Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

wymiana płynu hamulcowego VII gen

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
133 odpowiedzi w tym temacie

#76 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 22:01, 04.11.2019

Cały czas dolewalem świeży płyn do zbiornika. Różnicy w działaniu nie odczułem, sl6 wybrałem bo był tu polecany.
  • 0

#77 niemcu

niemcu
  • Moderator
  • 484 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 22:13, 04.11.2019

1. Sl6 jest ok do obu systemów,.
2. 2l wystarczy w sam raz
3. Grawitacyjne nie zejdzie, ja wyciągnąłem dużą strzykawką przez odpowietrzniki w kołach (jeden się urwał)
4. Przy wymianie płynu sprzęgła warto wyjąć wkład pompki od środka auta, ja mailem tam bardzo dużo syfu, czarnego smaru przypominającego kupę

Dzięki za rady, wykorzystam je do wymiany u siebie bo wskaźnik pokazuje 1% obecności wody w układzie oraz jest cały płyn trochę brudnawy, ciemny.


  • 0

#78 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 04:45, 05.11.2019

To biorę jednak SL6, dzięki za pomoc 😉

Cały czas dolewalem świeży płyn do zbiornika. Różnicy w działaniu nie odczułem, sl6 wybrałem bo był tu polecany.


Dzięki, odpowiesz mi jeszcze odnośnie tego czarnego wkładu, na pytania, które napisałem wcześniej?
  • 0

#79 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 06:24, 05.11.2019

1. Ale czy jest sens SL.6 i rzeczywiście będzie wyczuwalna różnica w ABS i VSA? Bo z tego co przeczytałem, to SL.6 ma mniejszą lepkość o połowę i tylko tyle, więc nie wiem czy warto go kupować i czy nie zastanowić się między SL a TYP200, co Wy na to?

3. A później zalewałeś przez zbiornik i pompowałeś pedałem?

4. Rozumiem, że pompka jest zamontowana w grodzi przy pedale sprzęgła? I wyjmę ten wkład od środka kabiny przy pedale sprzęgła bez wyjmowania pompy sprzęgła?
 

Jaki wkład masz na myśli?

 

 

 

Porównaj sobie karty techniczne.

SL6:

Temperatura wrzenia min. 265°C Temperatura wrzenia płynu zawodnionego min. 175°C Lepkość w temp. –40°C maks. 700 mm²/s Lepkość w temp. +100°C od 1,7 do 2,3 mm²/s

 

TYP 200:

Temperatura wrzenia min. 280°C Temperatura wrzenia płynu zawodnionego min. 198°C Lepkość w temp. –40°C maks. 1.400 mm²/s Lepkość w temp. +100°C od 2,2 do 2,8 mm²/s

 

Dla mnie wynika z tego, iż TYLKO  przy ekstremalnie niskich temperaturach zimowych, które w PL nie występują już o od dawna SL6 będzie lepszym wyborem.  Natomiast do codziennej jazdy w warunkach pogodowych PL ja bym wybrał TYP200, ze względu na na wyższą temp. wrzenia płynu świeżego zarówno jak i zawodnionego, gdzie różnica jest aż 23`C na korzyść tańszego TYP200

 

Od lat w VII używam TYP200, w Celice VI także.


Użytkownik Vice edytował ten post 06:29, 05.11.2019

  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#80 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 07:04, 05.11.2019

To biorę jednak SL6, dzięki za pomoc 😉


Dzięki, odpowiesz mi jeszcze odnośnie tego czarnego wkładu, na pytania, które napisałem wcześniej?



Tak wkład.jest wewnątrz pompki i jest bezpośrednio naciskaniu przez popychacz połączony z pedalem sprzęgła. Aby to wyjąć trzeba spuścić cały płyn, wyjąć popychacz i seger. Dojście jest kiepskie. U mnie był cały zabrudzony resztkami smaru które kiedyś ktoś tam napisał, łącznie ze smarem miedzianym (masakra).
  • 0

#81 rudi0018

rudi0018
  • Forumowicz
  • 311 postów
  • Skąd:Łódzkie
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 16:36, 05.11.2019

Jaki wkład masz na myśli?

 

 

 

Porównaj sobie karty techniczne.

SL6:

Temperatura wrzenia min. 265°C Temperatura wrzenia płynu zawodnionego min. 175°C Lepkość w temp. –40°C maks. 700 mm²/s Lepkość w temp. +100°C od 1,7 do 2,3 mm²/s

 

TYP 200:

Temperatura wrzenia min. 280°C Temperatura wrzenia płynu zawodnionego min. 198°C Lepkość w temp. –40°C maks. 1.400 mm²/s Lepkość w temp. +100°C od 2,2 do 2,8 mm²/s

 

Dla mnie wynika z tego, iż TYLKO  przy ekstremalnie niskich temperaturach zimowych, które w PL nie występują już o od dawna SL6 będzie lepszym wyborem.  Natomiast do codziennej jazdy w warunkach pogodowych PL ja bym wybrał TYP200, ze względu na na wyższą temp. wrzenia płynu świeżego zarówno jak i zawodnionego, gdzie różnica jest aż 23`C na korzyść tańszego TYP200

 

Od lat w VII używam TYP200, w Celice VI także.

 

Wkład o którym napisał pawlik118.

 

Już porównywałem te karty techniczne wszystkich trzech płynów. Jak to Typ200 jest tańszy? Ja znalazłem SL za 20zł, SL.6 za 27 zł. a Typ200 za 37 zł oczywiście, za opakowania 1 litrowe. 
 

Tak wkład.jest wewnątrz pompki i jest bezpośrednio naciskaniu przez popychacz połączony z pedalem sprzęgła. Aby to wyjąć trzeba spuścić cały płyn, wyjąć popychacz i seger. Dojście jest kiepskie. U mnie był cały zabrudzony resztkami smaru które kiedyś ktoś tam napisał, łącznie ze smarem miedzianym (masakra).

 

Ale doszedłem bez wyjmowania pompy, czy wyjmowałeś całą pompę na zewnątrz z grodzi?


  • 0

#82 pawlik118

pawlik118
  • Moderator
  • 1958 postów
  • Skąd:Skoczów
  • Silnik:2.0
  • Wersja:30th Sport GT
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 73
Wzorowa

Napisano 16:43, 05.11.2019

Pompy nie odkrecalem, wyjąłem tylko wkład czyli plastikowy tloczek od środka auta. Pedał sprzęgła odpuściłem, ale niepotrzebnie.
  • 0

#83 Vice

Vice
  • Forumowicz
  • 697 postów
  • Skąd:Lub
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Exe STAG-4, Q-BOX plus
  • KM:216+ Ile?, 237Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 08:33, 06.11.2019

Jak to Typ200 jest tańszy? Ja znalazłem SL za 20zł, SL.6 za 27 zł. a Typ200 za 37 zł oczywiście, za opakowania 1 litrowe. 

 

 

Z tej wypowiedzi tak wywnioskowałem, ale pochopnie :)

 

Nie odczuję żadnej różnicy czyli wystarczy SL, czy zalać jak Ty zawsze zalewasz TYP200? Bo masz pewnie powód dla którego zalewasz dwa razy droższy płyn.  ;) 

 

 

 Zalewam dobry płyn, jego cena jest wartością drugorzędną. Na hamulcach nigdy nie oszczędzam. 10zł. różnicy na płynie, raz na 2 lata to nie majątek ;) (wcale nie dwa razy droższy).

Nie odczuję żadnej różnicy czyli wystarczy SL, czy zalać jak Ty zawsze zalewasz TYP200? Bo masz pewnie powód dla którego zalewasz dwa razy droższy płyn.  ;) 

I co z tym wkładem? 

 


  • 0

Ogrzewania postojowe Webasto - serwis, naprawa...


#84 Dallas81

Dallas81
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Aleksandrów Łódzki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:03, 19.02.2020

Witam,
Po przeczytaniu całego wątku wciąż nie jestem pewien odnośnie kolejności odpowietrzania. Co podaję książka serwisowa dla Accord VII (w moim przypadku 2.2 i-cdti, polift z ABS+VSA) a jaka jest praktyka (wspominany najdalszy punkt od pompy czy być może modulatora VSA).

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Użytkownik Dallas81 edytował ten post 20:05, 19.02.2020

  • 0

#85 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 20:31, 19.02.2020

Najdalszy punkt od pompy. Czyli Lewy tył jak pamiętam. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#86 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 07:07, 20.02.2020

Zaczynasz od przodu.
22e6f2b5234ae4bbd6334e6b2094562d.jpg

Użytkownik przemkowal edytował ten post 07:10, 20.02.2020

  • 0

#87 niemcu

niemcu
  • Moderator
  • 484 postów
  • Skąd:Myślenice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 8
Neutralna

Napisano 08:22, 20.02.2020

BTW zmiana koloru? :)
  • 0

#88 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 08:27, 20.02.2020

BTW zmiana koloru? :)

Tak wyszło
  • 0

#89 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 06:34, 21.02.2020

przypominam ta insyrikcja ma tylko sens jak sie zapowietrzy pompe ABS, jak sie spuszcza caly plyn z uklady
W innym wypadku jak sie odpowietrza same zaciski, to kolejnosc nie ma znaczenia
  • 1

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#90 Dallas81

Dallas81
  • Nowy
  • 15 postów
  • Skąd:Aleksandrów Łódzki
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:10, 22.02.2020

Będę zmieniał cały płyn w układzie na patent od łysego, czyli przy użyciu zaworu kierunkowego paliwa. Będę robił sam więc nie widzę innej opcji.

 

Czy dobrze rozumie, dla kierownicy po lewej stronie kolejność odpowietrzania/ zmiany płynu to: 1 lewy przód, potem 2 prawy przód, 3 prawy tył, 4 lewy tył.

Proszę o potwierdzenie


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq