie bo sprawdzałem ma prąd rozruchowy rzędu 440A np 45Ah/440A rozmiary 207/175 ew myślę o 52Ah/470A myślę że taki też byłby OK.
Ubiegłej zimy przy -20 samochód w górach zapalał ale wydawało mi się że ostatkiem sił.
Pytanie czy macie jakieś doświadczenia zwłaszcza właściciele 7gen czy ktoś zmianiał już aku jak tak to czy nadal na taki mały czy zastosował normalny?
Wg mnie jedyna wada zastosowania normalnego aku 207/175 to drobna gimnastyka przy wymianie filtra powietrza ale raz-dwa razy w roku to nie problem.
Pytanie teoretyczne czy alternator podoła 52Ah (wg mnie tak) czy w tym przypadku prąd rozruchwy ma jakiekolwiek znaczenie?? pojemność akumulotora napewo tak ale czy prąd rozruchowy również?


  • 0
F1

#2 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:14, 14.11.2008

A ja i chyba wszystkie VII mają 45Ah :shock:
  • 0

#3 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 18:22, 20.12.2008

Dzisiaj poszedłem do garażu coś tam porobić,ulepszyć i dopieścić moje Kochanie.Siedziałem z 5 godz,ale podczas tego miałem kluczyk na pozycji 1,aby posłuchać muzy z 8 głośników,dodatkowo nie wyłączyłem ogrzewanie tylnej szyby.Jak wiadomo nasze akumulatory mają tylko 45 MA i trzeba na nie uważać.Jakie było moje :shock: zdziwienie,kiedy wszedłem do auta i po przekręceniu kluczyka usłyszałem takie brrr i na wyświetlaczu gasnące lampki no i ogólnie rozpatrz.Radio przestało działać,a alarm z własnym zasilaniem zaczął wyć.Dobrze,że obok stacjonował sąsiad z dobrym o dobrej pojemności dieslem i z własnymi kablami.Podłączyłem kable i po minucie Hanka zapaliła od pierwszego "cyknięcia".Samochód pochodził parę minut i odpalał za każdym razem.Dodam,że dwa dni temu na profesjonalnym kompie z programem hondy sprawdziłem wszystko co można było sprawdzić i autko nie wykazało najmniejszych błędów i jak to określił fachman Honda pokazała takie same parametry jakby co wyjechała z fabryki,a aku pokazywał wartość 14 MA.Morał i nauka jest jasna oszczędzamy akumulator,wyłączamy odbiorniki pomimo,że mamy nowe akumulatory,nasze Hondy mają w sobie za dużo elektroniki :ok
  • 0

#4 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:30, 20.12.2008

Hehehe widze ze musze uwazac bo czesto zostawiam auto na postojowkach i z wlaczonym radiem :shock: :k jeszcze nie mialem takiego przypadku ale dzieki za uwage.......hmmmm ja wiem czy honda ma duzo elektroniki......siedzialem ostatnio w a8 z 2004 roku....tam to wszystko na przyciski :mrgreen:
  • 0

#5 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:54, 27.12.2008

akumulator w tym samochodzie to porażka ja już sprawdziłem i jak będę miał jakies obiawy to zamienię na standardowy aku taki 50Ah i 450A prądu rozruchowego sprawdzałem wejdzie tylko do wymiany filtra powietrza trzeba będzie go wyjąć ale to dodatkowe 5min roboty 1-2 razy w roku.
Pozatym gadałem z elektrykiem z ASO i stwierdził że te AKU wystarczają w Accordzie na 3 lata eksploatacji...
  • 0
F1

#6 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 08:10, 27.12.2008

Mój jest z 2007r ale to był mój błąd za błędy trzeba płacić nerwami,ale już jest ok.Auto stało nie używane pod chmurką 4 dni i odpaliło za 1 cyknięciem.
  • 0

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:20, 27.12.2008

A ja mam od nowosci aku :shock: 2003 i jeszcze kreci 8-) :lol: :mrgreen:
  • 0

#8 adammy

adammy
  • Forumowicz
  • 34 postów
  • Skąd:Poznań
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:15, 27.12.2008

Glinuś: Radyjko OK, ale gwoździem, było na pewno ogrzewanie tylnej szybki:) 10h ładowanie aku prądem 1/10 pojemności i powinno być GIT :-)
  • 0

były: CG8 F18B2 98 http://www.accordklu...topic.php?t=859 - z bólem sprzedany; 126p 91FL

jest: GD1 L13A; OBK BP9


#9 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 13:34, 27.12.2008

Tak też myślę więc każdy z nas jest już mądrzejszy :ok
  • 0

#10 sebasto

sebasto
  • Forumowicz
  • 243 postów
  • Skąd:lubelskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:0,5 w porywach do 0,7
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:30, 30.12.2008

Witam
Moja "samochodowa bateria" od pewnego czasu z rana ledwo pomaga w startowaniu auta. Mam zamiar kupić nową i tu pytanie, czy aku 45Ah i 360A wystarczy do 2.0 Hondy Accord ? (taki rozmiar akumulatora zmieści się bez kombinowania(23/13cm))... Proszę o odpowiedź. Pozdrawiam
  • 0

#11 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:27, 30.12.2008

to chyba największy prąd rozruchowy w aku o tych małych rozmiarach. większych pojemnościowo aku w takim rozmiarze nie ma. standardowo jest 45AH/300-330A rozruchowego.
Pomyśl czy nie kupić normalnej 50Ah/450A napewno alternator go doładuje a prąd rozruchowy o 30% większy tylko trzeba sprawdzić czy wejdzie. Ja np przymierzałem MOLLA i wszedł tylko że przy wymianie filtra powietrza trzeba wyjąć aku ale raz-dwa razy w roku to nie problem.

Jaki znalazłeś ten AKU 45/360 ?? podaj markę i model
  • 0
F1

#12 sebasto

sebasto
  • Forumowicz
  • 243 postów
  • Skąd:lubelskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:0,5 w porywach do 0,7
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:43, 30.12.2008

Jaki znalazłeś ten AKU 45/360 ?? podaj markę i model[/quote]

Jest to akumulator Sakura (z tego co patrzę na necie,to mniejsza rozmiarówka jest dla 35Ah 300, 45Ah 360 jest jak widzę jednak rozmiarowo większy(w sklepie z rozpędu mogłem zmierzyć mniejszy aku))...

[ Dodano: 2009-01-01, 17:31 ]
[quote]Jaki znalazłeś ten AKU 45/360 ?? podaj markę i model[/quote]

Jest to akumulator Sakura (z tego co patrzę na necie,to mniejsza rozmiarówka jest dla 35Ah 300, 45Ah 360 jest jak widzę jednak rozmiarowo większy(w sklepie z rozpędu mogłem zmierzyć mniejszy aku))...[/quote]


... byłem ponownie w sklepie i są Sakura 45Ah 360A o małych rozmiarówkach... musiałem zakupić jednak 45Ah 330A innej firmy, bowiem Sakura w sklepie miała "plus" po złej stronie a zamówiony "plus" po prawidłowej nie dotarł... Wymieniłem sobie aku, rano idę odpalać i objawy takie same jak na starym, auto odpala jakby "bateria" była na wykończeniu, ledwo zaskakuje.... co może być tego objawem ? .... pozdr
  • 0

#13 Siwy

Siwy
  • Klubowicz
  • 3773 postów
  • Skąd:Lubelskie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 23:15, 01.01.2009

No to jeżeli nie akumulator to może być coś nie tak z rozrusznikiem.
  • 0

Całe forum pozdrawia Cię Siwy.

Jeżeli masz pytania w sprawie giełdy, nie pisz do mnie. Giełdą zajmuje się jacob101.


#14 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:54, 02.01.2009

ja mam coś podobnego tzn rano dość długo trzeba kręcić ale mimo wszysto zawsze odpala w zeszłym roku nawet przy -15 nie było problemu i też myślałem że to AKU ale kiedyś posłączyłem drugi na próbę i tak samo dość wolno kręcił. ostanio przy -10 też spokojnie zapalał po ok 2s kręcenia rozrusznikiem, może poprostu TTTM ten typ tak ma ? Chociaż poprzenie moje japończyki zawsze paliły na dotyk dosłownie niezależnie od mrozu
  • 0
F1

#15 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 12:01, 05.01.2009

No i doszedłem do wniosku,że aku muszę wymienić,więc jakiej firmy polecicie?
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq