Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie

naprawa silnika / swap Accord VI Coupe

VI F20B5 - F23Z5

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 ukasz

ukasz
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:wlkp
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VI
  • KM:300000
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:53, 07.07.2022

Witajcie, wczoraj moją hanie spotkała przykrość - z mojej i tylko mojej winy - mianowicie strzelił rozrząd.... Śrubę od koła pasowego wału ścieło w pół.

Wraz z mechanikiem zastanawiamy się jak ugryźć ten temat. Według niego odkręcenie pozostałości po śrubie będzie graniczyło z cudem a do tego nie wiadomo co uszkodziło się po tym incydencie.

Odgrzebuję różne tematy na forach i nie mogę znaleźć konkretnej odpowiedzi na nurtujące mnie pytania.

Zastanawiam się czy silnik naprawiać / wymienić na inny używany albo swap - ta opcja mnie najbardziej "jara".

Seryjnie zamontowany jest F20B5 w Honda Accord Coupe z 1998r.

Czy jest ktoś w stanie podpowiedzieć jak pchnąć ten temat dalej i czy w ogóle jest sens zabawy w swap silnika?

Z tego co się dotychczas dowiedziałem silniki z serii F są bardzo zamienne ze sobą i większość elementów jest plug&play. 

Mam dostęp do kompletnego silnika F23Z5 z pełnym osprzętem instalacją itd i tu moje pytanie, czy faktycznie można te silniki zamienić bez większych kombinacji?

Z góry dzięki za info


  • 0

#2 93karol

93karol
  • Klubowicz
  • 2800 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 14:07, 07.07.2022

Z f23z5 nie bedzie wiekszych problemow, kwestia jakie sterowanie wybierzesz. Bylo wiele qp z silnikiem f23 wiec przekladka powinna wyjsc bez rzeźby. System obd sie roznił tylko z tego co pamietam, przy przeszczepie w sedanie na 2.3 piny wymagalt zmiany przy drugiej sondzie, na te chwile tyle mi sie przypomina.

Polece Ci kontakt z kolega Civit on robil dokladnie taki przeszczep jaki Ty planujesz.

Użytkownik 93karol edytował ten post 14:08, 07.07.2022

  • 1
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#3 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 5517 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R18
  • Wersja:Lifestyle Aero
  • KM:153
  • Paliwo:PB
  • Rok:2015
  • Nadwozie:FK2 Tourer
Reputacja: 318
Wzorowa

Napisano 14:19, 07.07.2022

"Bylo wiele qp z silnikiem f23"

Qp było z f20 i j30 na Eu, f23 szedł tylko na Kanadę i USA (cg3).

Jest może kilka sztuk w Polsce qp z silnikiem f23 zamontowanym oryginalnie.

Z przekładką nie będzie problemu tak jak napisał kolega.
Przed zakupem radzę posłuchać jak pracuję silnik, u mnie w f23 obróciła się panewka.
  • 1

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

:arrow: Ślepego "Białas" FK2 Tourer Lifestyle Aero :

 

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

:arrow: Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#4 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1338 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 51
Wzorowa

Napisano 14:39, 07.07.2022

Śrubę od koła pasowego wału ścieło w pół.

głęboko są resztki śruby? nie da się tam dospawać do tych resztek jakiejś nakrętki, może podkładki, a do tej nakrętki innej większej nakrętki tak żeby kluczem to złapać? śruba w wale nie powinna być zapieczona wiec raczej powinna się dać wykręcić

pytanie czy tłoki z zaworami się nie spotkały


  • 0

#5 ukasz

ukasz
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:wlkp
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VI
  • KM:300000
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:44, 07.07.2022

głęboko są resztki śruby? nie da się tam dospawać do tych resztek jakiejś nakrętki, może podkładki, a do tej nakrętki innej większej nakrętki tak żeby kluczem to złapać? śruba w wale nie powinna być zapieczona wiec raczej powinna się dać wykręcić

pytanie czy tłoki z zaworami się nie spotkały

Jest bardzo głęboko niestety, ale jak swap nie jest problematyczny to zdecyduję się na to rozwiązanie,  ponieważ mój silnik miał już sporo wycieków oraz dość spory przebieg bo prawie 400k więc ewentualny remont jeszcze przedroży temat a nie wiadomo ile jeszcze by pożył.


Użytkownik ukasz edytował ten post 15:02, 07.07.2022

  • 0

#6 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1033 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 31
Super

Napisano 20:34, 07.07.2022

Chyba osobiście bym tam wolał upchac K24 ;)
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#7 93karol

93karol
  • Klubowicz
  • 2800 postów
  • Skąd:Stalowa Wola/Tarnobrzeg
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Execiutive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 31
Super

Napisano 22:03, 07.07.2022

Przy Swapie napewno odezwal bym sie do Grzegorza z Opatowa, jesli podnoszenie mocy to Twoje zamilowanie :) f/h serie ma opanowana nie z tej ziemi.
  • 0
Podkarpacie i okolice :) Szukasz Pomocy? Sprawdź Działy Regionalne.

#8 ukasz

ukasz
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:wlkp
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VI
  • KM:300000
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 09:30, 11.07.2022

jakiej firmy rozrząd najlepiej założyć na nowy motor?  pompę też wymieniać? Sprzedający zapewnia niski przebieg około 80k z jeszcze oryginalnym pierwszym rozrządem


Użytkownik ukasz edytował ten post 09:37, 11.07.2022

  • 0

#9 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8515 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 100
Wzorowa

Napisano 10:01, 11.07.2022

paski mitsuboshi, rolki koyo / ntn - wolek ci to ogarnie bezproblemowo 

Co do pompy jesli silnik rzeczywiscie ma 80kkm to nawet nie tykaj oem pompy.


  • 1

#10 ukasz

ukasz
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:wlkp
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VI
  • KM:300000
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:15, 11.07.2022

paski mitsuboshi, rolki koyo / ntn - wolek ci to ogarnie bezproblemowo 

Co do pompy jesli silnik rzeczywiscie ma 80kkm to nawet nie tykaj oem pompy.

dzięki bardzo, już napsałem do wolka w tej sprawie


  • 0

#11 ukasz

ukasz
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:wlkp
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VI
  • KM:300000
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 20:40, 10.08.2022

Muszę trochę odkopać temat i zasięgnąć porady.

Mianowicie motor wsadzony niby chodzi ale,

1.  Moja wiązka nie posiada wtyczki z tego co się dowiedziałem do VTEC - przesyłam foto  https://zapodaj.net/...ec8e28.jpg.html    Czy jestem w stanie jakoś dołożyć wiązkę do swojej obecnej instalacji aby to spełniało swoje zadanie?

2. Błąd 41 czyli pierwsza sonda. Chcę zamówić i zamontować właściwą pod ten silnik ale jakoś nie jestem przekonany że to coś pomoże. Dodatkowo jak wiadomo F20B5 ma tylko jedną sondę a F23Z5 ma 2. Rozgarnięty elektromechanik pewnie sobie by z tym poradził ale czy na pewno? 

3. Chcę zmienić komputer na ten od F23Z5 ponieważ wszystko chodzi na starym ECU z F20B5, mam cały zestaw startowy ale nie wiem jak to się ma do obecnej elektryki między innymi ze względu na w/w wtyczkę oraz skrzynkę bezpieczników.. Dopowiem że osoba od której zakupiłem cały zestaw wiązek z silnikiem również robiła swap ale z F18 i przewód i vtec też dorabiał i wszystko działało natomiast nie poradził sobie z 2gą sondą. Podejrzewam że wiązka jest właśnie z tego 1.8. Foto sterownika z tym przewodem https://zapodaj.net/...9833ba.jpg.html

 

I teraz mam dość spory dylemat czy przerzucać instalację czy próbować rzeźbić w swojej. Boję się że jak przerzucę to wyskoczą inne smaczki. Będę wdzięczny za jakieś konkretne porady w tym temacie.


Użytkownik ukasz edytował ten post 20:50, 10.08.2022

  • 0

#12 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1033 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 31
Super

Napisano 06:58, 11.08.2022

Doloz kabel do VTECa. Zdecydowanie lżej i szybciej
  • 1

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#13 ukasz

ukasz
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:wlkp
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VI
  • KM:300000
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 11:03, 11.08.2022

niestety majster przewalił wtyczkę od vteca, czy zamiennie można zastosować inną która pasuje na gniazdo?


  • 0

#14 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1033 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 31
Super

Napisano 16:10, 11.08.2022

Mozna
  • 1

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#15 ukasz

ukasz
  • Nowy
  • 11 postów
  • Skąd:wlkp
  • Silnik:2.0
  • Wersja:VI
  • KM:300000
  • Paliwo:PB
  • Rok:1998
  • Nadwozie:Coupe
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 08:48, 12.08.2022

Mozna

wielkie dzięki za odpowiedź.

 

Mam jeszcze jeden nurtujące pytanie, mianowicie dźwięk / gwizd w momencie gdy auto jest na obrotach, niezależnie czy dodaje gaz, czy spuszczam nogę z pedału. Może to przez strumienicę? 

Dźwięk przypomina mi jakby samochodzik zabawkowy z rozpędzonym napędem :D

dla podglądu filmik:  https://www.youtube....rts/yVsqMeALb6s


Użytkownik ukasz edytował ten post 09:10, 12.08.2022

  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI, F20B5 - F23Z5

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq