Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

swap 2,0-2,4


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
32 odpowiedzi w tym temacie

#16 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:48, 10.09.2010

Ale, ale... 2.4 ma jedną zasadniczą przewagę nad K20A6. To jest silnik rozwojowy. Raz że ma prawdziwego v-tec'a (oczywiście w wersjach 190-201koni, nie w tej 160-170), dwa że jest do tego sporo części (wałki, kolektory, gotowy remap bez konieczności świnki czy hondaty). Oczywiście doładowanie tego da więcej niż 2.0, nawet jak to będzie soft turbo.
Za cenę dobrego K24A z wiązką, ECU, kolektorami itp. raczej 2.0 nie uturbimy. A wątpię, żeby przy swapie (kompletnym z ECU) było więcej zabawy niż przy uturbnianiu 2.0.
Dlatego swap wydaje się naturalnym pierwszym krokiem, a da więcej niż "zewnętrzne" mody do 2.0.
  • 0

#17 BLiNK

BLiNK

    Rycerz Stance'u

  • Forumowicz
  • 872 postów
  • Skąd:Cincinatti
  • Silnik:K20
  • Wersja:Zbyt niska by była prawdziwa
  • KM:155KM
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 14
Dobra

Napisano 21:56, 10.09.2010

Widze , ze ten sam problem co u mnie ma kolega :) Wnioski panow ponizej widze tez takie jak u mnie.
  • 0

#18 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:59, 10.09.2010

nie wiem czy ktos sie tu orientuje czym rozni sie silnik K20A6 od K20Z2 z tego co widzialem moment w tym Z2 jest znaczna gorka powyzej 4500obr (nie jest taka prosta charakterystyka jak w K20A6 ale nie wiem jaka jest roznica bo nie jezdzilem K20A6).

jak chcialbym sie bawic w modzenie to chyba bym dmuchak K20 niz robil swapa a potem znowu turbo:)
  • 0

#19 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:17, 10.09.2010

czym rozni sie silnik K20A6 od K20Z2


Przepustnicą jeśli się nie mylę (Z'ka ma po kablu), a co więcej to nie wiem.
  • 0

#20 klosz007

klosz007
  • Klubowicz
  • 1706 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport Tech
  • KM:211
  • Paliwo:PB
  • Rok:2017
  • Nadwozie:V37
Reputacja: 25
Super

Napisano 23:02, 10.09.2010

Ale, ale... 2.4 ma jedną zasadniczą przewagę nad K20A6. To jest silnik rozwojowy. Raz że ma prawdziwego v-tec'a (oczywiście w wersjach 190-201koni, nie w tej 160-170), dwa że jest do tego sporo części (wałki, kolektory, gotowy remap bez konieczności świnki czy hondaty). Oczywiście doładowanie tego da więcej niż 2.0, nawet jak to będzie soft turbo.
Za cenę dobrego K24A z wiązką, ECU, kolektorami itp. raczej 2.0 nie uturbimy. A wątpię, żeby przy swapie (kompletnym z ECU) było więcej zabawy niż przy uturbnianiu 2.0.
Dlatego swap wydaje się naturalnym pierwszym krokiem, a da więcej niż "zewnętrzne" mody do 2.0.


Bez dwóch zdań racja. Out-of-the-box 2.4 wg. mnie wielkiego szału nie robi (tj. robi mniejszy szał niż by to wynikało ze wzrostu pojemności) ale jako baza do modowania jest o niebo lepszym wyborem niż 2.0. Na pierwszy rzut oka silniki są podobne ale przy wchodzeniu w szczegóły K24A3 okazuje się być znacznie bardziej zaawansowany niż nieco "budżetowy" K20A6. Daje duże pole do popisu co skutkuje dużą ilością części do modowania.
  • 0

Pozdrawiam,

Zbyszek

 

Infiniti Q50S 2.0t Sport Tech '17 <- HA VIII CU2 2.4 Executive '11 (polift) <- HA VII CL9 2.4 Executive '05 <- HA VI CG8 1.8i LS 4D '02 <- HA V CE8 2.0i ES '97 <- Fiat Tempra 1.6 i.e. S '95


#21 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:17, 11.09.2010

nie wiem czy ktos sie tu orientuje czym rozni sie silnik K20A6 od K20Z2 z tego co widzialem moment w tym Z2 jest znaczna gorka powyzej 4500obr (nie jest taka prosta charakterystyka jak w K20A6 ale nie wiem jaka jest roznica bo nie jezdzilem K20A6).


Jak nie jeździłeś :?: a co masz pod maską :?: :mrgreen: po lifcie coś zmienili :?: Przed był K20A6...
  • 0
F1

#22 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:34, 11.09.2010

no a jamam wlasnie K20Z2, jak patrzylem na charakterystyke momentu to ma jest tutaj taka gorka przy 4500tys obr... ale tez ile w tym prawdy to nie wiem. z tego co wczoraj zobaczylem to mam kompresje 9.6:1 a w K20A6 jest 9,8:1 i wg jakis nieoficjalnych zrodel masz 2Nm wiecej ale niby 160km wiec moze na rynek usa byly nieco inne. osiagi wg producenta te same, w rzeczywistosci tez o te 0.6-0.7 lepsze wiec nie wiem. z tego co pisza to niby jest bardziej elastyczny ten Z2 ale ile w tym prawdy nie wiem.
  • 0

#23 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:38, 11.09.2010

na tabliczce znamionowej masz wybite K20Z2 :?:
proszę człowiek uczy się całe życie ciekawe co zmienili w konstrukcji... jeszcze dodam że przed liftem jest 9,1 do setki po lifcie 8,9 a na koniec dodam że na kresce objechałem poliftowego więc chyba różnicy nie ma
  • 0
F1

#24 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 09:39, 11.09.2010

tak malin na tabliczce, w karcie gwarancyjnej tam gdzie sa wszystkie info o brumbrumie. wszystkie acco w latach 06-08 mialy K20Z2 oczywiscie mowa o 2.0
  • 0

#25 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:03, 11.09.2010

malin objechałeś bo ze zbyt niskich obrotów ruszyłem:)

Az zobaczę potem u siebie co mam wbite na tabliczce.
  • 0

#26 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 13:38, 11.09.2010

mlun, na pewno masz z2. nie wiem dokladnie co tam zmienili ale z tego co czytalem na jakims anglojezycznym forum to cos z vtec tez pozmeniali i powyzej 4.5 jest dosyc spora gorka w momencie obrotowym. zreszta moza to tez odczuc podczas jazdy ale nie wiem jak ma sie do do A6 bo nigdy nie mialem okazji jechac...
  • 0

#27 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:08, 11.09.2010

malin objechałeś bo ze zbyt niskich obrotów ruszyłem:)

Az zobaczę potem u siebie co mam wbite na tabliczce.


to nie ma znaczenia kto jak wystartował raz lepiej Ty raz lepiej ja cudów nie będzie samochody jeżdżą bardzo podobnie i tyle różnica niezauważalna na codzień. ale jestem gotowy na następny pojedynek :mrgreen:
  • 0
F1

#28 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 20:19, 11.09.2010

mozliwe ze 17 u mluna zrobily swoje. wiadomo ze opory nieco wieksze, a Ty malin jezdzisz na koleczkach z wozka to sie nie dziw :mrgreen: :mrgreen:
  • 0

#29 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:01, 11.09.2010

blackfly zobacz na mój wykres z hamowni. Ja widzę, że wykres cały czas jest wmiarę równy, nie ma jakiejś górki przy 4.5k rpm.
malin jak będzie okazja kiedyś to bardzo chętnie:P
  • 0

#30 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:29, 12.09.2010

mozliwe ze 17 u mluna zrobily swoje. wiadomo ze opory nieco wieksze, a Ty malin jezdzisz na koleczkach z wozka to sie nie dziw :mrgreen: :mrgreen:


jak założę 15 na zimę to dopiero jest jazda normalnie subiektywnie 10HP więcej :mrgreen:
  • 0
F1




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq