Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Accord 2.2 IDTEC check P00AF przy zjeżdzaniu z góry

VIII P00AF check na biegu jałowym Turbocharger/Supercharger Boo Boost Control „A”

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 LordDenver

LordDenver
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Wadowice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:24, 17.05.2023

Drodzy forumowicze.

Mam taki nietypowy problem. Samochodem jeżdże na codzień i generalnie nie mam z nim większych problemów, objechałem całą Chorwację i było ok. Check wyskakuje gdy wybieram się na wycieczkę w góry, jadąc pod góre z różnym obciążeniem jest ok, natomiast gdy przez dłuższy czas zjeżdzam z większej góry, to wywala mi check'a i silnik nie ma mocy by wdrapac się pod następną górę. Po kodzie błędu P00AF zacząłem wymieniac różne rzeczy, min turbo (regenerowałem), zawór podcisnienienia sterowania turbosprężarką (może przekręciłem nazwę) oraz pompę vacum (różni mechanicy różnie doradzali). Niestety problem ten nie ustąpił a bardzo problematyczne jest to, że check ten wyskakuje tylko w takich nietypowych warunkach i normalnie na codzień żaden mechanik nie jest go w stanie wywołać. Kiedys wydawało mi się, ze problem ten wychodzi tylko gdy silnik jest mocno zagrzany, ale ostatni wyjazd do Zawoi pokazał że nawet na zimnym wyskoczy jesli przez dłuższy czas samochód się stacza z góry. 

Najlepiej jesli doradziłby mi ktos, komu wyskakiwał taki kod błędu przy takich samych warunkach, bo opcji jest zbyt dużo wg tej strony https://autonevodpl....bd2-codes/p00af

Poniżej kilka stopklatek z momentu wystąpienia checka. 

Z góry dziękuję za pomocne wpisy. 

Załączone pliki


  • 0

#2 LordDenver

LordDenver
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Wadowice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:47, 17.05.2023

Dodam, że auto jest w automacie a przebieg to 305K. :) 


  • 0

#3 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 18:28, 21.05.2023

A próbowałeś przepłukać silikonem w spreju zaworki 4 i 5?

https://japancars.ru...&nplblk=E__3200
  • 1

#4 LordDenver

LordDenver
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Wadowice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:22, 24.05.2023

A próbowałeś przepłukać silikonem w spreju zaworki 4 i 5?

https://japancars.ru...&nplblk=E__3200

Zaworek "5" zupełnie wymieniłem, z "4" nic nie robiłem (muszę go zlokalizować, a dlaczego silikonem? pierwszy raz się spotykam z płukaniem silikonem w sprayu)


  • 0

#5 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 09:34, 24.05.2023

tak się przewijało na forum, nie jakimiś zmywaczami a silikonem bo on nie wchodzi w reakcje z gumami - pewnie puchło po zmywaczach.


  • 1

#6 LordDenver

LordDenver
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Wadowice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:46, 24.05.2023

tak się przewijało na forum, nie jakimiś zmywaczami a silikonem bo on nie wchodzi w reakcje z gumami - pewnie puchło po zmywaczach.

Dzięki za podpowiedź, wieczorem będzie zmywanie :)


  • 0

#7 LordDenver

LordDenver
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Wadowice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:41, 07.06.2023

Odkryłem być może przyczynę wyskakiwania powyższego błędu z zupełnie innej strony, ale nie wiem, czy tędy droga. Kiedys przy regeneracji turbo, mechanik powiedział mi, że "wydaje mu się" że w aucie jest za słabe podcisnienie - dlatego potem wymieniłem pompę vacum i myslałem, że już będzie po problemie. Problem jednak po czasie znowu się pojawił. Zacząłem więc szukac jakiejs nieszczelnosci w układzie podcisnienia (poprzez wdmuchiwanie dymu papierosowego do kroćca od pompy vacum), ale nieszczelnosci żadnej nie znalazłem. W drugą stroną, gdy wytworzyłem lekkie podcisnienie, zasysając z tego kroćca powietrze, zauważyłem jakies syczenie z okolic pompy servo. I teraz pytanie, czy takie lekkie syczenie podczas pracy silnika oraz jakis czas po wyłączeniu (około minuta) to normalne, czy może tam tkwi źródło mojego problemu i trzeba będzie wymienic servo? Z góry dziękuję za porady. PZDR.


  • 0

#8 LordDenver

LordDenver
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Wadowice
  • Silnik:2.2
  • Wersja:ES
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:44, 07.06.2023

Dodam jeszcze, że hamulce działają całkiem normalnie, nie narzekam na jakies dziwne zachowania, może leciutko opadający pedał przy dluższym wcisnięciu, ale może to tylko mylne odczucie, przy na siłę szukaniu problemu. 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, P00AF, check na biegu jałowym, Turbocharger/Supercharger Boo, Boost Control „A”

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq