Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Stożek czy wkładka?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
20 odpowiedzi w tym temacie

#1 tmc

tmc
  • Forumowicz
  • 633 postów
  • Skąd:Zakopane
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:09, 11.08.2010

Sory za założenie ponownie tematu przerabianego pi razy ale polemizowałem na jednym forum z pewnym przemiłym gościem(gorzej jak czyta też to forum, to bedzie wpadka) nad skutecznością(chodzi o performance) wkładki.
Twierdzi on że wkałdka w orginalnej puszcze z orginalną gumową rurą da lepszy efekt niż to
Dołączona grafika
Czyli klasyczny SRI, dodam że rezonator jest wyjęty wiec z dołu idzie masa powietrza.

Pozwoliłem sobie zacytować kilka wypowiedzi kolegi, mam nadzieje że sie nie obrazi

"Powodów takiego rozwiązania jest kilka. Primo wszystko kosztowało mniej niż 100zł. Reakcja na gaz była zauważalnie lepsza przy czym nie występowało charakterystyczne dla stożków z krótkim dolotem zjawisko cięcia momentu w dolnych partiach obrotów. Zapewne dlatego, że pojemność układu jest większa czyli domowym sposobem zrobiłem sobie Airboxa "

"Długość rury to jedno ale na pojemność układu składają się wszystkie jego elementy. W oryginale masz rurę od przepustnicy, puszkę filtra i rezonator. W moim przypadku, rezonator został zastąpiony rurą doprowadzającą powietrze do puszki. Całość jest szczelna więc nie łapie ciepłego powietrza z komory silnika. Dodatkowo podczas jazdy, im większa prędkość tym mocniej powietrze jest wpychane do układu więc zawsze jest go pod dostatkiem."

Chciałem was prosić o ostateczny komentarz, i rozwianie wątpliwośći, bo sam nie wiem czy mam wrócić do seryjnej puchy bez rezonatora, czy lepiej zrobić jakąś szczelną imitacje airboxa(oczywiście w miare profesjonalną) z dziurą pod zderzak.
  • 0
Moja Hańcza http://www.accordklu...p=106949#106949
=== ZAPRASZAM PO PORTFEL, TOREBECZKE ===
http://allegro.pl/Sh...Show?id=1600961

#2 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 09:20, 12.08.2010

To że tnie moment u dołu to prawda, nie pierwsza osoba to mówi.
Ja mam wkładke i odłączony rezonator i baaaardzo przyjemnie mruczy. Dodatkowy plus, że jak się nie szaleje to jest tak samo cicho jak na serii. Dopiero jak się wciśnie dobrze gaz to jest przepiękny dzwięk, acz nie za głośny, bo 1,8 nie przystoi tak głośno ryczeć :mrgreen:
Nie ma żadnego spadku momentu, ani mocy w żadnym zakresie obrotów. Wręcz bym powiedział, że z dołu idzie lepiej.
Jak dla mnie szkoda kasy na dolot krótki (na długi chyba też :roll: ) do f18/f20, więcej szkody niż pozytku. Tańsze i lepsze rozwiązanie to własnie odpięcie/wyjęcie rezonatora. Tyle odemnie
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#3 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 10:13, 12.08.2010

a jak u mnie odciac/wyjac rezonator? i jakie wkladki polecacie bo K&N sa drogie a simota racing robi tez bawelniane za 80zl na alledrogo.
  • 0

#4 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 10:20, 12.08.2010

Ja mam Simote za 80 zł od 15tys km i jest super
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#5 mlun

mlun
  • Forumowicz
  • 1811 postów
  • Skąd:Otwock
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport GT
  • KM:159
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:44, 12.08.2010

Na stronie simoty chyba jest nawet tańsza z tego co patrzyłem:P
blackfly tak u siebie oglądałem i nie wiem czy bez demontażu nadkola bądź zderzaka da się ten rezonator wyciągnąć. No ale ja to na szybko tak patrzyłem czy da się zdjąć szybko. Może jakby dokładniej pooglądać na kanale np. to by się okazało że da rade to zdjąć bez jakiejkolwiek większej ingerencji. A chętnie bym sobie zdjął i zobaczył jak będzie pracować bo u setha całkiem fajnie to brzmi:] Nie jest to co prawda dźwięk jak u Blade-a ale tam to zupełnie inna bajka przecie 8-)
  • 0

#6 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 18:04, 12.08.2010

U mnie jest brak rezonatora,wkładka JR i alu rura doprowadzająca powietrze ze zderzaka bezpośrednio do puszki filtra i w porównaniu z markowym SRI ,który miałem jest dobrze i mniej 'nachalnie' jeżeli chodzi o dźwięk,rzeczywiście jest ciut lepiej na dole.
  • 0

#7 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 18:15, 12.08.2010

Ja mam wkładkę K&N, nie mam rezonatora....i wszystko jest cacy ;-)
  • 0

#8 logicsys

logicsys

    CNC Majsta

  • Forumowicz
  • 542 postów
  • Skąd:Lyngdal Norway
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GIT
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:21, 12.08.2010

U mnie jest brak rezonatora,wkładka JR i alu rura doprowadzająca powietrze ze zderzaka bezpośrednio do puszki filtra i w porównaniu z markowym SRI ,który miałem jest dobrze i mniej 'nachalnie' jeżeli chodzi o dźwięk,rzeczywiście jest ciut lepiej na dole.


NO ja mam dokladnie tak samo i podpisuje sie dwoma rekoma. NA dolocie AEM przy wyprzedaniu TIRA moja rodzicielka zawalu prawie dostala jak zaczal ryczec Teraz jest kulturalnie a I spalanie zanotowalem ok 0.5-1 litra na 100. Jedno mnie zastanawia wlot alurury mam obok kratki dolnej zderzaka Czy to nie zaciagnie mi wody??
  • 0

Hunda poszla w świat z SUburburu za Pan brat

8il5.jpg


#9 QuicksilveR

QuicksilveR
  • Forumowicz
  • 660 postów
  • Skąd:Pruszków WPR
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe V6
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 18:35, 12.08.2010

wlot alurury mam obok kratki dolnej zderzaka Czy to nie zaciagnie mi wody??


Musiałbyś ją całą w wodzie zanurzyć.
  • 0

Były:   Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998  |   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 | Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999
Jest:   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001


#10 tmc

tmc
  • Forumowicz
  • 633 postów
  • Skąd:Zakopane
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:46, 12.08.2010

czyli lepsza wkładka i standard rura, niz dolot i airbox?
Bo to pyutanie mnie nurtuje.
Planuje obudować stożek i dobrowadzić mu powietrze z dołu, ale skoro twierdzicie że wkładka jest lepsza, to chyba wróce do serii :-/
  • 0
Moja Hańcza http://www.accordklu...p=106949#106949
=== ZAPRASZAM PO PORTFEL, TOREBECZKE ===
http://allegro.pl/Sh...Show?id=1600961

#11 QuicksilveR

QuicksilveR
  • Forumowicz
  • 660 postów
  • Skąd:Pruszków WPR
  • Silnik:3.0
  • Wersja:Coupe V6
  • KM:200
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2001
  • Nadwozie:CG2
Reputacja: 7
Neutralna

Napisano 18:51, 12.08.2010

CAI :mrgreen:
  • 0

Były:   Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998  |   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 | Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999
Jest:   Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001


#12 atom

atom
  • Forumowicz
  • 205 postów
  • Skąd:wybrzeże
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:01, 12.08.2010

tmc, Ile ludzi tyle opinii.Masz VI gen'a to masz dobre podejście do zrobienia tak jak pisze QuicksilveR, Rób CAI i się nie baw w powroty do serii.Pamiętaj że dobrze jest mieć wydech odetkany przy dolocie sportowym.Takie tylko moje zdanie.
  • 0

#13 logicsys

logicsys

    CNC Majsta

  • Forumowicz
  • 542 postów
  • Skąd:Lyngdal Norway
  • Silnik:2.0
  • Wersja:GIT
  • KM:125
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:SUV
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:01, 12.08.2010

czyli lepsza wkładka i standard rura, niz dolot i airbox?
Bo to pyutanie mnie nurtuje.
Planuje obudować stożek i dobrowadzić mu powietrze z dołu, ale skoro twierdzicie że wkładka jest lepsza, to chyba wróce do serii :-/


WIesz seria dla leniwych AIrbox i stozek wymaga wiecej pracy A jesli korzysci beda podobne to sam sobie odpowiedz TYmbardziej mysle ze przy 2.0 wielkiej roznicy nie zrobi Wiec przemysl czy nie lepiej inwestowac w cos wysokoprocentowego (w duzych ilosciach szybko sie zwraca:) :mrgreen:
  • 0

Hunda poszla w świat z SUburburu za Pan brat

8il5.jpg


#14 Nipto

Nipto
  • Forumowicz
  • 145 postów
  • Skąd:Poznań-Kiekrz
  • Silnik:2.0
  • Wersja:S
  • KM:124
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:43, 12.08.2010

(gorzej jak czyta też to forum, to bedzie wpadka)

No wyobraź sobie, że czytam :mrgreen:

Mój dolot jest zbudowany tak. Rezonator poleciał na śmietnik. W oryginalnej obudowie filtra wyciąłem otwór tej wielkości, by zmieściła się w nim rura o średnicy 80mm, którą doprowadziłem zimne powietrze ze zderzaka.

Dołączona grafika
Dołączona grafika

Szczeliny w obudowie filtra zalepiłem klejem sylikonowym jakimś tak by całość była szczelna. Zamiast seryjnego filtra, wkładka K&N.

Dołączona grafika
Dołączona grafika

Oprócz tego mam też kolektor 4-2-1 i wydech przelotowy.

Pomiar wykonany na kompletnej serii;
Dołączona grafika

A tu drugi po zmianie dolotu i wydechu;
Dołączona grafika

Zmiany są spore, zarówno na papierku i podczas jazdy. Moim zdaniem rozwiązania, które zastosowałem u siebie dają najlepsze rezultaty i raczej nie zastąpił bym tego żadną aluminiową rurką ze stożkiem.
  • 0

#15 tmc

tmc
  • Forumowicz
  • 633 postów
  • Skąd:Zakopane
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:38, 12.08.2010

czytam

witam kolege :mrgreen:

super, może ktoś kupi simote :mrgreen:

szczerze, to zrobie tego airboxa kiedyś, jak sezon sie skończy i bedzie wiecej czasu.

Co do stożka, to gdzieś słyszałem że ma on większą powierzchnie chłonną(jak by go rozłożyć) i może przefiltrować wieksze ilości powietrza, nie wiem na ile to prawda, ale u nas górali są trzy prawdy, świeta prawda, też prawda i g_wno prawda, któraś z tych.

Faktem jest na pewno że mój system chłonie wiecej ciepłego powietrza niż seria, i to musze zmienić.

Z CAI jest ten problem że stożek nie przejdzie przez dziure i trzeba by go wkładać od dołu, a to kłopot przy serwisowaniu.
Zrobie sczelny airbox i rure pod zderzak.
Dam znać co z tego wyszło.
pozdro.
  • 0
Moja Hańcza http://www.accordklu...p=106949#106949
=== ZAPRASZAM PO PORTFEL, TOREBECZKE ===
http://allegro.pl/Sh...Show?id=1600961




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq