Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Stożek czy wkładka?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#16 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 20:41, 12.08.2010

nipto witka na innym forum , tylko jeszcze pytanie ile dodał ten wydech przelot , wiec ile by wyszło po samej zmianie dolotu a nie po całej zmianie dolotu i wydechu, co wydech daje wieksza czesc tego przyrostu jak nie prawie cała róznice miedzy rura z alu i stozkiem + przelot a twój dolot i przelot. szkoda bo sie już chyba nie dowiemy. szkoda bo jakbys zrobił pomiary z tylko zmiana dolotu było by super bo i mnie i miom zdaniem mase uzytkowników by zainteresowało to
  • 0

#17 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:43, 12.08.2010

(gorzej jak czyta też to forum, to bedzie wpadka)

No wyobraź sobie, że czytam :mrgreen:

Mój dolot jest zbudowany tak. Rezonator poleciał na śmietnik. W oryginalnej obudowie filtra wyciąłem otwór tej wielkości, by zmieściła się w nim rura o średnicy 80mm, którą doprowadziłem zimne powietrze ze zderzaka.

Obrazek
Obrazek

Szczeliny w obudowie filtra zalepiłem klejem sylikonowym jakimś tak by całość była szczelna. Zamiast seryjnego filtra, wkładka K&N.

Obrazek
Obrazek

Oprócz tego mam też kolektor 4-2-1 i wydech przelotowy.

Pomiar wykonany na kompletnej serii;
Obrazek

A tu drugi po zmianie dolotu i wydechu;
Obrazek

Zmiany są spore, zarówno na papierku i podczas jazdy. Moim zdaniem rozwiązania, które zastosowałem u siebie dają najlepsze rezultaty i raczej nie zastąpił bym tego żadną aluminiową rurką ze stożkiem.


Czemu przy 5500 rpm kończy się moc i moment :?: ile ten samochód miał w serii na papierze :?:
  • 0
F1

#18 Nipto

Nipto
  • Forumowicz
  • 145 postów
  • Skąd:Poznań-Kiekrz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:124
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:20, 12.08.2010

Czemu przy 5500 rpm kończy się moc i moment :?:

Bo to jest silnik wolnoobrotowy, nie kręci się jak Vtec-ki do przeszło 8tys. Odcinka jest ustawiona na 6400 obr/min.

ile ten samochód miał w serii na papierze :?:

Dane katalogowe dla silnika F20Z1 to 131KM i 180Nm. Na ogół trzymają serię jednak jak widać na pierwszym wykresie mojemu coś doskwierało. Kompresja jest prawidłowa, oleju też nie łyka wiec przypuszczam, że miał jakieś przedmuchy w seryjnym wydechu albo po prostu był niewyregulowany jak trzeba.

slasz129, nie robiłem pomiaru po każdym modzie wiec nie wiem ile dał sam dolot ale różnica mieści się pewnie w błędzie pomiaru hamowni. Największą różnicę odczułem po wywaleniu kata. Sporo zmieniło się też po założeniu 4-2-1. Ciężko powiedzieć czy poczułem zmianę po zrobieniu dolotu natomiast na pewno poczuję różnicę po założeniu ssaka z IAB i większą przepustnicą :-D Obstawiam 150KM i 195Nm i dalsze 10 i 10 po zmianie kompa i strojeniu :-D

Nie kupując markowych dolotów typu Fujita czy jakieś Airboxy Simoty można zaoszczędzić sporo sianka, które wydane gdzie indziej da lepsze rezultaty ;-)
  • 0

#19 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:34, 12.08.2010

to jak juz zeszlismy troche na temat wydechu itp, to i ja mam jedno pytanie. jestem zainteresowany zakupem wydechu z ultera z dwoma koncowkami dedykowanymi do VIIgen co pierwszy prototyp montowali u kolegi Pawelskyego jak sie nie myle. kosztuje on 1100zl i czy w tej cenie lepiej cos kombinowac samemu czy kupic gotowy. narazie chce zmienic sam koniec, kata raczej zostawie. wiem ze nie mam sie tu co spodziewac jakis przyrostow mocy chodzi mi raczej o walory wizualne i sluchowe;)
  • 0

#20 slasz129

slasz129
  • Forumowicz
  • 1326 postów
  • Skąd:rzeszów
  • Silnik:2.4
  • Wersja:type s
  • KM:270KM 285Nm
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 20
Super

Napisano 05:48, 13.08.2010

mocy pewnie nie uzyskasz a walory wizualne maja piekne, tylko czy lubisz zeby ci honda buczała czy raczej miała metaiczny dzwiek bo z ulterem to wszystkie hondy co słyszałem miały niski dzwiek a z głosnoscia to różnie u mnie głośno bo uniwersalny u brata w crx troszke pierdzi ale to jest dedykowany i w civicu u kolegi tez buczał jak u mnie ale ciszej. ale jedna srprawa te tłumiki sa dobrze wykonane u brata z 8 lat juz jezdzi i jest dalej lux
  • 0

Crystal Black Pearl CD7 http://www.accordklu...t=11836&start=0


#21 Pawelsky

Pawelsky
  • Forumowicz
  • 623 postów
  • Skąd:Polska
  • Paliwo:PB
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:56, 13.08.2010

jestem zainteresowany zakupem wydechu z ultera z dwoma koncowkami dedykowanymi do VIIgen co pierwszy prototyp montowali u kolegi Pawelskyego jak sie nie myle.


U mnie jest seria. Polecam Ultera, ale Panowie to chyba nie ten temat :>
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq