Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

naprawa silnika / swap Accord VI Coupe

VI F20B5 - F23Z5

Najlepsza odpowiedź ukasz , 18:58, 04.10.2022

EVAP również: Pin z A6(PCS) do C22

 

Zmontowałem również instalacje 2 sondy, niestety sonda nie zatrybiła ale zrozumiałem gdzie popełniłem błędy.

Może ktoÅ› nakierować czy teraz dobrze to rozkminiam? 

WedÅ‚ug tego schematu: https://zapodaj.net/...b20080.jpg.html  oraz tego: https://zapodaj.net/...8d4262.png.html

 

Przewód SO2SHTC bezpośrednio pod ECU (PIN A8)

Przewody sg2 i lg1 z instalacji od drugiej sondy połączyć z instalacja 1 sondy odpowiadające tym przewodom.

I wnioskuje że pho2s pinC16 oraz sho2s pinA23 powinienem zmostkować ze sobą przed ECU?

 

 

P.S Dla osób szukajÄ…cych pinout F23Z5, jego odpowiednikiem jest pinout F18B2 czyli: https://zapodaj.net/...36f08d.png.html

Przejdź do postu


  • Zaloguj siÄ™, aby dodać odpowiedź
42 odpowiedzi w tym temacie

#16 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • SkÄ…d:WoÅ‚omin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 09:21, 12.08.2022

Któreś z łożysk na osprzecie. Może alternator, może rolka. Zdjąć pasek, zakręcić palcem i będzie słychać
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#17 ukasz

ukasz
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • SkÄ…d:wlkp
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VI
  • KM:300000
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:06, 12.08.2022

Doloz kabel do VTECa. Zdecydowanie lżej i szybciej

wracajÄ…c, skÄ…d uzyskać info gdzie konkretnie mam siÄ™ podpiąć przewodem we wtyczkÄ™ ECU do sterowania VTEC? waÅ‚kujÄ™ każde możliwe forum lecz nigdzie nie znalazÅ‚em konkretnej odpowiedzi. 


  • 0

#18 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 12:35, 13.08.2022

wracając, skąd uzyskać info gdzie konkretnie mam się podpiąć przewodem we wtyczkę ECU do sterowania VTEC? wałkuję każde możliwe forum lecz nigdzie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.

Wpisz w google model twojego komputera obsługującego vtec + pinout to coś powinno wyskoczyć.
Np
https://www.nthefast...d2b-ecu-pinouts

Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka
  • 1

#19 ukasz

ukasz
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • SkÄ…d:wlkp
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VI
  • KM:300000
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:57, 14.08.2022

Wpisz w google model twojego komputera obsługującego vtec + pinout to coś powinno wyskoczyć.
Np
https://www.nthefast...d2b-ecu-pinouts

Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka

faktycznie temat dość prosty, szukałem nie wiadomo czego a dokładnie nie sprawdziłem jak to wygląda na aucie ponieważ przekonany byłem że w pin10 mam wpięty jakiś przewód w obecnej kostce a jednak jest pusty więc sprawa banalna.

 

Jeszcze jedno pytanko odnośnie immo ponieważ nie uśmiecha mi się rządzić z 2-ma kluczykami, niby dostałem cały kpl do swapa wraz ze stacyjką ale chciałbym odpalać na moich oryginalnych kluczykach i stąd pytanie na które teoretycznie znam odpowiedź ale wolę się upewnić. Czy elektromechanik będzie miał jakieś problemy aby przełożyć immobiliser z mojego starego ECU do tego od f23z5?

 

Jeżeli ten temat ogarnę zostanie tylko jedna rzecz mianowicie instalacja do 2-giej sondy lambda ale to już ewidentnie temat dla elektronika będzie :)


  • 0

#20 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • SkÄ…d:WrocÅ‚aw
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 19:08, 14.08.2022

Nie wiem czy samo przelutowanie płytki immo z jednego do drugiego kompa wystarczy. W razie czego to skontaktuj się z muzyczką. Krzysiek na pewno jest w stanie od nowa immo zaprogramować. Pytanie czy ogarnie to jak wyślesz mu jeden swój kluczyk i nowego kompa.

Wysłane z mojego 2201116PG przy użyciu Tapatalka
  • 1

#21 ukasz

ukasz
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • SkÄ…d:wlkp
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VI
  • KM:300000
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:40, 21.08.2022

teoretycznie wszystko podłączone, została mi zmiana sondy 1 i w późniejszym czasie sonda 2

 

ale inne pytanie, po podłączeniu sterownika i samodiagnostyce wychodzi błąd 92 czyli EVAP

 

Jest w stanie ktoś podpowiedzieć co z tym zrobić i od czego zacząć badanie problemu?

 i czy ma ktoÅ› pinout ECU typowo pod f20b5, bo wedÅ‚ug tego schematu który myÅ›laÅ‚em że pasuje w rzeczywistoÅ›ci okazuje siÄ™ inaczej ponieważ np. wedÅ‚ug niego piny we wtyczce A, 12 i 13 powinny być puste a nie tak jak u mnie. ZdjÄ™cie do podglÄ…du https://zapodaj.net/...3e42ea.png.html

Teoretycznie pinout f23z5 jest bardzo podobny do tego co mam na aucie lecz też są drobne niuanse w tym VSV


Użytkownik ukasz edytował ten post 17:43, 21.08.2022

  • 0

#22 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • SkÄ…d:WoÅ‚omin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 21:37, 21.08.2022

Albo masz nie podpięty Evap lub elektrozawór jest uszkodzony lub jego okablowanie
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#23 ukasz

ukasz
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • SkÄ…d:wlkp
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VI
  • KM:300000
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 22:58, 21.08.2022

Albo masz nie podpięty Evap lub elektrozawór jest uszkodzony lub jego okablowanie

Ecu od F20b5 tego bÅ‚Ä™du nie wyrzuca, tak że uszkodzenie raczej bym wykluczyÅ‚ i bardziej obstawiam kwestiÄ™ pinów,(moja kostka i pinout f23z5 do podglÄ…du https://zapodaj.net/...952eb4.png.html  )

lecz to tylko moje domysły, jak to najlepiej sprawdzić?


Użytkownik ukasz edytował ten post 23:18, 21.08.2022

  • 0

#24 ukasz

ukasz
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • SkÄ…d:wlkp
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VI
  • KM:300000
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 15:43, 22.08.2022

choć faktycznie jedno mnie zastanawia, bo w momencie gdy odkrÄ™cam korek od wlewu to ssanie jest potężne jakby chciaÅ‚o mnie wciÄ…gnąć i z tego co wyczytaÅ‚em tak nie powinno być 


Użytkownik ukasz edytował ten post 15:44, 22.08.2022

  • 0

#25 93karol

93karol
  • Forumowicz
  • 2815 postów
  • SkÄ…d:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 16:16, 22.08.2022

Moze pomyliles podciśnienia. Evap z motylami Iab, w wersjach coupe nie ma iab.
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#26 ukasz

ukasz
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • SkÄ…d:wlkp
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VI
  • KM:300000
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:49, 22.08.2022

Moze pomyliles podciśnienia. Evap z motylami Iab, w wersjach coupe nie ma iab.

jakieś foto mogę zrobić tylko co konkretnie bo totalnie nie wiem, gubię się w tych podciśnieniach, mój to właśnie coupe


Użytkownik ukasz edytował ten post 22:24, 22.08.2022

  • 0

#27 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • SkÄ…d:WoÅ‚omin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:31, 22.08.2022

Podciśnienie nie ma nic do elektryki. Evap to zwykły elektrozawór, który otwiera się w celu zmniejszenia nadciśnienia w zbiorniku gdy na dworze jest gorąco. To normalne, że życzy w lato gdy odkrecasz korek
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#28 ukasz

ukasz
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • SkÄ…d:wlkp
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VI
  • KM:300000
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:59, 22.08.2022

Podciśnienie nie ma nic do elektryki. Evap to zwykły elektrozawór, który otwiera się w celu zmniejszenia nadciśnienia w zbiorniku gdy na dworze jest gorąco. To normalne, że życzy w lato gdy odkrecasz korek

znajomy właśnie też mi to powiedział. Tak powinno być.

Jakoś jednak będę musiał dojść do tego jak rozwiązać jednak ten problem, raczej elektryczny


  • 0

#29 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • SkÄ…d:WoÅ‚omin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 00:07, 23.08.2022

Konkretne schematy w dłoń, porównać i ew przełożyć piny a jeśli już to dołożyć.
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#30 ukasz

ukasz
  • Forumowicz
  • 29 postów
  • SkÄ…d:wlkp
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VI
  • KM:300000
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 00:52, 23.08.2022

Konkretne schematy w dłoń, porównać i ew przełożyć piny a jeśli już to dołożyć.

jest tylko problem ze schematem do f20b5 :(

p.s doczytałem że gdy sonda nie działa evap nie jest aktywny. Może tu leży problem ponieważ sonda jest na 100% do wymiany


Użytkownik ukasz edytował ten post 01:03, 23.08.2022

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, F20B5 - F23Z5

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq