Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Piski przy ruszaniu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
7 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 08:46, 27.07.2010

Witam,

W moim Accordzie (2006; ok. 50'000 km) pojawiają się od czasu do czasu piski przy ruszaniu. Problem dotyczy tylko ruszania, później spokój. Z początku myślałem, że to może pasek klinowy w samochodzie obok (podobna wysokość dźwięku), ale to niestety mój Accord.
Starałem się stwierdzić w jakich okolicznościach najczęściej tak się dzieje i na podstawie obserwacji wynika, że pojawia się wyłącznie w sytuacji, gdy częściowo wciśnięte jest sprzęgło i gaz (trudno mi powiedzieć jakie obroty). Pisk utrzymuje się jedynie gdy jadę trzymając tak częściowo wciśnięte pedały, a więc bardzo krótko. Przy zmianie któregoś z położeń pedałów wszystko cichnie i jest normalnie.
Byłem w serwisie z tym problemem, oczywiście przy mechanikach problem ten nie wystąpił (to było do przewidzenia - Murphy ażeby cię..). Na podstawie mojego opis problemu Panowie orzekli, że to normalne przy tej (5 biegowej) skrzyni.
Nie za bardzo się na tym znam, ale według tłumaczenia chodzi o jakąś tulejkę w skrzyni która wchodzi w rezonans. Podobno taka sama przypadłość co skrzynie biegów w maluchach. (Accord i maluch wspólne korzenie? ;)). Powiedzieli, że nie mam co się tym martwić. Honda Poland nic na to nie zaleca. Oni sami w ASO smarują tuleję smarem, ale tylko przy okazji wymiany sprzęgła.
Przyznam się, że coraz bardzie denerwuje mnie ten pisk. W autku za ponad 100K PLNów takie rzeczy?
Możecie coś doradzić. Czy to rzeczywiście tulejka - czy to tylko ściema?
Jeśli tak czy można z tym piskiem jakoś zawalczyć?

Pozdrawiam
-Jarek
  • 0

#2 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 11:46, 27.07.2010

I na Twoim przykładzie niestety Panowie z ASO nie popisali się:

według tłumaczenia chodzi o jakąś tulejkę w skrzyni która wchodzi w rezonans

i mimo,że masz przejechane zaledwie 50 tys mogą to być sprężyny na tarczy sprzęgła (sprężyny kurczą się i wpadają w rezonans)Sytuacja taka opisywana była na forum parę razy.

Panowie orzekli, że to normalne przy tej (5 biegowej) skrzyni

Panowie bali się przyznać,że to przypadłość Accordów i pomimo błędów młodości Honda tego nie wyeliminowała.Oczywiście sprzęgło jest całkiem sprawne,bo pewnie nie ślizga się i nie ma problemów z wrzucaniem biegów.Można z tym jeździć,tyle tylko,że jest to wku.....i ja np.nie wytrzymałem i wymieniłem komplet sprzęgła.Wybór należy do Ciebie.
  • 0

#3 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:01, 27.07.2010

Dzięki za informację. Mam jeszcze 2 pytania.
1. Czy po wymianie kompletu sprzęgła problem nie powtórzy się za jakiś czas? Czy w nowym sprzęgle zostało to jakoś poprawione (np. lepsze sprężyny, poprawiona konstrukcja)
2. Ile mniej więcej kosztuje nowy komplet sprzęgła i jego wymiana?

Pozdr.,
-Jarek
  • 0

#4 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 12:06, 27.07.2010

Sprzęgło mam firmy Aisin i przez 1.5 roku cisza,a czy się nie powtórzy,któż to może wiedzieć?.Wymiana sprzęgła to dla dobrego mechanika cały dzień roboty,a koszt:
-sprzęgło ok 600-800 zł w zależności od firmy
-robocizna w zależności od warsztatu od 400 zł
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 12:59, 02.09.2010

Byłem w serwisie na przeglądzie i tam dowiedziałem się, że te piski przy ruszaniu to nie ze sprężyn na tarczy sprzęgła tylko powstają na wejściu wałka sprzęgłowego do silnika. Według serwisu można to przesmarować, ale wymaga to demontażu skrzyni biegów (czyli ok 1000 zł).
Czy ktoś miał podobny problem i sobie z tym poradził?
  • 0

#6 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 19:45, 24.09.2010

Witam, tez jestem ciekaw czy na te przypadlosc jest jakies lekarstwo. W kazdym razie rozumiem, ze nie jest to jednostkowa sprawa - wg ASO "ten typ tak ma"?

Pojawilo sie moze jakies Hondowe wewnetrzne 'memo' w tej sprawie?

pzdr,

pigbin
  • 0

#7 Glinuś

Glinuś
  • Forumowicz
  • 3403 postów
  • Skąd:Nie ważne
  • Silnik:0/1
  • Wersja:E
  • KM:120
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 6
Neutralna

Napisano 07:07, 25.09.2010

Byłem w serwisie na przeglądzie i tam dowiedziałem się, że te piski przy ruszaniu to nie ze sprężyn na tarczy sprzęgła tylko powstają na wejściu wałka sprzęgłowego do silnika

To ja przepraszam za zamieszanie,mój przypadek indywidualny jest.Widziałem (mam ją jeszcze-na pamiątkę) tarczę gdzie sprężyny nadają się do wymiany bądź regeneracji.Można tak spróbować,ale koszty pewnie poza ASO będą oscylować w granicach 500-600 zł i to jest moim zdaniem najmniejsza "linia oporu"
  • 0

#8 mickry

mickry
  • Forumowicz
  • 990 postów
  • Skąd:Kraków
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Sport
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2006
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 9
Neutralna

Napisano 13:07, 07.07.2018

odgrzebuje, u mnie po wymianie sprzęgła przejeżdżałem ok 20tys i takie cos mi się pojawiło:( nic się z tym nie da zrobić?
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq