Skocz do zawartości


RODO w HAKP

skrzynia biegow


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 02:48, 20.08.2010

witam mam pytanko co sie moglo podziac ze jak wlacze 2 bieg i dodaje gazu do mi wybija 2 bieg w aucie a reszta ladnie pracuje a jak wlacze 2 i dam gazu to jedzie a jak juz chce puscic gaz i znow dodac to wywala mnie z 2 biegu i musze uzyc 3 lub jeszcze raz wbic 2 cos sie stalo kto pomoze czy da sie temu zapobiec samemu czy tylko mechanior mnie czeka dziekuje za pomoc
  • 0

#2 pavlo-tg

pavlo-tg
  • Forumowicz
  • 23 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:135
  • Paliwo:PB
  • Rok:1992
  • Nadwozie:Były sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:51, 20.08.2010

Dużo Ci tą odpowiedzią nie pomogę, ale miałem w swoim accordzie podobnie akcje tylko i wyłącznie jak za słabo wbiłem bieg, tzn. zmieniłem z 2 na 3, puszczam sprzęgło, auto jakby zaczyna przyspieszać i momentalnie bieg wyskakuje. Wrzuciłem 3 jeszcze raz, tym razem dokładnie i już trzymał tą trójkę co by się nie działo.

Zdaje mi się, że klasyczny synchronizator ma taką konstrukcję, że bieg sam nie wypadnie, chyba że się go wyszarpie. No bo wybierak jest częścią masy skrzynia+silnik i drga sobie na łapach silnikowych, a drążek jest (elastycznie co prawda) ale mocowany do nadwozia. Może jakimś cudem masz coś zapieczone na cięgnach i mocno przyspieszając powodujesz to że cięgna wyszarpują Ci bieg. Niemniej to bardzo pokrętna teoria :mrgreen:
  • 0
Vectra A C18NZ...była ;(
Nexia G15MF...była ;(
Accord CB3 F20A5 był ;(
Civic EG5 D16Z6
BMW E36 M52B25
BMW E39 M52B28

#3 superplus2

superplus2
  • Forumowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Kraków
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 15:00, 20.08.2010

Na 99% synchronizator w skrzyni bieów . Sprawdż na postoju czy 2 wchodzi do końca tak samo jak pozostałe biegi .Jak tak to synchronizator .
  • 0

#4 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 22:00, 20.08.2010

z tego co wiem to synchronizator służy do wyrównania prędkości obrotowych sprzęganych elementów
do zmiany biegu oraz do utrzymania danego biegu w jego pozycji służy dźwignia zmiany biegów

miałem w 100% zepsuty synchronizator II biegu (zawsze był zgrzyt przy wybieraniu dwójki, chyba że udało mi się zgrać obroty) i nigdy bieg nie wyskoczył

najczęstsze przyczyny wypadania biegu:
- zużyte lub wymagające wyregulowania cięgna wybieraka
- duże luzy na poduszkach silnika
- mało oleju w skrzyni
- zużycie kół zębatych w skrzyni (z powyższych powodów)
  • 0
AK

#5 radek862

radek862
  • Forumowicz
  • 24 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:201
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:12, 06.11.2010

czy na pracę synchronizatora może mieć wpływ temperatura ? .. czy jak jest zimno - płyny mają "gorsze" właściwości - negatywne zjawiska mogą się nasilać ?
  • 0

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:27, 07.11.2010

Witam, mam pytanko do kogoś kto może wie co w trawie piszczy, dziś rano miałem problem z wrzuceniem jakiegokolwiek biegu na zimnym silniku, kiedy się rozgrzał było troche lepiej ale tez z oporem. mam accorda już rok i nie miałem takich problemów nawet zimą przy -20. czy może to być coś z olejem?
  • 0

#7 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 08:40, 08.11.2010

najpierw sprawdź, czy nie brakuje płynu hamulcowego w zbiorniczku od hydrauliki sprzęgła
potem pompę sprzęgła i wysprzęglik
a olej w skrzyni możesz wymienić, jeśli już zbliża się czy minął termin jego wymiany

a na przyszłość - używaj opcji "Szukaj"
  • 0
AK

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:39, 08.11.2010

już sprawdziłem, wskażnik poziomu płynu jest na minimum. dzisiaj rano już nawet na ciepłym silniku nie wszedł bieg, ten płyn to DOT3 czy DOT4 bo nie mam pojęcia jaki jest w środku i czy może zmienić cały?
  • 0

#9 koliberek-ak

koliberek-ak
  • Forumowicz
  • 853 postów
  • Skąd:Rzeszów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS (F18A3)
  • KM:115
  • Paliwo:LPG
  • Rok:1997
  • Nadwozie:CE7
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 11:17, 08.11.2010

to że na minimum to jeszcze jest ok - jakbyś widział dno zbiorniczka, to wtedy jest źle, bo już się zapowietrzyło
weź kogoś do pomocy żeby wciskał pedał sprzęgła, a Ty obserwuj, czy z wysprzęglika popychacz wychodzi tyle ile trzeba (trudno mi teraz to zmierzyć, ale chyba z 5cm powinien) i popycha widełki wyciskowe (tą "łapę", która wchodzi do skrzyni) - jak jest za mały zakres ruchu (więc nie wysprzęgla) to może padać pompa sprzęgła i/lub wysprzęglik - można jeszcze spróbować odpowietrzania

jeśli chodzi o płyn do tego układu to wg manuala może być DOT3 lub DOT4, ale wszystko zależy od tego, jak uszczelki są odporne na dany płyn (szczególnie w zamiennikach pompy i wysprzęglika) - ja zalałem Valeo DOT4 i jak na razie jest ok
  • 0
AK




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq