Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Hamulec twardy jak skała ale nie działa !!!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 dymek

dymek
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Śląsk
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:51, 17.09.2010

Przeczytałem różne wątki nie znalazłem swojego przypadku więc stąd kolejny nowy temat a jest już ich tu mnóstwo.

Mój hamulec po wciśnięciu energicznym bardzo szybkim jest baaardzo twardy praktycznie minimalnie schodzi w dół (może z 3 cm może mniej) i w ogóle nie hamuje dopiero po 1-1,5 sek. działa prawidłowo tzn. serwo pracuje i jest lekki tzn. jest to wspomaganie tak jak powinno być i wtedy hamulce działają, mój problem z hamulcem sprawił mi nie raz stracha na drodze gdy ktoś wchodził na pasy albo przebiegł pies przez jezdnię szybka reakcja w pedał a tu skała nie hamuje i dopiero po czasie puszcza pedał i idzie w dół ale to wszystko jest bardzo opóźnione i niebezpieczne, sprawdzałem w różnych innych samochodach i tego nie ma w żadnym innym aucie tylko u mnie tak być nie powinno, zaznaczę że przy normalnym spokojnych hamowaniu działa wszystko jak należy, proszę o pomoc w czym może leżeć problem, znajomy mechanik mówił że kiedyś taki przypadek mieli na warsztacie w jakimś mercedesie i tam był za to odpowiedzialny jakiś czujnik, mi to wygląda jak by serwo miało spóźniony zapłon, czy tu też może być coś podobnego spotkał się już ktoś z was z takim przypadkiem?

Żeby było jasno i nie było kolejnych pytań powiem że:
są nowe klocki (sportowe) EBC GREEN STUFF
tarcze sportowe nawiercane zimmerman
nowy płyn wymieniony przeze mnie cały układ ma świeży bardzo dobrej jakości Motul RBF600
układ nie jest zapowietrzony
a objawy były również przed wymianą płynu

... proszę o pomoc nie chce przejechać kolejnego kota czy psa który wyskoczy na jezdnie
  • 0

#2 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 09:40, 17.09.2010

jak dla mnie coś jest z serwem, jakby nie działało i dopiero potem łapie
Masz na serwie taki zawór zwrotny (czy jak on tam sie nazywa) jest on między serwem a kolektorem ssącym w rurce. Sprawdź czy nie jest zapchany, i czy działa ten zaworek
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#3 Gucio

Gucio
  • Forumowicz
  • 19 postów
  • Skąd:Niepolomice
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:38, 17.09.2010

Sprawdz jeszcze przewody hamulcowe czy nie sa gdzies zagniecione/zalamane (auto mialo jakis wypadek/stluczke ?) bo bymoze plyn nie moze sie "dopchac" do zaciskow i dlatego dziala z opoznieniem.
  • 0

#4 dymek

dymek
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Śląsk
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:39, 17.09.2010

dzięki za wskazówki sprawdzę wasze sugestie i dam znać

[ Dodano: 2010-09-18, 11:05 ]

jak dla mnie coś jest z serwem, jakby nie działało i dopiero potem łapie
Masz na serwie taki zawór zwrotny (czy jak on tam sie nazywa) jest on między serwem a kolektorem ssącym w rurce. Sprawdź czy nie jest zapchany, i czy działa ten zaworek

póki co sprawdziłem ten zawór tzn. ja w ogóle czegoś takiego nie mam u siebie od serwa idzie rurka do kolektora a na niej nic nie ma jest sama tylko rurka
  • 0

#5 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 16:31, 18.09.2010

no tak i w srodku tej rurki w polowie gdzies masz takie zgrubienie i tam jest ten zaworek ;-)
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#6 dymek

dymek
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Śląsk
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:57, 20.09.2010

no tak i w środku tej rurki w połowie gdzies masz takie zgrubienie i tam jest ten zaworek ;-)

... masz rację w połowie tego gumowego przewodu jest zgrubienie a w środku jest zaworek który jest drożny i działa prawidłowo w jedną stroną (od kolektora) można zassać ale dmuchnąć już nie da się , drugą stroną od serwa można w niego dmuchnąć ale nie da się zassać
  • 0

#7 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 19:05, 20.09.2010

czyli wydaje się ze działa poprawnie, więc może same serwo padło?
albo rzeczywiście jakiś przewód elastyczny przy zacisku jest niedrożny
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#8 dymek

dymek
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Śląsk
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:08, 26.09.2010

... wszystkie przewody wyglądają że są w porządku każdy przewód wzrokowo wygląda ok nie ma zagięć załamań itd.
jeszcze raz odpowietrzyłem cały układ pod ciśnieniem i bez zmian
tu kończy się moje pole działania chyba muszę jechać gdzieś do mechaników żeby mi sprawdzili ciś. jakie daje serwo ... no chyba że są jeszcze jakieś pomysły?
  • 0

#9 Pejot

Pejot
  • Forumowicz
  • 2733 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CN1
Reputacja: 13
Dobra

Napisano 21:46, 26.09.2010

A robiłeś podstawowy test serwa, tj. jak odpalasz silnik przy wciśniętym pedale to czy pedał opada ?
  • 0

Happy Owner Never Drives Anything else.


#10 dymek

dymek
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Śląsk
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:12, 02.10.2010

A robiłeś podstawowy test serwa, tj. jak odpalasz silnik przy wciśniętym pedale to czy pedał opada ?

tak wszystko ok opada przy odpalaniu silnika
  • 0

#11 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 22:33, 02.10.2010

hmmm dziwny przypadek, a te przewody napewno są ok, bo u znajomego sie okazał przewód popekany se starości albo z innych czynników na niego działających, niby wzrokowo ok a na łączeniach po wygieciu był popękany, efekt tego był własnie w miarę podobny, powyginaj przewodami moze jakies małe peknięcia sa i podćisnienie sie czasem traci, tóż to przecież guma wiec może popękać, ale nie koniecznie może to być to bo różne są przypadki, pozdrawiam
  • 0
VTEC

#12 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 23:01, 02.10.2010

gumowe przewody hamulcowe? to chyba w dorożce :lol:
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#13 grzesvtec

grzesvtec
  • Forumowicz
  • 156 postów
  • Skąd:Rybnik
  • Silnik:1.8
  • Wersja:is
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:CG
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 23:22, 02.10.2010

mowa o gumowych przewodach podcisnienia do serwa a nie do zacisków hamulcowych, w naszej wersji taki gruby pozdro
  • 0
VTEC

#14 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:36, 17.10.2010

Zmień klocki i tarcze na standardowe a nie sportowe a poczujesz różnice. Typowe sportowe klocki mają to do siebie że sprawnie działają tylko po rozgrzaniu, wychamuj samochód klilka razy pod kolei ze 130km do zera i wtedy sprawdz jesli bedzie dobrze to masz odpowiedz
  • 0

#15 dymek

dymek
  • Forumowicz
  • 57 postów
  • Skąd:Śląsk
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:41, 17.10.2010

to nie ma nic wspólnego z zimnymi czy rozgrzanymi (tarczami, klockami) sprawdziłem to już dawno nie ma żadnej różnicy :(
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq