Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Pomoc w doborze felgi do VIII gena.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 BLiNK

BLiNK

    Rycerz Stance'u

  • Forumowicz
  • 872 postów
  • Skąd:Cincinatti
  • Silnik:K20
  • Wersja:Zbyt niska by była prawdziwa
  • KM:155KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 10:45, 02.10.2010

Witam. Odebralem na dniach Acco w ver. Type-S i te kola sa tak biedne, ze wstyd na nich jezdzic , a w katalogu Hondy innego wyboru takiego, ktory bylby sensowny nie widzialem. Wiec jak ktos ma chwile i cos tam ciekawego przypadkiem dojrzy w 18'' (najlepiej czarne bo auto jest w Premium White Pearl) i wrzuci to bede wdzieczny, i cos mysle sie uda wybrac :mrgreen:
  • 0

#2 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 10:59, 02.10.2010

Może nie podam ci konkretnego modelu ale ustal sobie dokładnie jaka jest potrzebna szerokość felg i przy jakim ET aby była na jak najbardziej na równi z obrysem samochodu ale też nie nie miała możliwości gdzieś obcierać.
Z tego co widać to w VIII gen. fabrycznie alusy są za głęboko i nie wygląda to za ciekawie przynajmniej dla mnie.
Przy zrównaniu z karoserią samochód wygląda jeszcze masywniej i stabilniej 8-)
  • 0
                       

#3 BLiNK

BLiNK

    Rycerz Stance'u

  • Forumowicz
  • 872 postów
  • Skąd:Cincinatti
  • Silnik:K20
  • Wersja:Zbyt niska by była prawdziwa
  • KM:155KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 11:08, 02.10.2010

No tak, nie wiem ile wynosi ET i jaka jest jej szerokosc. Tak teraz mysle ze 18'' to minimum, moze jakas 19 tez tam bedzie ladnie wygladac. Zanim sprawdze te bajery moze ktos kto jezdzi VIII gen. poda te dane szybciej i mozna bedzie szukac.

Ale fabryczne to jest porazka totalna i w dodatku opona taki balon, jak od ciagnika :k
  • 0

#4 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:15, 02.10.2010

z tego co wiem seryjne 17" w VIIIgen maja 7.5" szerokosci i et 55
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:36, 02.10.2010

z tego co wiem seryjne 17" w VIIIgen maja 7.5" szerokosci i et 55


dokładnie.
Jak wygląda na ET 45 przy 17" można zobaczyć w mojej galerii kiedy jest na zimówkach. Lepiej wypełnia nadkola.

Co do 18" to wg kalkulatora przy oponie 235/45, felga 8" optymalnie będzie ET 45-48.
235/45/18 koło będzie zdaje się że o 2mm wyższe, ale bez problemów się zmieści (na forum TSX w stanach to najpopularniejszy "zestaw")

moze jakas 19 tez tam bedzie ladnie wygladac.


Zejdziesz z profilem poniżej 45... pewnie będzie jakieś 35 lub 40, to już się robi "nie na krajowe drogi"

kalkulator rozmiaru opon:

http://www.1010tires...eCalculator.asp

kalkulator ET:

http://www.1010tires...tCalculator.asp
  • 0

#6 BLiNK

BLiNK

    Rycerz Stance'u

  • Forumowicz
  • 872 postów
  • Skąd:Cincinatti
  • Silnik:K20
  • Wersja:Zbyt niska by była prawdziwa
  • KM:155KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 11:59, 02.10.2010

Ale u mnie seryjne (Type-S) to nie 17'' a 18'' cali. Mysle ze profil 40 przy 19'' nie jest tragedią. Tymbardziej, ze zawias nie jest jakis twardy, w VII genie mam Bilsteiny B8 i Eibachy i daje sie wytrzymac wiec tutaj raczej tez bez problemu bedzie.
  • 0

#7 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 13:57, 02.10.2010

Ale u mnie seryjne (Type-S) to nie 17'' a 18'' cali. Mysle ze profil 40 przy 19'' nie jest tragedią. Tymbardziej, ze zawias nie jest jakis twardy, w VII genie mam Bilsteiny B8 i Eibachy i daje sie wytrzymac wiec tutaj raczej tez bez problemu bedzie.


Ale ja tu nie o twardości piszę (w końcu sam zmieniłem zawieszenie w VIII) tylko o możliwości uszkodzenia felg. Będziesz miał około 11mm mniej opony niż na obecnych 18" - w sumie jakieś niecałe 9cm.... będziesz musiał bardzo uważać na krawężniki/studzienki. A VIII swoje waży i opona lekko nie ma.
Ja bym jednak pozostał przy 18" na Twoim miejscu i zapodał jakieś mniejsze ET (45-48) z felgą 8" i oponą 235.
  • 0

#8 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:12, 02.10.2010

rafal66, 19 w VIIIgen to jak 18 w VIIgen. zauwaz ze profil jest o 5wiekszy. jezeli nie patrzysz na koszt opony bo niektorzy na to patrza to ja kupilbym 19 i opone 255/35R19 z tego co wiem to ojciec ma diesla wiec spokojnie poradzi sobie z szerokima kapciami a bedzie wygladal swietnie i co wiecej taki rozmiar jest bardziej dokladny niz ten 235/45R18:)

co do wysokosci opony to bedziesz mial prawie 9cm wiec tragedi nie ma, wczesniej jak jezdzilem miniakiem to jezdzilem na 205/40R17 a tam bylo 8cm opony i nie bylo tragedi. do tego felge uszkodzilem tylko raz jak przy 80-90km/h przywalilem w studzienke przed rondem gdzie byl mozna powiedziec schodek na 5-6cm i lekko sie wgniotl rant ale i tak nie bylo tego widac bardziej niz przy zwyklej lekkiej przycierce kraweznikowej.
  • 0

#9 BLiNK

BLiNK

    Rycerz Stance'u

  • Forumowicz
  • 872 postów
  • Skąd:Cincinatti
  • Silnik:K20
  • Wersja:Zbyt niska by była prawdziwa
  • KM:155KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 17:14, 02.10.2010

Jesli bralbym 18'' to przy profilu 40 , przy 45 wyglada jak przednie kolo w ciagniku rolniczym. Przy 19'' zastanawialbym sie czy 40 czy 35 , aczkolwiek co by nie bylo wyzszy profil niz 40 w gre nie wchodzi, patrzac na to co jest teraz to sie w glowie nie miesci jak w takim aucie mozna jezdzic na takiej balonowej oponie.
  • 0

#10 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 17:29, 02.10.2010

Jesli bralbym 18'' to przy profilu 40 , przy 45 wyglada jak przednie kolo w ciagniku rolniczym. Przy 19'' zastanawialbym sie czy 40 czy 35 , aczkolwiek co by nie bylo wyzszy profil niz 40 w gre nie wchodzi, patrzac na to co jest teraz to sie w glowie nie miesci jak w takim aucie mozna jezdzic na takiej balonowej oponie.


No ale profilu nie możesz sobie od tak brać, musi współgrać z rozmiarem opony. Inaczej będziesz miał zbyt dużą różnicę na obwodzie.

19 i opone 255/35R19


a wejdzie 255? to już 9,5 cala felga, robi się ciasno....

co do wysokosci opony to bedziesz mial prawie 9cm wiec tragedi nie ma, wczesniej jak jezdzilem miniakiem to jezdzilem na 205/40R17 a tam bylo 8cm opony i nie bylo tragedi.


no niby tak, ale trochę mnie przeraża bliskość felgi do nawierzchni, szczególnie w dość ciężkim aucie.
  • 0

#11 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 17:58, 02.10.2010

naprawde nie ma tragedi. ja tez jak zobaczylem miniaka ktorego mi pozyczyl szwagier to sie za glowe chwycilem i pierwsze o co go zapytalem to jak on jezdzi ze te felgi sa jak nowe powiedzial ze normalnie bylem w szoku. pozniej sam jezdzilem raz naprawde mocno dobilem o czym pisalem jak walnelo to myslalem ze amortyzator siadl albo cos jeszcze, a szwagier powiedzial ze nawet by nie zauwazyl gdybym mu nie powiedzial...

BLiNK, co z tego ze dasz profil 40 jak bedziesz musial dac szersza opone a wtedy ilosc tej gumy bedzie jednakowa. gdybys dal tylko mniejszy profil to bedzie to smiesznie wygladalo bo powiekszy sie przestrzen miedzy opona a nadkolem a do tego licznik bedize zle wskazywal i bedzie latwiej zerwac przyczepnosc. tak samo jak kupisz 19 to czy wezmiesz z profilem 40 czy 35 to ilosc gumy zawsze wyniesie 9cm (w przyblizeniu) chyba ze nie bedizesz bral pod uwage oryginalnego rozmiaru kola...


http://carphotos.car...50010_large.jpg na ladnych 19tkach:)
  • 0

#12 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:25, 02.10.2010

http://carphotos.cardomai...50010_large.jpg na ladnych 19tkach:)


i solidnie obniżona.... jak moją tak próbnie miałem ustawioną to chlapacze z przodu były naprawdę blisko ziemi (teraz mam zapas 11cm). Biorąc pod uwagę, że czasami nimi zawadzę, a te progi type-S są na podobnej wysokości..... wolę nie myśleć o tym :shock:

Jeszcze słowo o zmniejszaniu przestrzeni (co chyba najbardziej razi w Acco) pomiędzy kołem a błotnikiem przy okazji zmiany kół. Wypatrzyłem sobie taki patent (wertując m.in. hamerykańskie fora) - koła 18" (ET 45 lub 48), felga 8", opona o ile pamiętam 235/45/18. Całe koło jest wyższe o parę mm jednak nie ociera i różnica wydaje się być akceptowalna. Na wspomnianym forum TSX'a jest dużo takich przykładów - nawet przy obniżonym zawieszeniu.
Całe auto pójdzie nieznacznie w górę, o jakieś 6-7mm, a to właśnie tyle ile chciałbym jeszcze obniżyć zawiasem żeby krawędź błotnika optycznie "dotykała" wierzchołka koła (tego większego, w przypadku czegoś bliższego obecnemu rozmiarowi trzeba więcej obniżyć). Efekt wizualny jest wtedy idealny. Niestety takie ustawienie na obecnych kołach sprawia, że brakuje tych krytycznych 2-3 mm żeby nie ciągać po krawężnikach gumową listwą która jest pod zderzakiem.

Jak by to miały być jak chce BLiNK, 19" to wtedy 235/40/19 idealnie się w to wpasowują (2mm różnicy na obwodzie więc tyle co nic). Oczywiście całość 8" i ET 45.

BLiNK, a wizualnie masz już coś upatrzone? Bo jak nie to szukaj właśnie na forach TSX (oczywiście pod warunkiem, że dostępności danej marki felg).
  • 0

#13 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 18:38, 02.10.2010

wlasnie ja tez poczatkowo myslalem zeby dac wieksze kola i przeskalowac licznik ale stracilbym na osiagach. teraz obnizylem dosyc sporo ale i tak razi w oczy przerwa na dole blotnika. na gorze jest spoko bo jak dam et 45 to bedzie prawie na rowno przerwa na palec co z odleglosci kilku m juz jest prawie niewidoczne ale na dole to nadkole sie tak rozchodzi przynajmniej jakby tam mialo byc kolo wielosci tego z VIIIgen jak nie wiekszego. przygladalem sie innym samochodom i tam tego nie ma...
  • 0

#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:03, 02.10.2010

z odleglosci kilku m juz jest prawie niewidoczne ale na dole to nadkole sie tak rozchodzi przynajmniej jakby tam mialo byc kolo wielosci tego z VIIIgen jak nie wiekszego. przygladalem sie innym samochodom i tam tego nie ma...


A ja Ci powiem, że mi u dołu ta przerwa tak nie przeszkadza. Bardziej ta górna. Najśmieszniejsze jest to, że np. w VIII (i w VII chyba też) wycięcie na tylne koło jest mniejsze. I wygląda to co najmniej dziwnie, jakby auto siedziało. Po kiego oni tak to popsuli to nie mam pojęcia.

[ Dodano: 2010-10-02, 20:05 ]

wlasnie ja tez poczatkowo myslalem zeby dac wieksze kola i przeskalowac licznik ale stracilbym na osiagach.


Ta proponowana przeze mnie różnica (przy 235/45/18) jest na tyle niewielka, że realnego wpływu na osiągi nie będzie miała. Z tego co pamiętam (teraz z niewiadomych przyczyn ta część kalkulatora nie działa) różnica we wskazaniach będzie o 4-5km w dół, to nawet w sumie będzie bliżej do realnej prędkości (o ile pamiętam przy 100km/h pokazuje o 8km/h za dużo przy standardowych kołach).
  • 0

#15 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 19:45, 02.10.2010

nie chodzi mi o sama predkosc bo tutaj rzeczywiscie byloby blizej idealu ale moment obrotowy na kole na pewno spadnie. i ja nie mowilemo roznicy 1 czy 2 mm ale np o 1cm wtedy na promieniu byloby po 5mm co daloby w rzeczywistosci duzo mniejszy ten otwor:) szczerze mowiac nie zauwazylem aby z tylu bylo mniejsze... u mnie w serii byl jak allroad, ale na rowno, a w VIIIgen tyl jest jakby nizej niz przod, w nowych samochodach czesto tak robia pytanie tylko dlaczego? jezeli z przodu ciezar samochodu sie raczej nie zmieni (czesto widze VIIIgen jak prawie przyciera tylnym zderzakiem o asfalt i co wiecej ostatnio widzialem takiego gdy z tylu siedzialy 3 osoby i to szuple kobiety, bagaznik pusty...)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq