Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

wymiana płynu hamulcowego VII gen

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
133 odpowiedzi w tym temacie

#121 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 11:27, 30.09.2020

Nie wiem, czy to jest możliwe, czy raczej efekt samo-sugestii, ale wydaje mi się, że czuję na pedale różnicę pomiędzy ATE Typ200, jaki miałem poprzednio i ATE SL.6 jaki mam obecnie (dzięki Koledze Wolek). Mam wrażenie, że układ reaguje delikatniej, na nacisk pedału hamulca, co biorąc pod uwagę parametry obu by się zgadzało, pytanie czy możliwe, abym mógł to stwierdzić ?? Nie wpływa to na maksymalną siłę hamowania - ta jest jednakowa. Różnicę czuję jednak przede wszystkim na postoju, przy wyłączonym silniku, gdy nie pracuje pompa - teraz łatwiej wcisnąć pedał, niż na Typ200. 

 

Jakbyśmy mieli mrozy to byś jeszcze mocniej czuł. 

Używałem zwykłych płynów dot-4 i SL6 testując siłowniki sprzęgła do ciężarówek i SL6 robił robotę. A w ujemnych temperaturach to już w ogóle.


  • 0

#122 niemcu

niemcu
  • Moderator
  • 484 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 12:26, 30.09.2020

Dziękuję bardzo drodzy forumowicze zakupiony już płyn hamulcowy z linku  który zapodał niemcu dziękuję bardzo

Cieszę się, że pomogłem. Zawsze możesz kliknąć zieloną strzałkę "podziękuj" pod postem :)

Choć z tym SL6 i typ200 jest różnie, bo w innym wątku polecali właśnie lać ten typ200, a sl6 do innej wersji (czy jakoś tak). Ogólnie zalałem u siebie SL6, według niektórych sugestii i w moim odczuciu sprawuje się świetnie. Nie będę go zmieniał na inny. Chodziło oczywiście o wersję silnikową accorda - w zależności od niej polecali inny płyn hamulcowy Jak znajdę wątek to podkleję go tutaj.


Użytkownik niemcu edytował ten post 12:27, 30.09.2020

  • 0

#123 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 13:56, 30.09.2020

Cieszę się, że pomogłem. Zawsze możesz kliknąć zieloną strzałkę "podziękuj" pod postem :)

Choć z tym SL6 i typ200 jest różnie, bo w innym wątku polecali właśnie lać ten typ200, a sl6 do innej wersji (czy jakoś tak). Ogólnie zalałem u siebie SL6, według niektórych sugestii i w moim odczuciu sprawuje się świetnie. Nie będę go zmieniał na inny. Chodziło oczywiście o wersję silnikową accorda - w zależności od niej polecali inny płyn hamulcowy Jak znajdę wątek to podkleję go tutaj.

 

Cytat ze strony ATE: 

Ten płyn hamulcowy jest optymalny do systemów ESP®, ABS albo ASR. Dzięki rzadkiej konsystencji w szczególności w niskich temperaturach elektroniczne systemy hamulcowe mogą ekstremalnie szybko reagować – zwiększa to bezpieczeństwo. 

 

Typ 200 i SL6 spełniają normy płynu dot-4.

Typ 200 ma wyższą temperaturę wrzenia ale ma dużo większą lepkość co spowalnia reakcje układów ABS, ESP.....

To zasadnicza różnica między tymi płynami.


  • 0

#124 niemcu

niemcu
  • Moderator
  • 484 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 14:46, 30.09.2020

A, to chyba chodziło jednak o ten układ VSA, które nie mają wszystkie wersje :) To już wszystko jasne. Czyli w związku z tym cytatem, który jest lepszy: typ200 czy sl6?
  • 0

#125 Mika11

Mika11
  • Forumowicz
  • 140 postów
  • Skąd:Wiena
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:175KM 400Nm
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:59, 30.09.2020

Dla systemów kontroli trakcji jak VSA, bardziej optymalny będzie SL6.


  • 0

#126 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 20:16, 30.09.2020

Dla systemów kontroli trakcji jak VSA, bardziej optymalny będzie SL6.

 

 

Wg mnie SL6 zawsze, nie ważne czy masz VSA. 

Używałem tego płynu kilka lat temu do testowania siłowników sprzęgła do ciężarówek.

W komorach temperaturowych testowaliśmy od -40 stopni do +150.  Wpływ samego SL6 na zużycie się elementów w porównaniu do np dot-4 K2 miał duże znaczenie.

Więc osobiście wolę SL6.


  • 0

#127 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 10:46, 01.10.2020

Czyli hamulec wydaje Ci się być ciut bardziej responsywny dzięki zmianie płynu?

Raczej powiedziałbym, że bardziej można modulować siłę hamowania, reakcja na wciskanie pedału hamulca jest szybsza, ale jednocześnie delikatniejsza, tzn. układ szybciej zaczyna hamować, ale słabiej przy takim samym nacisku niż typ200.

W sumie to wydaje się logiczne, że typ200 jest dedykowany bardziej do sportu, gdzie z reguły układów wspomagających błędy kierowcy się nie używa...


  • 0

#128 tomekb82

tomekb82
  • Nowy
  • 1 postów
  • Skąd:Racibórz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:51, 06.06.2021

A ja znalazłem w manualu, że :

Do not reuse drained brake fluid. Use only clean Honda DOT 3 Brake Fluid
from an unopened container. Using a non-Honda brake fluid can cause
corrosion and shorten the life of the system.

To lać DOT 4 skoro jest napisane żeby lać DOT3 ?

 

 

 


  • 0

#129 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 20:15, 06.06.2021

Bo dot 4 jest zamienny z dot 3. Ma wyższą temperaturę wrzenia.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#130 kaliope

kaliope
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV R20A9
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 22:22, 03.07.2022

Piszecie, że można przed całą operacją odessać strzykawką stary płyn ze zbiorniczka. Jak wyciągnę tego płynu ile się da i będzie pusty zbiorniczek to nie zapowietrzy się układ jakoś więcej? Pompa się nie zapowietrzy?  


  • 0

#131 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 05:45, 04.07.2022

bez obaw :)


  • 0

#132 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 07:59, 07.07.2022

Piszecie, że można przed całą operacją odessać strzykawką stary płyn ze zbiorniczka. Jak wyciągnę tego płynu ile się da i będzie pusty zbiorniczek to nie zapowietrzy się układ jakoś więcej? Pompa się nie zapowietrzy?  

Po wyciągnięciu płynu, dopóki nie wciśniesz pedału hamulca lub odkręcisz jakiś odpowietrznik czy przewód hamulcowy nic się nie zapowietrzy :)


  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#133 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 16:19, 07.07.2022

Nie. Nie można też włączać zaplonu gdy układ jest bez płynu.
  • 0

#134 kaliope

kaliope
  • Nowy
  • 17 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:CRV R20A9
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2013
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 20:21, 19.07.2022

Nie wiem czy tu mogę wrzucić, jak to co to proszę przenieść gdzie indziej. Wymieniłem płyn w mojej CR-V i zrobiłem poradnik

 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq