XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
XIV Ogólnopolski Zlot Honda Accord Klub Polska
Pomoc w doborze felgi do VIII gena.
#1
Napisano 10:45, 02.10.2010
#2
Napisano 10:59, 02.10.2010
Z tego co widać to w VIII gen. fabrycznie alusy są za głęboko i nie wygląda to za ciekawie przynajmniej dla mnie.
Przy zrównaniu z karoserią samochód wygląda jeszcze masywniej i stabilniej
#3
Napisano 11:08, 02.10.2010
Ale fabryczne to jest porazka totalna i w dodatku opona taki balon, jak od ciagnika
#4
Napisano 11:15, 02.10.2010
#5 Guest_Anonymous_*
Napisano 11:36, 02.10.2010
z tego co wiem seryjne 17" w VIIIgen maja 7.5" szerokosci i et 55
dokładnie.
Jak wygląda na ET 45 przy 17" można zobaczyć w mojej galerii kiedy jest na zimówkach. Lepiej wypełnia nadkola.
Co do 18" to wg kalkulatora przy oponie 235/45, felga 8" optymalnie będzie ET 45-48.
235/45/18 koło będzie zdaje się że o 2mm wyższe, ale bez problemów się zmieści (na forum TSX w stanach to najpopularniejszy "zestaw")
moze jakas 19 tez tam bedzie ladnie wygladac.
Zejdziesz z profilem poniżej 45... pewnie będzie jakieś 35 lub 40, to już się robi "nie na krajowe drogi"
kalkulator rozmiaru opon:
http://www.1010tires...eCalculator.asp
kalkulator ET:
http://www.1010tires...tCalculator.asp
#6
Napisano 11:59, 02.10.2010
#7 Guest_Anonymous_*
Napisano 13:57, 02.10.2010
Ale u mnie seryjne (Type-S) to nie 17'' a 18'' cali. Mysle ze profil 40 przy 19'' nie jest tragedią. Tymbardziej, ze zawias nie jest jakis twardy, w VII genie mam Bilsteiny B8 i Eibachy i daje sie wytrzymac wiec tutaj raczej tez bez problemu bedzie.
Ale ja tu nie o twardości piszę (w końcu sam zmieniłem zawieszenie w VIII) tylko o możliwości uszkodzenia felg. Będziesz miał około 11mm mniej opony niż na obecnych 18" - w sumie jakieś niecałe 9cm.... będziesz musiał bardzo uważać na krawężniki/studzienki. A VIII swoje waży i opona lekko nie ma.
Ja bym jednak pozostał przy 18" na Twoim miejscu i zapodał jakieś mniejsze ET (45-48) z felgą 8" i oponą 235.
#8
Napisano 16:12, 02.10.2010
co do wysokosci opony to bedziesz mial prawie 9cm wiec tragedi nie ma, wczesniej jak jezdzilem miniakiem to jezdzilem na 205/40R17 a tam bylo 8cm opony i nie bylo tragedi. do tego felge uszkodzilem tylko raz jak przy 80-90km/h przywalilem w studzienke przed rondem gdzie byl mozna powiedziec schodek na 5-6cm i lekko sie wgniotl rant ale i tak nie bylo tego widac bardziej niz przy zwyklej lekkiej przycierce kraweznikowej.
#9
Napisano 17:14, 02.10.2010
#10 Guest_Anonymous_*
Napisano 17:29, 02.10.2010
Jesli bralbym 18'' to przy profilu 40 , przy 45 wyglada jak przednie kolo w ciagniku rolniczym. Przy 19'' zastanawialbym sie czy 40 czy 35 , aczkolwiek co by nie bylo wyzszy profil niz 40 w gre nie wchodzi, patrzac na to co jest teraz to sie w glowie nie miesci jak w takim aucie mozna jezdzic na takiej balonowej oponie.
No ale profilu nie możesz sobie od tak brać, musi współgrać z rozmiarem opony. Inaczej będziesz miał zbyt dużą różnicę na obwodzie.
19 i opone 255/35R19
a wejdzie 255? to już 9,5 cala felga, robi się ciasno....
co do wysokosci opony to bedziesz mial prawie 9cm wiec tragedi nie ma, wczesniej jak jezdzilem miniakiem to jezdzilem na 205/40R17 a tam bylo 8cm opony i nie bylo tragedi.
no niby tak, ale trochę mnie przeraża bliskość felgi do nawierzchni, szczególnie w dość ciężkim aucie.
#11
Napisano 17:58, 02.10.2010
BLiNK, co z tego ze dasz profil 40 jak bedziesz musial dac szersza opone a wtedy ilosc tej gumy bedzie jednakowa. gdybys dal tylko mniejszy profil to bedzie to smiesznie wygladalo bo powiekszy sie przestrzen miedzy opona a nadkolem a do tego licznik bedize zle wskazywal i bedzie latwiej zerwac przyczepnosc. tak samo jak kupisz 19 to czy wezmiesz z profilem 40 czy 35 to ilosc gumy zawsze wyniesie 9cm (w przyblizeniu) chyba ze nie bedizesz bral pod uwage oryginalnego rozmiaru kola...
http://carphotos.car...50010_large.jpg na ladnych 19tkach:)
#12 Guest_Anonymous_*
Napisano 18:25, 02.10.2010
http://carphotos.cardomai...50010_large.jpg na ladnych 19tkach:)
i solidnie obniżona.... jak moją tak próbnie miałem ustawioną to chlapacze z przodu były naprawdę blisko ziemi (teraz mam zapas 11cm). Biorąc pod uwagę, że czasami nimi zawadzę, a te progi type-S są na podobnej wysokości..... wolę nie myśleć o tym
Jeszcze słowo o zmniejszaniu przestrzeni (co chyba najbardziej razi w Acco) pomiędzy kołem a błotnikiem przy okazji zmiany kół. Wypatrzyłem sobie taki patent (wertując m.in. hamerykańskie fora) - koła 18" (ET 45 lub 48), felga 8", opona o ile pamiętam 235/45/18. Całe koło jest wyższe o parę mm jednak nie ociera i różnica wydaje się być akceptowalna. Na wspomnianym forum TSX'a jest dużo takich przykładów - nawet przy obniżonym zawieszeniu.
Całe auto pójdzie nieznacznie w górę, o jakieś 6-7mm, a to właśnie tyle ile chciałbym jeszcze obniżyć zawiasem żeby krawędź błotnika optycznie "dotykała" wierzchołka koła (tego większego, w przypadku czegoś bliższego obecnemu rozmiarowi trzeba więcej obniżyć). Efekt wizualny jest wtedy idealny. Niestety takie ustawienie na obecnych kołach sprawia, że brakuje tych krytycznych 2-3 mm żeby nie ciągać po krawężnikach gumową listwą która jest pod zderzakiem.
Jak by to miały być jak chce BLiNK, 19" to wtedy 235/40/19 idealnie się w to wpasowują (2mm różnicy na obwodzie więc tyle co nic). Oczywiście całość 8" i ET 45.
BLiNK, a wizualnie masz już coś upatrzone? Bo jak nie to szukaj właśnie na forach TSX (oczywiście pod warunkiem, że dostępności danej marki felg).
#13
Napisano 18:38, 02.10.2010
#14 Guest_Anonymous_*
Napisano 19:03, 02.10.2010
z odleglosci kilku m juz jest prawie niewidoczne ale na dole to nadkole sie tak rozchodzi przynajmniej jakby tam mialo byc kolo wielosci tego z VIIIgen jak nie wiekszego. przygladalem sie innym samochodom i tam tego nie ma...
A ja Ci powiem, że mi u dołu ta przerwa tak nie przeszkadza. Bardziej ta górna. Najśmieszniejsze jest to, że np. w VIII (i w VII chyba też) wycięcie na tylne koło jest mniejsze. I wygląda to co najmniej dziwnie, jakby auto siedziało. Po kiego oni tak to popsuli to nie mam pojęcia.
[ Dodano: 2010-10-02, 20:05 ]
wlasnie ja tez poczatkowo myslalem zeby dac wieksze kola i przeskalowac licznik ale stracilbym na osiagach.
Ta proponowana przeze mnie różnica (przy 235/45/18) jest na tyle niewielka, że realnego wpływu na osiągi nie będzie miała. Z tego co pamiętam (teraz z niewiadomych przyczyn ta część kalkulatora nie działa) różnica we wskazaniach będzie o 4-5km w dół, to nawet w sumie będzie bliżej do realnej prędkości (o ile pamiętam przy 100km/h pokazuje o 8km/h za dużo przy standardowych kołach).
#15
Napisano 19:45, 02.10.2010
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych