Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Wyciek płynu hamulcowego przy zaciągniętym ręcznym

VII Hamulec Ręczny

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 WillyKrK

WillyKrK
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:36, 19.03.2023

Część! Mimo że VII jeżdżę prawie 5 rok to mechanikiem jestem kiepskim dlatego przychodzę do Was z poradą. Niestety nie mogłem nic znaleźć na forum odnośnie pewnie tak błahego powodu, ale kto pyta nie bładzi.

A mianowicie! Kiedy zostawiam samochód zaciągniętym ręcznym dochodzi do wycieku płynu z pod jednego z tylnich kół. Kiedy zostawiam auto na biegu na cała noc, nic takiego się nie dzieje i jest suchutko. Zdjąłem koło i faktycznie na łączeniu tej linki od ręcznego oraz zacisku jest mokro od płynu. I tutaj tkwi moje pytanie, czy w tym przypadku wymiana zacisku wyjaśni sprawę? A może to nawet nie wina zacisku bo w sumie autem dojeżdżam mimo małej usterki do pracy 20km i hamulec jest w pełni sprawny. Nie wiem czy sam zestaw naprawczy pomoże? Bardzo bym Was prosił o doradzenie :D


  • 0

#2 FullChess

FullChess
  • Klubowicz
  • 146 postów
  • Skąd:Sopot
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Touring
  • KM:252
  • Paliwo:PB
  • Rok:2021
  • Nadwozie:CV2
Reputacja: 15
Dobra

Napisano 14:00, 19.03.2023

Czołem,

W sedanie zacisk tylny jest w systemie Lucas'a, czyli ze zintegrowanym ręcznym. Wyjście ośki mechanizmu hamulca ręcznego z korpusu jest uszczelnione o-ring'iem od wewnątrz, od zewnątrz pomiędzy korpusem a dźwignią jest specjalna uszczelka, takie połączenie uszczelniacza wciśniętego w gniazdo w obudowie ze stożkowym kołnierzem osłaniającym część ośki. Obydwie uszczelki występują w popularnych zestawach naprawczych. Ja osobiście jestem zwolennikiem regeneracji, choć w przypadku tych zacisków wymaga to specjalnych narzędzi (szczypce kątowe do segerów wewnętrznych z odpowiednio długim offset'em). Podczas regeneracji trzeba jeszcze zweryfikować stan ośki mechanizmu ręcznego (lubi być wytarta/wyżarta) i mosiężnej tulejki korpusu, przez którą ta ośka przechodzi. Skoro nie masz problemów z zacinającym/nieodbijającym ręcznym, to nie powinno być dramatu. Regeneruj lub korzystaj ze sprawdzonych punktów regeneracji (wskazówki znajdziesz na formum).


Użytkownik FullChess edytował ten post 14:02, 19.03.2023

  • 0

FullChess


#3 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 14:27, 19.03.2023

Piszesz do Wolka / Seth i masz w 48h zaciski w lux stanie gotowe do założenia.

Opis problemu, kolega wyżej opisał co jest na rzeczy. Ja bym mimo wszystko nie jeździł autem, bo zdziwisz się jak podczas awaryjnego hamowania pedał wpadnie w podłogę.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#4 WillyKrK

WillyKrK
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 12:18, 21.03.2023

Regeneracja lepsza niż wymiana na nowy zacisk? Mam dylemat
  • 0

#5 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 14:12, 21.03.2023

Tak lepsza, chyba że masz worek kasy na OEM. Zamienniki to ruletka, ciekną najczęściej w tym samym miejscu co Twój obecnie i to po chwili. Znajdziesz na forum opinie właśnie o zamiennikach zacisków, szkoda robić dwa razy i się stresować reklamacjami.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#6 WillyKrK

WillyKrK
  • Nowy
  • 4 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 16:42, 21.03.2023

Właśnie zaczerpłem trochę wiedzy na forum i widzę że jest to dość niepewny temat. W porządku w takim razie pewnie przychylę się do regeneracji. Wolek i Seth rozumiem tym się zajmują? Dziękuję też za kompleksowe i szybkie odpowiedzi:)
  • 0

#7 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1283 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 20:21, 21.03.2023

Nie tylko
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII, Hamulec, Ręczny

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq