Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Nie działa nawiew

VI dmuchawa nawiew

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
1 odpowiedź w tym temacie

#1 Faners

Faners
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:1.8
  • Wersja:LS
  • KM:136
  • Paliwo:PB
  • Rok:1999
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:14, 23.11.2022

Witam, nie działa mi nawiew na żadnym biegu, wymieniłem rezystor ale nic to nie dało, ale zauważyłem, że jak odpalam nawiew na 1,2,3 to zaczyna coś jakby delikatnie piszczeć z okolic dmuchawy a jak daje na 4 bieg to dochodzi dźwięk jakby zaczął chodzić wiatrak ale ledwo słyszalnie. I teraz moje pytanie czy wie ktoś jak sprawdzić czy to wina tej dmuchawy? Jakoś multimetrem może czy coś ale nigdy czegoś podobnego nie robiłem i nie wiem. Dodam tylko, że zmiana kierunku nawiewu na szybę itp działa.

 

Tutaj link do filmu na którym nagrałem ten nawiew, jak da się głośność na maxa to mniej więcej słychać ten delikatny pisk/buczenie.

https://www.youtube....rts/E1gqvEVzA6c


  • 0

#2 slawex9

slawex9
  • Forumowicz
  • 930 postów
  • Skąd:Złoczew/Łódź/Wieluń
  • Silnik:2.0
  • Wersja:LS
  • KM:147
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2002
  • Nadwozie:CG9
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 00:56, 02.12.2022

Wystarczy spiąć wentylator na krótko pod napięcie żeby sprawdzić czy nie wyzionął ducha. A po tym co piszesz lepiej zrobisz jak odprowadzisz auto do mechanika, i radzę to z uwagi na zbyt małą wiedzę na podstawie tego co napisałeś: 

1. Rezystor dmuchawy uszkodzony w 99% przypadków pozostawia poprawnie działający 4 bieg z uwagi iż daje po prostu pełne przejście bez żadnego opornika. Więc wymiana była tylko i wyłącznie strzałem w ciemno z resztą jak sam zauważyłeś bezsensownym. 

2. Tykanie się układów elektrycznych bez fundamentalnej wiedzy najczęściej prowadzi do nieszczęść. 

 

ok ale żeby nie było to tak naprawdę powinieneś sprawdzić: 

1. Rezystancję wewnętrzną uzwojeń wentylatora żeby sobie w następnym punkcie jakiegoś niepotrzebnego zwarcia nie zrobić bo pewnie zasilacza z zabezpieczeniem prądowym nie masz. 

2. Wentylator na krótko

Jeśli tu jest wszystko ok to:

3. przejście od wejścia w rezystor dmuchawy do kostki wpinanej w dmuchawę. 

4. Idziesz później w drugą stronę sprawdzając na załączonym, obojętnie którym biegu nadmuchu napięcie idąc plusem po stałej masie np. z karoserii  jak jest ok to lecisz to samo ale po stałym plusie. A jeśli przez myśl przechodzi ci gdzie to mierzyć to cóż: po sznurku do kłębka sprawdza się instalacje. 

Masz wersje bez klimatronika więc tam przejechanie całej instalacji nawiewu np. mi osobiście zajmuje 15 minut. 

 

A i jak już to zrobisz to polecam zaglądać częściej do filtra kabinowego i czyścić podszybie.


Użytkownik slawex9 edytował ten post 00:57, 02.12.2022

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, dmuchawa, nawiew

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq