Skocz do zawartości


RODO w HAKP

luzujące się nakrętki


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:56, 07.08.2010

witam. Od pewnego czasu w moim aucie luzują się nakrętki kół przedniej osi. Felgi i nakrętki są orginalne. Jakie mogą być tego przyczyny ?
  • 0

#2 henake

henake
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:R
  • KM:400+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:5d
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:55, 07.08.2010

moze w felgach brak pierscieni centrujacych
  • 0

#3 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:09, 07.08.2010

Jak ma oryginalne felgi to nie ma pierścieni centrujących.
  • 0

#4 henake

henake
  • Forumowicz
  • 50 postów
  • Skąd:polska
  • Silnik:2.0
  • Wersja:R
  • KM:400+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2014
  • Nadwozie:5d
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:32, 07.08.2010

:-) no ale jak nie ma org to powinnien zazwyczaj miec, (a obstawiam ze takowe wlasnie ma)
  • 0

#5 Jacko

Jacko
  • Forumowicz
  • 351 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:46, 09.04.2016

Odgrzeje kotleta.

 

Dokładnie tydzień temu zmieniłem koła na letnie, a wczoraj byłem w serwisie zrobić konserwację hamulców i usłyszałem że mam luźne nakrętki kół.

Na kołach zimowych nic się nie działo (felgi ori 16'), na lato nie są oryginalne (ATT 740,17'), ale w zeszłym sezonie nic takiego się nie wydarzało. Od wymiany kół w tydzień zrobiłem trasę około 400km + troche po mieście czyli razem z 600km. Dodam że po zmianie kół, były dobrze dokręcone, sprawdzałem, zawsze to robie. Pierścienie centrujące mam. Nakrętki ori, szpilki też.

 

Co może być przyczyną?

 

Jeśli ma to znaczenie; robiłem konserwację hamulców, bo czasem było lekkie bicie - ustąpiło.


Użytkownik Jacko edytował ten post 17:47, 09.04.2016

  • 0

#6 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8878 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 18:33, 09.04.2016

Ori felgi mają nakrętki kulowe.

Wszystkie inne z reguły mają gniazdo stożkowe.

 

Zakładałeś kulowe nakrętki na stożkowe gniazda w letnich felgach???

Jeśli tak, to masz przyczynę.


  • 0

#7 Pete

Pete
  • Forumowicz
  • 399 postów
  • Skąd:City 17
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 18:37, 09.04.2016

Przede wszystkim nakrętki oryginalne są kuliste, a ATT jak chyba wszystkie felgi firm trzecich wymagają nakrętek stożkowych.
Czyli do letniego zestawu stosujesz niewłaściwe nakrętki.

Edit: byli szybsi... ;)

Użytkownik Pete edytował ten post 18:38, 09.04.2016

  • 0

#8 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 18:38, 09.04.2016

Nie no ...chyba takiej gafy to niepopełnił ?
  • 0
                       

#9 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 18:59, 09.04.2016

Hej :)

Wydawało mi się kiedyś, że dokręcam za mocno, bo niełatwo mi było odkręcić koła do sezonowej zmiany. Wtedy robiłem to na czuja. Od czasu gdy dysponuję kluczem dynamometrycznym, robię to z jego użyciem na 108 Nm wg manuala. I jest to, co ciekawe, więcej siły niż to mi wcześniej się wydawało.

No patrz Mirek jakbyś czytał w moich myślach i przy tym był... dzisiaj pierwszy raz użyłem nowego nabytku (klucz dynamometryczny) dokręcając, notabene Twoje, kółka i zrobiłem jak napisałeś: najpierw dociągnąłem kluczem, tak jak zwykle, a później dynamometrykiem (ustawiłem na 110 Nm, bo taką wartość znalazłem na szybko na kalkulatorze) i do ,'pstryknięcia' trzeba było trochę dokręcić...

Pozdrawiam
Tomek



wysłane z fona
  • 0

#10 Jacko

Jacko
  • Forumowicz
  • 351 postów
  • Skąd:Gdańsk
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Sport
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:13, 09.04.2016

Nie no ...chyba takiej gafy to niepopełnił ?


Chyba jednak popelnil. Dla mnie sruba to sruba, ale w poprzednim sezonie, na tych samych felgach/srubach bylo OK. Za to raz na ori felgach wszystkie sruby mialem luzne, od tego czasu zawsze sprawdzam/dokrecam
Dokrecali dynamometrycznym, jak zawsze.
  • 0

#11 verul

verul
  • Forumowicz
  • 251 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 16:43, 16.04.2016

To jak Wy te nakretki dokrecaliscie, ze na mniej niz 110NM? Ja bez trudnu dokrece zwyklym kluczem na 140.

Swoja droga, to czym grozi dokrecenie  zbyt mocno? Bo spotkalem sie z opinia, zeby dokrecac mocniej niz podaje instrukcja, ze 110 to za malo i lepiej walic 130, 140 lub wiecej. Ze to bedzie pewniejsze zwlaszcza do wiekszych predkosci.


  • 0

#12 Statom

Statom
  • Klubowicz
  • 7195 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2004
  • Nadwozie:Tourer
Reputacja: 87
Wzorowa

Napisano 17:58, 16.04.2016

Hej :)

To jak Wy te nakretki dokrecaliscie, ze na mniej niz 110NM? Ja bez trudnu dokrece zwyklym kluczem na 140.

Wszystko zależy jakim kluczem i jaką siłę przyłożyć, parafrazując Archimedesa "Dajcie mi wystarczająco długą dźwignię i mocną podporę, a sam jeden poruszę cały glob" ;)

Jak przy każdym połączeniu śrubowym nie dobre jest zarówno za słabe jak i za mocne dokręcanie... czemu?

Za słabe może powodować odkręcanie, za mocne powoduje dodatkowe naprężenia, które oddziałują na materiał i go osłabiają. W skrajnym wypadku może to się skończyć zerwaniem gwintu, czy śruby (oczywiście zdarza się niezwykle rzadko, bo producent zostawia spory margines).

 

Pozdrawiam

Tomek


  • 0

#13 Wlodar

Wlodar
  • Forumowicz
  • 5250 postów
  • Skąd:P
  • Silnik:123
  • Wersja:Abc
  • KM:1
  • Paliwo:PB
  • Rok:1234
  • Nadwozie:N
Reputacja: 33
Super

Napisano 18:54, 16.04.2016

To jak Wy te nakretki dokrecaliscie, ze na mniej niz 110NM? Ja bez trudnu dokrece zwyklym kluczem na 140.

Swoja droga, to czym grozi dokrecenie  zbyt mocno? Bo spotkalem sie z opinia, zeby dokrecac mocniej niz podaje instrukcja, ze 110 to za malo i lepiej walic 130, 140 lub wiecej. Ze to bedzie pewniejsze zwlaszcza do wiekszych predkosci.

to nie chodzi o to,że ktoś nie potrafi dokręcić mocniej tylko nie chce grubo przesadzić


Użytkownik Wlodar edytował ten post 18:55, 16.04.2016

  • 0
                       

#14 verul

verul
  • Forumowicz
  • 251 postów
  • Skąd:Poznań
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2007
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 2
Neutralna

Napisano 19:51, 16.04.2016

Zwyklym dolaczanym do samochodu kluczem sie chyba nie przesadzi jak sie nie bedzie go dociskac noga.

Myslicie, ze te 30NM wiecej zaszkodzi? Bo sam sie zastanawiam jak dokrecac.Z jednej strony instrukcja i 110NM, z drugiej opinie ludzi ktorzy dokrecaja mocniej i nic nigdy sie im nie stalo oraz nie mieli problemu z odkrecaniem sie srub/nakretek.

Moze tez chodzi o to, ze dokrecajac slabiej (zgodnie z instrukcja) trzeba po xx km znow dokrecic i byc mozne jeszcze raz, a dokrecajac mocniej wystarczy raz?


Użytkownik verul edytował ten post 19:51, 16.04.2016

  • 0

#15 Maxell

Maxell
  • Forumowicz
  • 2652 postów
  • Skąd:szkielecczyzna
  • Silnik:2.2
  • Wersja:executive
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2007
  • Nadwozie:CR-V RE6
Reputacja: 29
Super

Napisano 19:51, 16.04.2016

ja od kilku lat dokręcam felgi 16 i 18 cali momentem 120Nm (tak na wszelki wypadek) , co prawda powinno być 110Nm ale jeśli w którejś nakrętce gwint ciężej chodzi to dokręcając 110Nm dokręcimy za słabo.

Mocniej raczej nie jest zalecane bo można gwint popsuć albo uszkodzić powierzchnie dociskową nakrętka felga. Poza tym dobrze jest mieć nakładke plastikową na nasadkę aby nie porysować felg, ja osobiście okleiłem nasadkę taśmą samoprzylepną.

ps. jeśli felga od środka nie jest dobrze oczyszczona tylko jest tam rdza albo piach to od takiego czegoś może się poluzować koło, natomiast jak jest wszystko dobrze wyczyszczone to koło samo się nie odkręci.


Użytkownik Maxell edytował ten post 20:10, 16.04.2016

  • 0
niektórych uważano za odważnych ponieważ bali się uciekać




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq