Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Accord VI 2.0 - remap i dolot?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#16 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:08, 07.08.2010

Oczywiście, że profesjonalnie zaprojektowany układ dolotowy i wydechowy, obliczony do konkretnego silnika może dać przyrost mocy bez zmiany kompresji. Samo to, że fabryczne silniki zawsze w tych miejscach są jakoś zdławione a to ze względu na hałas a to na ekologię a to na trwałość jednostki. Dobry układ dolotowo-wydechowy odblokuje ukryte rezerwy. Wszystko zależy od auta oczywiście i od roboty. Lepiej napełnione cylindry, zimniejszym powierzem i łatwiejsze wydalanie na pewno zwiększy sprawność tylko czy warto wkładać tyle pieniędzy? To już indywidualna sprawa
  • 0

#17 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 21:48, 07.08.2010

A to nie jest tak, że po tych modach zyskam "na górze" a stracę "na dole"?
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#18 tmc

tmc
  • Forumowicz
  • 633 postów
  • Skąd:Zakopane
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:06, 07.08.2010

wydaje mi sie że jak już coś to na odwrót
  • 0
Moja Hańcza http://www.accordklu...p=106949#106949
=== ZAPRASZAM PO PORTFEL, TOREBECZKE ===
http://allegro.pl/Sh...Show?id=1600961

#19 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:59, 07.08.2010

po wyrzuceniu rezonatora gorszy jest dol a lepsza gora. co do dolotu to im dluzszy tym lepszy dol wiec jezeli jest jakis dlugi CAI to dol sie podniesie ale gora na pewno sie nie pogorszy tylko zostanie w serii badz tylko nieznacznie w stosunku do dolu sie podniesie, krotki dolot to lepsza gora, a dol znowu slabszy tylko ze tutaj jest problem z temperatura w komorze silnika - trzeba stotowac jakies oslony itp itd. w CAI znowu jest problem ze moze sie dostac wodac do silnika (choc widzialem ostatnio takie jakby skarpetki na stozek ktore maja nie przepuszczac wody tylko czy one nie blokuja przeplywu powietrza? - nie wiem)

przy dobrym dolocie i wydechu oraz poprawnym strojeniu bedziesz mial ze 170km a kwota - dolot okolo 1k, wydech z 2-3k strojenie - nie mam pojecia;) warto? zalezy od Ciebie sam nad tym myslalem ale dalem sobie spokoj auto nie jezdzi zle a wydech zmienie na podwojny tylko ze wzgledu na estetyke i dzwiek ale czekam na ultera do VIIgen.
  • 0

#20 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 10:10, 08.08.2010

...-3k


Jak umiesz szukać, to za taką kwotę zrobisz wydech, dolot i strojenie 8-)

Oczywiście, że z "ekonomicznego punktu widzenia..." :roll: pierdu-pierdu...
Tuning nigdy nie równa się z ekonomią wydatków. Jeśli zaczynamy gadać o dobrym, rozsądnym cenowo tuningu, to rozważania o tym, że się nie opłaca trzeba olać na pierwszym etapie.
Albo zabawa i frajda z posiadania czegoś, czego nie ma w serii i uznanie, że wydaję kasę na coś w pełni świadomie, albo ekonomia i chodzenia wydeptanymi ścieżkami, bądź po prostu zwykłe użytkowanie auta.

Ja akurat wolę to pierwsze rozwiązanie.

po wyrzuceniu rezonatora gorszy jest dol a lepsza gora. co do dolotu to im dluzszy tym lepszy dol wiec jezeli jest jakis dlugi CAI to dol sie podniesie ale gora na pewno sie nie pogorszy tylko zostanie w serii badz tylko nieznacznie w stosunku do dolu sie podniesie, krotki dolot to lepsza gora, a dol znowu slabszy


I tutaj też nie do końca tak jest - tzn, to nie reguła.

Kolega w Cifie IVg z B16A1 robił pomiary na hamowni, zmieniając doloty i wyszło, że krótszy dawał więcej na dole a długi na górze :-> Dziwne, ale tak akurat u niego wyszło.

Z CAI i hydroshield`em też są zdania podzielone.
Na pewno jako osłona od wody, ten materiał osłabia zasysanie powietrza i przez to trochę "przytyka" dolot="jakoś tam mniej" mocy.

Wiele osób jeździ z CAI bez osłony, nawet w zimę...i problemów nie mają.

Jak to w życiu, bywa rożnie ;-)

auto nie jezdzi zle

I o to chodzi. Ważne, żeby nie robić nic na siłę, bo to "fajnie, jak ktoś inny zrobił"...
Zrobisz Ty, a później żałujesz, że nie wyszło tak samo...albo że spodziewałeś się czegoś lepszego. A kasa poszłaaaaa :lol:

Ta zabawa to ryzyko, którego sam musiałem boleśnie doświadczyć. Zawsze coś się lubi po drodze spier*olić... :-D
Ale jak się coś w końcu uda, to cieszy niemiłosiernie :-)
  • 0

#21 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 21:25, 08.08.2010

Hitman, odnosnie tego dolotu to napisalem jak jest zazwyczaj wiadomo ze to nie jest regula i czasami moze byc inaczej. wiadomo ze tuning jest dobra rzecza i mozna poswiecic mu caly wolny czas jednak ja nie odwazylbym sie bawic z moim accordem dlatego ze jest to moje jedyne auto i potrzebuje go nie tylko do przyjemnosci. a gdybym sie bral za tuning to raczej od poczatku do konca sam. moim zdaniem zaplacenie komus za zrobienie czegos przy moim aucie jest jak kupienie lepszego auta wydaje kase i mam wiecej mocy. chce tuningowac, chce miec cos innego niz seria to biore sie za robote, oczywiscie nie kaze nikomu spawac wyedechu bo nie kazdy musi miec spaware i to umiec ale samemu go zaprojektowac przemysle i najwyzej komus zlecic wykonanie, za strojenie tez chcialbym sie sam wziac. wtedy wiem ze albo zrobie i bedzie cacy albo spier i bede mial sam do siebie pretensje ale to tylko takie moje myslenie.
  • 0

#22 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 21:47, 08.08.2010

Nie chodzi mi o poświęcanie całego wolnego czasu...Co Ty mnie tak "zero-jedynkowo" odbierasz? :-P

nie odwazylbym sie bawic z moim accordem dlatego ze jest to moje jedyne auto


Ja też mam tylko jedno auto. Tyle, że nie mam jakichś obaw, że modzenie tego czy tamtego w nim to jakieś zło. Uwierz mi, nie chcę robić nic z nim, co jest niebezpieczne ;-)

a gdybym sie bral za tuning to raczej od poczatku do konca sam


Oczywiście, że najlepiej jest robić samemu, bo to satysfakcja...bo pretensje możesz mieć tylko do siebie jak coś nie halo, itd...

Ale ja np. silnika sam nie wymieniłem, tylko zrobił to dla mnie PTQ. Bo ma mega doświadczenie w tej robocie, posiada wiedzę o mechanice i ma możliwości sprzętowe - takie na szybko trzy przykłady chociażby...

Jasne, że wolałbym to zrobić sam, ale nie mając z wymianą silnika wcześniej żadnej styczności a i możliwości sprzętowych, a co najważniejsze wciąż poznając cały bałagan z mechaniką, oddałem auto jemu. Bo wiedziałem że zrobi to lepiej ode mnie.

Podobnie będzie ze strojeniem. Oddam auto w ręce kogoś, kto zjada na tym zęby, bo ja nie mam wiedzy w tym temacie żadnej praktycznie, a i hamowni nie posiadam, bo bez niej strojenie jest ryzykowne.

Nie mam problemu z powiedzeniem, że czegoś nie potrafię. Jak nie umiem, to się nie pcham, bo wiem że moge spier*olic :-D
Jak mnie ktoś wytłumaczy albo widzę, że jestem w stanie sam coś ogarnąć, bo jest w moim zasięgu( a takich rzeczy przy aucie jest dużo, które możemy zrobić samemu a nie oddawać auto do mechaniora) - to to robię.
Ale pewnych rzeczy nie jestem w stanie zrobić(jak wspomniałeś, chociażby spawać wydech), więc wtedy oddaję to w ręce specjalisty ;-)
  • 0

#23 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:03, 08.08.2010

zgadzam sie z Toba choc nie do konca:) ja potrzebuje samochodu i nie moge sobie pozwolic na to zeby np przez tydzien stal niezywy bo cos w nim zmieniam tam 1dzien sie obejdzie jakos ale nie wiecej. co do tego modzenia samemu to wiadomo ze na niektorych rzeczach sie nie znamy i lepiej jak zrobi to ktos za nas ale chcialbym przy tym byc i robic razem z osoba ktora sie na tym zna. dla mnie tuningowanie na zasadzie mam kase jade do mechaniora oddaje auto i odbieram zrobione to nie tuningowanie. tuning ma byc czyms w co wkladamy wlasne pomysly prace i checi a nie czyms na co wydamy kase i mamy.
  • 0

#24 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:15, 08.08.2010

nie moge sobie pozwolic na to zeby np przez tydzien stal niezywy


Da się wytrzymać i to ;-)

dla mnie tuningowanie na zasadzie mam kase jade do mechaniora oddaje auto i odbieram zrobione to nie tuningowanie. tuning ma byc czyms w co wkladamy wlasne pomysly prace i checi a nie czyms na co wydamy kase i mamy.


Prawda, ale znów się to wraca do punktu wyjścia...Bo jak czegoś nie wiesz/nie ogarniasz...to oddajesz jakiemuś szpecowi, prawda? I nie ma się czego wtedy wstydzić...

Ja tylko nie lubię błędnego nazewnictwa - jak ktoś się upiera i szczyci, że coś zrobił...a tak na prawdę, to tylko zapłacił za zrobienie.

I mówiąc szczerze, gdybym miał kasy w brud, to grzało by mnie, czy ktoś dla mnie to turbo wsadził pod maskę i zakuł silnik a ja bym mu za to płacił... :-P
Ważne, że miałbym mega fure i cieszyłbym się z jej użytkowania :-P
  • 0

#25 blackfly

blackfly
  • Forumowicz
  • 4932 postów
  • Skąd:jastrzebie zdroj
  • Silnik:3.0
  • Wersja:m-pakiet
  • KM:306
  • Paliwo:PB
  • Rok:2008
  • Nadwozie:e92
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 22:35, 08.08.2010

to ja bym sobie kupil jakies mocne niepozorne autko:)
  • 0

#26 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 23:46, 11.08.2010

cos to mi te dyskusje nie w temat jedyne co mnie drażni to opinie co sie opłaca a co nie, jedynym ograniczeniem jest kasa jezeli ktos sie juz decyduje na mody to ma swiadomość tego ze czasem korzysc moze byc mniejsza od poniesionych nakładów ale w tuningu nie zawsze liczy sie opłacałność ale zawsze niepowtarzalność. Przyjdzie czas ze udowodnione zostanie niedowarkom co mozna wykrzesac z F20B6 :). Juz kilka watków w dziale prowadziłem i ze wszytkim jestem w fazie realizacji tzn kolektor H23 + wydech + strojenie + CAI, na koniec zamach. Troche koszta mnie przerastaja ale pomału, puki co wiekszym problemem sa listy z urzedu celnego :). Ale pomalutku zmierzamy do celu i nawet jezeli nie bedzie szału- choć diabeł tkwi w szczegółach to i tak bedzie lepiej niz w seri i to sie liczy - a moze nawet bedzie jeszcze lepiej
  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 


#27 tarjei86

tarjei86
  • Forumowicz
  • 6037 postów
  • Skąd:Śląsk
  • Silnik:1.5
  • Wersja:Business
  • KM:150+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2018
  • Nadwozie:Liftback
Reputacja: 24
Super

Napisano 06:19, 12.08.2010

cos to mi te dyskusje nie w temat jedyne co mnie drażni to opinie co sie opłaca a co nie, jedynym ogarniczmikiem jest kasa jezeli ktos sie juz decyduje na mody to ma swiadomość tego ze czasem korzysc moze byc mniejsza od poniesionych nakładów ale w tuningu nie zawsze liczy sie opłacałność ale zawsze niepowtarzalność. Przyjdzie czas ze udowodnione zostanie niedowarkom co mozna wykrzesac z F20B6 :). Juz kilka watków w dziale prowadziłem i ze wszytkim jestem w fazie realizacji tzn kolektor H23 + wydech + strojenie + CAI, na koniec zamach. Troche koszta mnie przerastaja ale pomału, puki co wiekszym problemem sa listy z urzedu celnego :). Ale pomalutku zmierzamy do celu i nawet jezeli nie bedzie szału- choć diabeł tkwi w szczegółach to i tak bedzie lepiej niz w seri i to sie liczy - a moze nawet bedzie jeszcze lepiej


Trzymamy kciuki Zigi :ok Koniecznie zdaj relacje, jak już będziesz to miał poskładane :-)
  • 0

#28 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 16:56, 12.08.2010

Przyjdzie czas ze udowodnione zostanie niedowarkom co mozna wykrzesac z F20B6

A ja z F22B...

Ogólnie, to chyba robimy wyścig na najmocniejszą Fserię w PL :-P

Tyle, że ja na starcie mam ciut więcej pojemności i DOHC ale nonVTEC`a ;-)
  • 0

#29 Zigi

Zigi
  • Klubowicz
  • 1176 postów
  • Skąd:Wrocław/ Głuchołazy
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Supercharged
  • KM:?
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 5
Neutralna

Napisano 21:56, 12.08.2010

no zobaczymy co wymodzimy :) coś tam zrobic sie da ale idzie opornie no i te koszta na mloda kieszeń :) ale perspektywy są
  • 0

c5b439f22f806cd5m.jpg

 

www.mkmlawyers.pl 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq