Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

wymiana płynu hamulcowego VII gen

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
128 odpowiedzi w tym temacie

#1 AndyK

AndyK
  • Forumowicz
  • 167 postów
  • Skąd:w-wa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:00, 20.08.2010

Drodzy, szanowni :)
W weekend maluje zaciski i przy okazji pomyślałem o wymianie płynu hamulcowego

przejrzałem wpisy związane z wymianą płynu i poprosze o podsumowanie ponieważ różne rzeczy czytam.

i tak:
Czy wymiana płynu w VII gen jest jakoś specjalnie kłopotliwa?
czy konieczna jest pompka ciśnieniowa jak pisze jeden z kolegów?

ile płynu potrzbuję i jaki polecacie?

Odpowietrzam pompując czy trzymając pedał wciśnięty

generalnie opiszcie prosze proces :)

Serdecznie pozdrawiam i dziękuje
AndyK
  • 0

#2 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:12, 20.08.2010

2L płynu odpowietrzasz w kolejności PT LT PP LP po kolei ściągasz każde koło odkręcasz odpowietrznik i pompujesz potrzeba 2 ludzi jeden pompuje drugi zbiera płyn z odpowietrznika i dolewa nowego płynu do zbiorniczka pilnując żeby powietrza nie zaciągnął układ robota prosta jak drut ale samemu nie zrobisz potrzeba dwóch :ok
  • 0
F1

#3 AndyK

AndyK
  • Forumowicz
  • 167 postów
  • Skąd:w-wa
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:47, 23.08.2010

Dzięki malin.
wymienię przy następnej okazji.
W sobotę było czyszczenie i malowanie zacisków. Cały dzień więc czasu na płyn zabrakło. Wieczorem wkleję foty.

pozdrawiam A
  • 0

#4 DykuS17

DykuS17
  • Forumowicz
  • 76 postów
  • Skąd:Tarnów-OKOLICE
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 02:51, 04.01.2011

2L płynu odpowietrzasz w kolejności PT LT PP LP po kolei ściągasz każde koło odkręcasz odpowietrznik i pompujesz potrzeba 2 ludzi jeden pompuje drugi zbiera płyn z odpowietrznika i dolewa nowego płynu do zbiorniczka pilnując żeby powietrza nie zaciągnął układ robota prosta jak drut ale samemu nie zrobisz potrzeba dwóch :ok


Pompujesz ? nie wystarczy dolać do zbiorniczka pod maską ?
  • 0

#5 matman

matman
  • Forumowicz
  • 308 postów
  • Skąd:Mazury
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Sedan CL9
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 16:52, 13.01.2011

2L płynu odpowietrzasz w kolejności PT LT PP LP po kolei ściągasz każde koło odkręcasz odpowietrznik i pompujesz potrzeba 2 ludzi jeden pompuje drugi zbiera płyn z odpowietrznika i dolewa nowego płynu do zbiorniczka pilnując żeby powietrza nie zaciągnął układ robota prosta jak drut ale samemu nie zrobisz potrzeba dwóch :ok


Trzeba jeszcze tylko dodać, że pompujemy na zakręconym odpowietrzniku a w momencie odkręcania odpowietrznika pedał ciśniemy do podłogi, jak zejdzie powietrze z płynem to zakręcamy i ponownie pompujemy. I tak do skutku aż będzie leciał sam płyn. Po przejechaniu kilku kilometrów i kilku hamowaniach warto dla pewności sprawdzić.
  • 0

#6 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 18:54, 13.01.2011

ale kolejnosc podana przez malina jest zla. Powinno byc LP, PP, PT, LT.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#7 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:43, 13.01.2011

ale kolejnosc podana przez malina jest zla. Powinno byc LP, PP, PT, LT.


jaka różnica :?: w praktyce żadna... w teorii może inaczej generalnie zaczynamy od najdalszego punktu od pompy :-)
  • 0
F1

#8 Mikolaj

Mikolaj
  • Forumowicz
  • 3396 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:146
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 20:44, 13.01.2011

malin_f1, no wlasnie chyba nie bardzo. ESM "kaze" to robic w kolejnosci ktora podalem.
  • 0

Accord i-CTDi Sport Sedan 2007
Jazz 1.4 ES 2002
CB600F Hornet 2009


#9 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:49, 13.01.2011

nie neguję ale ESM nie jest biblią :mrgreen: jakbyś miał np w MICU uszkodzą ścieżkę gdzie ESM każe wymienić MICU za 3tyś to wymieniłbyś czy naprawił MICU za 20zł bo taki to koszt naprawy :?: no to tak dla kontrastu :mrgreen:
Ja u siebie sam wymieniam i zawsze zaczynam od najdalszego punktu od pompy a w ESM jest tak bo układ hamulcowy jest krzyżowy w Accordzie
  • 0
F1

#10 matysziom

matysziom
  • Forumowicz
  • 266 postów
  • Skąd:Będzin
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:51, 22.04.2012

w ukladach z ABS zaczynamy od najblizszego punktu od pompy stad ta kolejnosc.
  • 0
http://www.accordklu...pic.php?t=27639 <---- Mój krążownik szos CG4

#11 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1359 postów
  • Skąd:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedeS
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 21
Super

Napisano 14:33, 08.05.2013

Podłączę się z pytaniem. Robię zakupy hamulcowe i przy jednej robocie chciałbym zakupić i wymienić płyn hamulcowy.
Podpowiedzcie, który kupić?
1 - PŁYN HAMULCOWY ATE DOT 4 SL
2 - PŁYN HAMULCOWY ATE DOT 4 SL.6
3 - PŁYN HAMULCOWY ATE DOT 4 TYP200
  • 0

#12 pawpor

pawpor
  • Partner HAKP
  • 1264 postów
  • Skąd:Rybnik/ Kraków
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Alfa 159
  • KM:200@230
  • Paliwo:ON
  • Rok:2006
  • Nadwozie:Sportwagon :)
Reputacja: 3
Neutralna

Napisano 15:27, 08.05.2013

2 - PŁYN HAMULCOWY ATE DOT 4 SL.6
3 - PŁYN HAMULCOWY ATE DOT 4 TYP200


SL.6 jeśli masz ESP, jeżeli nie to TYP200 :B
  • 0

Jeżeli długo nie odpisuję proszę pytania kierować na info@brakeparts.pl :)

 


#13 Drizzit

Drizzit
  • Klubowicz
  • 1359 postów
  • Skąd:Königshütte Oberschlesien
  • Silnik:K20
  • Wersja:customS
  • KM:172,8
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:sedeS
Garaż Zobacz Garaż
Reputacja: 21
Super

Napisano 15:53, 08.05.2013

2 - PŁYN HAMULCOWY ATE DOT 4 SL.6
3 - PŁYN HAMULCOWY ATE DOT 4 TYP200


SL.6 jeśli masz ESP, jeżeli nie to TYP200 :B


Nie mam ESP, więc TYP200 wezmę w takim razie.
Dzięki za podpowiedź :B
  • 0

#14 Brodziu

Brodziu
  • Forumowicz
  • 1477 postów
  • Skąd:Gliwice/Manchester
  • Silnik:2.2
  • Wersja:EX
  • KM:204
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 16:25, 08.05.2013

mialem ten sam problem jakis czas temu i za rada Pawpor'a kupilem typ200 ;-) :ok
  • 0

Moj Tourer

Tuned by Cinsoft


#15 seiko

seiko
  • Forumowicz
  • 469 postów
  • Skąd:południe
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 16:51, 08.05.2013

a nie wystarczy czasem 1 litr? patrząc na faktury z aso gdzie był wymieniany raz płyn ham., widnieje 1 litr.
kiedyś wymieniałem sobie sam w aucie płyn hamulcowy tylko oba i ten wymieniany"stary" i ten nowo zakupiony wyglądały tak samo, czyściutkie i tego samego koloru. co utrudnia rozpoznanie kiedy już nam leci nowy płyn. ( bo tak wszyscy doradzają, ze pompujemy aż zacznie nam lecieć nowy płyn) dlatego nast. razem zamierzam kupić ATE DOT4 blue. Bo jak rozumiem on jest takiego koloru? że będzie ładnie widać kiedy już leci świeży. Do tego niby lepszy - wyższa temp wrzenia, a koszt płynu i tak nie jest duży. do auta z VSA sie nadaje ten super blue racing ate dot4?
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq