Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Accord 2.0, momentami traci moc, w chłodne dni nadmiernie kopci

VI Dym Moc

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Loggy

Loggy
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 02:26, 02.12.2022

Czołem, mam Accorda 2.0 z 99r, w wersji ES. Używałem lupy, a także przeszukiwałem internet, ale nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi.
Mianowicie, problem polega na tym, że zarówno na zimnym i na ciepłym silniku, aczkolwiek nie zawsze moj Accord, traci jakby moc, najczęściej właśnie w zakresie od 2 do 3 tys, później jakoś odzyskuje. W międzyczasie gdy to występuje można usłyszeć, że praca silnika się zmienia, ciężko mi to określić, ale no słychać jak w tym momencie się męczy, jednolity dźwięk który znika przy tych 3tys obrotów i tym samym autko zaczyna znowu jechać. Kupilem Hondę 2 miesiące temu i jest to moje pierwsze z kraju kwitnącej wiśni, więc nie odnajduje się w tym jeszcze za dobrze. Ale po zakupie, pozmienianie przewody, kopułka i palec wyczyszczone, świece nowe NGK, przepustnica przeczyszczona profilaktycznie mimo że nie wymagała tego, filtr powietrza zmieniony, nie zdążyłem jeszcze zająć się luzem zaworowym, bo w okolicy ciężko o kogoś kto jest chętny pogrzebać przy japońskim silniku. Ogółem auto przed moim zakupem długo stało, więc po zakupie przerywało, ciężko jechało, lecz uporałem się z większością rzeczy, tylko teraz pojawił się problem właśnie z przyspieszaniem. I przy okazji, chciałem dopytać, na wolnych obrotach lub przy ruszaniu ze świateł w chłodniejszy dzień auto zostawia za sobą sporo białego dymu, nadmiernie wręcz kopci z wydechu. Olej bierze, ale ciężko mi określić ilość. I czy ustawienie luzu zaworowego może nieco pomóc na ten dym, czy raczej szukać nadziei w uszczelniaczach zaworowych tudzież pierscieniach na tłoku. Dodam że gdy załącza się vtec, albo po prostu dynamicznie jadę, to auto nie dymi za wiele, albo chociaz nie tyle żebym widział to w lusterku za sobą. Bylo raz podpinane przez obd, lecz pod jakiś komputerek z Amazona i ponoć błąd p1166, czyli błąd sondy lambda, ale też nie do końca wiem której. I czy ona może mieć coś wspólnego z problemem który występuje przy przyspieszaniu?
  • 0

#2 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 18:52, 02.12.2022

Dym przy przyspieszaniu to jakiego koloru? Sonda zapewne będzie winowajcą tej akcji z chwilowa zamula. Luz zaworowy na pewno też wpływ na ten brak mocy
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#3 Loggy

Loggy
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:05, 02.12.2022

Biały/siwy, głównie od spodu jak ruszam,lub też cofam

Dym przy przyspieszaniu to jakiego koloru? Sonda zapewne będzie winowajcą tej akcji z chwilowa zamula. Luz zaworowy na pewno też wpływ na ten brak mocy

 

Dostałbym jeszcze czy ten błąd p1166, to błąd której sondy? Tej w kolektorze czy przy katalizatorze?


  • 0

#4 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 08:31, 03.12.2022

Lepszy komp ci określi która sonda. Sonda ma bezpośredni wpływ na pracę silnika. Do tego regulacja zaworów to elementarna sprawa do ogarnięcia bez tego ciągnięcie tematu jest bez sensu. Nie napisałeś o wymianie oleju a to jest ważna sprawa dla vteca. Więc na wstępie mechanik i raczej nie mów że w okolicy nikt nie chce tego ogarnąć bo po prostu nie pytałeś. Jeszcze nie spotkałem mechanika który nie ogarnie luzów zaworowych w tym sił oku.
Więc:
1. Luz zaworowy
2. Olej
3. Sonda
4. Czy w aparacie zapłonowym był olej?
5. Czy jest gaz i czy jest to samo na gazie?
6. Czy była sprawdzana kompresja?
7. Jakie świece założyłeś (firma i model)(dodam tylko że jeśli bosha to od razu mówię że masz je do wymiany). Czy ruszales przerwę na elektrodach świecy?
8. Jakie przewody (firma i model) założyłeś i jakie miały opory?
To takie podstawy w tym silniku.

Edit:
A co do kopcenia to nie jest zmartwienie bo ogólnie accordy to kopciuchy więc ten temat zostaw na razie chyba że będzie to jakieś gęste ostre kopcenie.

Użytkownik slawex9 edytował ten post 10:18, 03.12.2022

  • 1

#5 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1575 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 08:43, 03.12.2022

Loggy, po pierwsze nie pisz wiadomości pod wiadomością, jeżeli chcesz coś dopisać użyj opcji Edytuj - regulamin pkt. 2.9, połączyłem 

natomiast co do błędu P1166 - https://www.engine-c...1166_honda.html


  • 1

#6 Loggy

Loggy
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:35, 03.12.2022

Lepszy komp ci określi która sonda. Sonda ma bezpośredni wpływ na pracę silnika. Do tego regulacja zaworów to elementarna sprawa do ogarnięcia bez tego ciągnięcie tematu jest bez sensu. Nie napisałeś o wymianie oleju a to jest ważna sprawa dla vteca. Więc na wstępie mechanik i raczej nie mów że w okolicy nikt nie chce tego ogarnąć bo po prostu nie pytałeś. Jeszcze nie spotkałem mechanika który nie ogarnie luzów zaworowych w tym sił oku.
Więc:
1. Luz zaworowy
2. Olej
3. Sonda
4. Czy w aparacie zapłonowym był olej?
5. Czy jest gaz i czy jest to samo na gazie?
6. Czy była sprawdzana kompresja?
7. Jakie świece założyłeś (firma i model)(dodam tylko że jeśli bosha to od razu mówię że masz je do wymiany). Czy ruszales przerwę na elektrodach świecy?
8. Jakie przewody (firma i model) założyłeś i jakie miały opory?
To takie podstawy w tym silniku.
Edit:
A co do kopcenia to nie jest zmartwienie bo ogólnie accordy to kopciuchy więc ten temat zostaw na razie chyba że będzie to jakieś gęste ostre kopcenie.

1. w przyszłym tygodniu będę jechał na to, bo znalazłem kogoś kto siedzi w silnikach, bo tak gdzie pytałem to nikt się nie chciał podjąć grzebania. Ale tak na ogół, silnik jak jest odpalony, chodzi cichutko, zawory nie klepią.
2. Na oleju zrobione 7tys od wymiany, lany motul 10w40.
3. Z tego co dodał kolega niżej, wychodzi na to że sonda w kolektorze odmawia posłuszeństwa, więc będę musiał sprawdzić czy to ona czy może przewody od niej.
4. Jak zdemontowalem aparat, w środku był suchutki.
5. Brak lpg, nie widziało go jeszcze.
6. Kompresja nie sprawdzana, w sumie nie pomyślałem o tym.
7. Świece NGK, według zaprzyjaźnionego sklepu; takie które szły na montaż. Na zamówienie brane.
8. Przewody wymieniłem na boschowskie, ponoć dobra półka jakie były do wyboru do hondy. A wymieniłem głównie dlatego że guma na starych wyglądała na dość zmarnowaną, ale oporności nie sprawdzałem przy montażu.

I co do kopcenia, to właśnie jak nie jest dogrzany to najbardziej daje się we znaki, dzisiaj po nocy jak pojechałem to gdzieś przez kilometr na każdym biegu przy przyspieszaniu mocna chmurę zostawiało, aż nad bagażnik się unosiło. I właśnie na postoju, np. stojąc w kolejce do tankowania w zimy dzień to gęsty dym się unosi.
  • 0

#7 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 17:52, 03.12.2022

Świece wymień na denso, znajdziesz na forum informacje na temat problemów w silnikach F Serii po założeniu ngk.


Przewody zapłonowe ważne że mowe, ale je z kolei zakładamy ngk.

Sprawdził bym kompresję w pierwszej kolejności i zajął się sondami.

Nie pali zauważalnie więcej?
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#8 Loggy

Loggy
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:13, 03.12.2022

Świece wymień na denso, znajdziesz na forum informacje na temat problemów w silnikach F Serii po założeniu ngk.
Przewody zapłonowe ważne że mowe, ale je z kolei zakładamy ngk.
Sprawdził bym kompresję w pierwszej kolejności i zajął się sondami.
Nie pali zauważalnie więcej?

W porządku, zamówię świece od denso, a co do przewodów to zorientuję się w jakiej cenie są te z NGK, bo na same boschowskie trochę dałem.
I fakt, widać że chętniej bierze benzynę, też myślałem że to będzie przez temperaturę na zewnątrz.
  • 0

#9 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 19:26, 03.12.2022

Zanim zaczniesz wydawać kasę drugi raz, w pierwszej kolejności zawory, sondy, kompresja.
  • 1

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#10 Loggy

Loggy
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:Podkarpackie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:147
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:56, 03.12.2022

W porządku, tematu nie zamykam. Na dniach będę się tym zajmował, więc poinformuje co z tego wyniknie

Zanim zaczniesz wydawać kasę drugi raz, w pierwszej kolejności zawory, sondy, kompresja.

Edit. Wyjąłem sondę z kolektora, i zaskoczył trochę mnie jej wygląd, biało szary osad i czarny od spodu. Według strony denso jest spalany płyn chłodniczy jednak zrobiłem sporo kilometrów tym autem, a płynu nie ubywa, ani się nie gotuje. Ktoś może mi wysnuć teorię czym jest to spowodowane?
https://files.fm/u/rbxsgvuys

Użytkownik Loggy edytował ten post 11:03, 06.12.2022

  • 0

#11 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 12:44, 10.03.2023

Trochę mnie nie było ale podrzucę jakieś info bo temat bez odpowiedzi. 

Po primo czy się uporałeś i co było jeśli tak. 

Po drugie w jakim celu wyciągałeś sondę? Nie kumam?? Sondę się sprawdza na aucie bez jej niepotrzebnego demontażu. 

Owszem jeśli będzie spalał płyn będzie kopcił na biało. Ale czy płyn sprawdzałeś w zbiorniczku czy w chłodnicy bo jeśli w zbiorniczku to tak na prawdę przy tym aucie nic nie sprawdziłeś. 

Dalej idąc ubytek płynu sprawdza się pod ciśnieniem wiec nie ogarniesz tego we własnym zakresie. 

Jedziemy kolejny punkt jeśli mechanik nie jest w stanie na kompie na wykresie sprawdzić jak działa sonda to chociaż podjedź do dobrego gaziarza (wiem ze nie masz gazu) niech podepnie sonde np. AFR i sprawdzi ci mieszankę a jak będzie ogarnięty to nawet stwierdzi czy spala płyn. 

A co do przewodów i świec moje zdanie i doświadczenie zarówno osobiste i warsztatowe: 

Przewody ngk,janmor jak najbardziej się sprawdzaja 

Świece denso i ngk dają radę oczywiście z dedykowanym oznaczeniem jak pamiętam to zfry z ngk tam są.

Bosha nie montuje ani świec ani przewodów bo z nimi są problemy. 

Ale dalej jeśli leci bardzo na biało to nie ma zanczenia jakiej firmy założyłeś przewody i świece bo nie tu pewnie tkwi problem.  


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, Dym, Moc

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq