Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Zardzewiałe tylne tarcze


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 adiplo

adiplo
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Leeds, UK
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:18, 28.08.2010

Równo rok temu wymieniałem tarcze + klocki z tyłu.
Tu nawet zamieściłem relację ze zdjęciami: kliknij link
Po roku i około 16 tysiącach kilometrów tarcze przedstawiają tragiczny widok:

strona prawa:
Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

strona lewa:

Dołączona grafika
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Jak widać tarcze są strasznie skorodowane i wyżłobione. Miejscami pojawiły się wżery głębokości ok 0,5mm (widoczne jako rdzawe plamy). Sprawdziłem klocki - nie są zapieczone i swobodnie chodzą w jarzmie.
Wydaje mi się że jest to chyba wina złej jakościowo tarczy. Będę próbował je reklamować aczkolwiek bez paragonu mam raczej marne szanse.
Będę je musiał zmienić w najbliższym czasie lecz na pewno nie wezmę już EBC.
Czy ktoś inny ma też EBC u siebie? Jak się sprawują?
  • 0
"optymista myśli, że świat stoi przed nim otworem, pesymista wie co to za otwór"

#2 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:30, 28.08.2010

Za delikatnie hamujesz może toczysz się po mieście tylko... faktycznie tył w VII gen hamuje bardzo słabo dlatego nie warto zakładać tam nic dobrego bo i tak to wiele nie da... wystarczy jakiś standard typu ATE
  • 0
F1

#3 adiplo

adiplo
  • Forumowicz
  • 40 postów
  • Skąd:Leeds, UK
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:55, 28.08.2010

Za delikatnie hamujesz może toczysz się po mieście tylko... faktycznie tył w VII gen hamuje bardzo słabo dlatego nie warto zakładać tam nic dobrego bo i tak to wiele nie da... wystarczy jakiś standard typu ATE


Tak k.wa przetoczyłem się po mieście 16 tys kilometrów. W takim przypadku wszyscy hamujący silnikiem powinni mieć zardzewiałe tarcze.
Używam samochodu codziennie, hamuję normalnie jak każdy człowiek. Raczej nie tu leży przyczyna.
  • 0
"optymista myśli, że świat stoi przed nim otworem, pesymista wie co to za otwór"

#4 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:03, 28.08.2010

przetocz tarcze jeszcze pochodzą, załóż nowe klocki, wyczyść zaciski, tłoczki etc nasmaruj wszystko jedź na stację diagnostyczną zobacz jakie są siły hamowania z tyłu potem szukaj dalej jak będzie nie halo... może masz zapowietrzony układ i gdzieś powietrze z tyłu stoi... płyn nie zaszkodzi wymienić i odpowietrzyć jak zrobisz to sam to masz pewność że będzie OK

Jak jeszcze z tyłu nie rozebrałeś wszystkiego to jedź tak jak samochód teraz stoi niech ci sprawdzą jak bierze tył i porównaj na tej samej stacji jak będzie po czyszczeniu...
  • 0
F1

#5 V12

V12
  • Forumowicz
  • 583 postów
  • Skąd:Essen
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:06, 28.08.2010

Bez paragonu nic nie zareklamujesz. Ja mam VI gen. i u mnie podobnie tylne tarcze wygladaja, ale u mnie sie okazalo, ze przez jakis czas tylne zaciski zle dzialaly. Juz naprawione, ale tarcze pozostaly takie, jakie byly.
  • 0

#6 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:11, 28.08.2010

a co tu reklamować :?: przecież to nie wina tarcz ani klocków :k
  • 0
F1

#7 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 20:13, 28.08.2010

a co tu reklamowac to nie alufelga ;-)
aby optycznie tarcze nie wygladaly tak zle OE maja malowane na czarno wszystkie powierzchnie nie bedace powierzchniami ciernymi

pozdr :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#8 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 21:35, 28.08.2010

Podłącze się pod temat. Co sądzicie o tej tarczy? Do wymiany? Druga trochę w lepszym stanie.
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika
Dołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafikaDołączona grafika
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#9 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 21:35, 28.08.2010

adiplo - to wygląda jak: nie dotarte nowe klocki po założeniu lub krzywo założone klocki lub nierównomierny nacisk zacisku na klocek (no chyba że EBC Green Stuff tak ma?)

tak jak radzi malin_f1 przetocz tarcze, wyrównaj powierzchnię klocków lub weź nowe, złóż wszystko dokładnie, przemyj powierzchnie robocze tarcz benzyną ekstrakcyjną, załóż koła, sprawdź na podniesionym tyle auta, czy działa ręczny i nożny, przejedź jakiś dystans z zaciągniętym lekko ręcznym (tylko nie przegrzej tarczy lub wymyśl inny sposób) aby klocek dotarł się do tarczy zanim zardzewieje (czyli najlepiej to zrobić w ciągu jednego bezdeszczowego dnia), potem spryskaj wodą tarcze i poczekaj do wyschnięcia - powinien pojawić się rdzawy nalot - przejedź się kilkakrotnie hamując - jeśli nalot zniknie z powierzchni roboczej, to jest dobrze, jeśli nie - to ciągle jest któryś z powyższych problemów i trzeba go usunąć, bo po paru tygodniach zrobi się to samo.


pablo.see - na pewno szkoda nowych klocków do tych tarcz, więc albo toczenie albo wymiana - sprawa wygląda podobnie jak powyżej z tym, że takie wżery też mogą powstać, gdy auto stoi pod chmurką nieużywane przez kilka miesięcy.
  • 0
AK

#10 wrc

wrc
  • Forumowicz
  • 1400 postów
  • Skąd:Schwäbisch Hall
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 21:58, 28.08.2010

Co sądzicie o tej tarczy? Do wymiany? Druga trochę w lepszym stanie.

a aco z gruboscia? to ten parametr jest decydujacy ;-), jak grubosc tarczy jest ok, i hamulce hamuja jak trzeba to pozostaje tylko watek optyczny...
a same tylne hamulce w hondzie to kupa rdzy, takze w tloczkach, ehh. slow szkoda

pozdr :mrgreen:
  • 0
pozdrawiam
kliknij aby zobaczyc srebrny turboklekot WRC

#11 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 12:26, 29.08.2010

Obaj przetoczcie jeśli są wystarczająco grube. Reszta jak Malin napisał.
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq