Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

Accord VI 2.0 - remap i dolot?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 peter.pan

peter.pan
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Białobrzegi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:43, 05.08.2010

Witam. Niedawno zakupilem accordzika 2.0, i chcialbym nieznacznie poprawic mu osiagi. Nie bede udawal, mam tyle pojecia o tuningu co widzialem na filmach :D Stad tez nastepujace pytania:

1. Czytalem na forum ze remap silnika zwieksza efektywny moment obrotowy i moc, poprzez zmiany w mieszankach paliwa i powietrza, widzialem tez ze glownie stosowane jest to w silnikach diesela albo z turbina. Czy remap zwyklego VTEC 2.0 przyniesie podobne skutki? Czego mozna sie po tym spodziewac, i gdzie mozna to zrobic?

2. Chcialbym zmienic dolot i filtr powietrza poniewaz czytalem, ze to poprawia pomruk silnika, a nie daje przesadzonego efektu jak np. zmiana wydechu. Potrzebuje namiary na tunerow ktorzy sprowadza dla mnie te czesci i profesjonalnie je zaloza.

Naprawde sie na tym nie znam, wiec wszystkie podpowiedzi i wyjasnienia beda mile widziane. Z gory dziekuje.
  • 0

#2 Seth

Seth
  • Partner HAKP
  • 5948 postów
  • Skąd:Mińsk Maz
  • Silnik:V12
  • Wersja:Mega
  • KM:500+
  • Paliwo:PB
  • Rok:3000
  • Nadwozie:Perfekcyjne
Reputacja: 104
Wzorowa

Napisano 10:58, 05.08.2010

1. Czytalem na forum ze remap silnika zwieksza efektywny moment obrotowy i moc, poprzez zmiany w mieszankach paliwa i powietrza, widzialem tez ze glownie stosowane jest to w silnikach diesela albo z turbina. Czy remap zwyklego VTEC 2.0 przyniesie podobne skutki? Czego mozna sie po tym spodziewac, i gdzie mozna to zrobic?


Da może góra 10KM a kosztuje grube pieniądze 2-3tys- kompletnie nieopłacalne

2. Chcialbym zmienic dolot i filtr powietrza poniewaz czytalem, ze to poprawia pomruk silnika, a nie daje przesadzonego efektu jak np. zmiana wydechu. Potrzebuje namiary na tunerow ktorzy sprowadza dla mnie te czesci i profesjonalnie je zaloza.


Czyli filtr stożkowy i rura przykład : http://allegro.pl/it..._accord_98.html

Profesjonalny montaż polega na odkręceniu dwuch śrubek, zdjęciu rury i puszki filtra powietrza oraz założenie tego co na zdjęciu. Każdy to zrobi.

A podsumowując te silniki nie nadają sie do tuningu, brak części, a jak coś jest to mega nieopłacalne.
  • 0

 Zaciski hamulcowe

Serwis Hond i nie tylko, zawory, płyny, hamulce, diagnostyka HDS itp
Opinie o mnie : KLIK


#3 peter.pan

peter.pan
  • Forumowicz
  • 82 postów
  • Skąd:Białobrzegi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:29, 05.08.2010

Dzwonilem do firmy tuningowej we Wroclawiu, i powiedzieli mi ze oni moga mi zalozyc turbine, zmienic pompe paliwa, itd. Przepowiadany efekt niby niezly bo 230KM, a koszt jedyne 15 tys. PLN :P Wtedy zrozumialem ze za prawdziwy tuning sie nie wezme, ale myslalem ze remap cos doda a nie bedzie drogi. Niektorzy pisali ze dodaje po 40-50 koni, a koszt 1000zl i ponizej. W kazdym razie jesli bedzie to dodatek rzedu kilku lub kilkunastu koni, to daje sobie spokoj. Dzieki za podpowiedz :)
  • 0

#4 Trojan

Trojan
  • Forumowicz
  • 1426 postów
  • Skąd:Wawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:S3
  • KM:322KM/406Nm
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:HTB
Reputacja: 10
Dobra

Napisano 11:57, 05.08.2010

ale myslalem ze remap cos doda a nie bedzie drogi. Niektorzy pisali ze dodaje po 40-50 koni, a koszt 1000zl i ponizej

No może tak niektórzy pisali ale nie o silnikach wolnossących bo takie przyrosty to doładowane motory mogą osiągać chociaż 40-50 KM samym programem też nie jest pewne.
  • 0

#5 accord034

accord034
  • Klubowicz
  • 3481 postów
  • Skąd:Wilkowice, Bielsko
  • Silnik:K24
  • Wersja:TypeS
  • KM:200 i troszki
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 22
Super

Napisano 16:32, 05.08.2010

Niektorzy pisali ze dodaje po 40-50 koni, a koszt 1000zl i ponizej.


Gdyby tak było to po drogach nie jeździło by ani jedno auto z seryjną mocą
  • 0

#6 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 20:25, 05.08.2010

Moc bierze się ze zwiększonej kompresji. Wtedy to można więcej powietrza sprężyć w cylindrze i dodać więcej paliwa. Dodanie większej ilości paliwa do tej samej ilości powietrza nie zwiększa mocy tylko zużycie benzyny. Stożek, zimny dolot, wydech przelotowy nie zwiększa mocy. Zmienia charakterystykę momentu i mocy. Zwiększenie mocy nieodczuwalne.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#7 tmc

tmc
  • Forumowicz
  • 633 postów
  • Skąd:Zakopane
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:50, 05.08.2010

remap silnika

na czym to polega? :oops:
  • 0
Moja Hańcza http://www.accordklu...p=106949#106949
=== ZAPRASZAM PO PORTFEL, TOREBECZKE ===
http://allegro.pl/Sh...Show?id=1600961

#8 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 21:26, 05.08.2010

na czym to polega?

Przeprogramowanie oryginalnej mapy wtrysku benzyny.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#9 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 22:13, 05.08.2010

Stożek, zimny dolot, wydech przelotowy nie zwiększa mocy. Zmienia charakterystykę momentu i mocy. Zwiększenie mocy nieodczuwalne.


Nie zgodzę się. Sprawdziłeś na własnym aucie?
Nowy, kompletny układ wydechowy o większych średnicach, przemyślnie zmontowany dolot z dobrym filtrem (może być jeszcze lekkie koło zamachowe) a do tego strojenie, które pozwoli odpowiednio dostosować dawki paliwa, ustawić zapłony, do większego "nowego" potencjału silnika zaowocuje odczuwalnym przyrostem mocy i nie wiąże się to wcale z jakimś chorym wzrostem paliwa, wręcz odwrotnie.
  • 0

#10 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 22:31, 05.08.2010

No, ale jak jak zwiększysz ilość sprężanego powietrza? Kompresji nie zmieniasz, turbiny nie dodajesz. Zobacz na przykładzie swapów mini-me. Zmiana głowicy (zwiększenie kompresji) i są przyrosty.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#11 kardas

kardas
  • Forumowicz
  • 4275 postów
  • Skąd:ZS
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 20:20, 06.08.2010

Hitman, no to racja, ale te odczucia mogą wynikać ze

Zmienia charakterystykę momentu i mocy.

Co przez innych może być odebrane jako niesamowity przyrost mocy.

A Ty masz może jakiś przykład pod ręką?

Bo ja niestety podchodzę też sceptycznie do tego co pokazują hamownie, zwłaszcza jeśli mówimy o przyrostach
rzędu 5-10KM.
  • 0
Tarjei86 napisał:Zarób i wpakuj w auto trochę więcej niż kasę wyciągniętą z odszkodowań, to pogadamy, wtedy może zrozumiesz, że takie hobby kosztuje kupę pracy, czasu i pieniędzy. I wtedy możesz debatować o tym, co się powinno robić, kiedy i jaki to ma sens, ok?

 


#12 lobuz52

lobuz52
  • Forumowicz
  • 433 postów
  • Skąd:Mińsk Mazowiecki
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:28, 06.08.2010

Dodanie większej ilości paliwa do tej samej ilości paliwa nie zwiększa mocy tylko zużycie benzyny.

Chodziło Ci o powietrze :mrgreen:

[ Dodano: 2010-08-07, 00:32 ]
Zwiększenie macy to banalna sprawa. Im więcej powietrza wsadzisz w cylinder tym więcej paliwa możesz wtrysnąć. Jeśli uda Ci się to jeszcze spalić tak jak trzeba i z cylindra wydalić to masz wzrost mocy. Banał, ale osiągnięcie tego w takim silniku jak F20B6 to jakiś kosmos albo ogromne samozaparcie lub chęć udowodnienia tego za wszelką cenę. Tak więc zwiększanie mocy w teorii jest banalne ale osiągnięcie tego w praktyce już nie takie proste
  • 0

#13 pablo.see

pablo.see
  • Forumowicz
  • 3079 postów
  • Skąd:Augustów
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Comfort
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2011
  • Nadwozie:Civic FD7
Reputacja: 46
Super

Napisano 08:06, 07.08.2010

lobuz52, teraz zobaczyłem mój błąd, dzięki. Tak jak napisałeś. Wystarczy TYLKO wcisnąć do cylindra więcej powietrza. Dać więcej benzyny i TYLKO spalić całkowicie. Też kiedyś myślałem, że jak będziemy lać paliwo (w większej ilości), to będzie większa moc.
  • 0

Do zobaczenia na trasie.


#14 pegal

pegal

    pegal

  • Forumowicz
  • 1802 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:1.8
  • Wersja:iS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:CG8
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 11:46, 07.08.2010

Zobaczcie sobie jak wyglądają przebiegi przed i po zastosowaniu "świnki" oszukującej ECU właczonej w obwód MAP Sensora. Dodatkowo był wywalony rezonator i założona sportowa wkładka filtra powietrza (nie stożek). Potem jezcze katalizator poszedł precz. Efekt jest ale jego wynik w porównaniu z kosztami nie wart zachodu. Cóż, musiałem sie sam przekonać ale teraz już bym nie dał się naciągnąć :-)

Hamownia z modułem Power-Tec
  • 0

#15 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:12, 07.08.2010

No, ale jak jak zwiększysz ilość sprężanego powietrza? Kompresji nie zmieniasz, turbiny nie dodajesz. Zobacz na przykładzie swapów mini-me. Zmiana głowicy (zwiększenie kompresji) i są przyrosty.


Na to już ci odpowiedział lobuz52 ;-)

Hitman, no to racja, ale te odczucia mogą wynikać ze
Cytat:
Zmienia charakterystykę momentu i mocy.

Co przez innych może być odebrane jako niesamowity przyrost mocy.

A Ty masz może jakiś przykład pod ręką?


Tak, mam.
Przede wszystkim moje auto i auta moich kolegów, którzy takie mody u siebie robili.
Sprawdzałem, jeździłem i dlatego twierdzę, że modzenie wydechu, dolotu i innych rzeczy, które nie ingerują w zwiększenie samej kompresji, też mogą wpłynąć na wzrost mocy.

Myślę, że dowód "czarno na białym" wiele wyjaśni, ale to za tydzień ;-)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq