Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VI

Gwizd/świst z okolic silnika

VI

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Marki

Marki
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Es
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 05:48, 07.06.2022

Hej
Od jakiegoś czasu słychać gwizd/świst z okolic silnika podczas dodawania gazu. Tak od 2 tys. Obrotów wzwyz. Byłem z tym u mechanika ale on stwierdził, że nic nie słyszy. A mnie ten dźwięk strasznie irytuje i nie mogę zlokalizować przyczyny.
Dźwięk podczas dodawania gazu na luzie oraz podczas jazdy na każdym niego właśnie od ok. 2tys obrotów.
Ktoś miał podobny problem i go rozwiązał?
Accord vi 1.8
Wrzucam plik audio. Nie wiedziałem gdzie jak go dodać, znalazłem coś takiego:
https://megawrzuta.p...ee412f411b.html
Trzeba się trochę przysłuchać ale słychać podczas przyspieszenia swist

Użytkownik Marki edytował ten post 05:57, 07.06.2022

  • 0

#2 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 06:20, 07.06.2022

Rozrządu nie wymieniałeś jakoś ostatnio??
Zdejmij pasek pk, jak świst ustanie szukałbym w jakiejś rolce prowadzącej pasek pk czy łożysko pompy wspomagania, kompresora klimy.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#3 Marki

Marki
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Es
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 06:56, 07.06.2022

Rozrząd wymieniałem rok temu ale zawsze jeździłem z włączonym radiem i dopiero parę miesiecy temu to usłyszałem
  • 0

#4 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6020 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 07:23, 07.06.2022

To zdejmij pasek pk na początek tak jak pisałem.
Jak będzie dalej gwizdać to będziemy myśleć nad zbyt napiętym paskiem rozrządu.
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#5 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 07:37, 07.06.2022

Nagranie jest w czasie jazdy?  Czy na postoju. Bo dla mnie to niekoniecznie pasek, nagraj dzwiek z podniesioną maską jak ktos zwieksza obroty do powiedzmy 3k trzymając telefon przy rozrządzie a póżniej po drugiej stronie silnika.


  • 0

#6 Marki

Marki
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Es
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:28, 07.06.2022

Okazało się, że to jednak praca alternatora. Po odpięciu przewodu świst ustaje. Elektryk stwierdził, że tak czasem ma i wszystko jest ok. Łożysko też ok.
Dzięki za rady
  • 0

#7 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 16:40, 07.06.2022

Okazało się, że to jednak praca alternatora. Po odpięciu przewodu świst ustaje. Elektryk stwierdził, że tak czasem ma i wszystko jest ok. Łożysko też ok.
Dzięki za rady

A znajomy miał to samo z głośną praca alternatora i elektryk znalazł jakieś problemy z jedną z diód. Też właśnie szum nie wiadomo czego.
Kupił auto już z takim problem. Poprzedni właściciel zmienil pompę wody, napinacze, pasek, łożyska w alternatorze a dopiero dobry elektryk to znalazł, zrobił diodę (nie wiem czy mostek czy same diody wymienił) i cisza nastała.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
  • 0

#8 Marki

Marki
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Es
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 18:05, 07.06.2022

Mam nadzieję, że to nie przerodzi się w awarie jesli i u mnie był by problem z jakąś dioda..co do samego świstu to przy włączonym radiu nic nie słychać. Więc nie powinno mi to przeszkadzac. Ostatnio jedzilem z wyłączonym bo cały czas słuchałem tych dźwięków

Użytkownik Marki edytował ten post 18:06, 07.06.2022

  • 0

#9 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8865 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 12:22, 08.06.2022

Jeśli to dioda to w pewnym momencie możesz mieć problem.

Podrzuć alternator do Muchy na Śzwajcarską bo nie popatrzyłem wcześniej że ty z Wrocławia a to on zdiagnozował tą uszkodzoną diodę. 


  • 0

#10 Marki

Marki
  • Nowy
  • 12 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:1.8
  • Wersja:Es
  • KM:140
  • Paliwo:PB
  • Rok:2000
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 19:01, 15.06.2022

Od ostatniej wizyty u mechanika nie ma już tego świstu. Nie wiem czy samo odpięcie podziałało. Mam nadzieję , że nie wróci.
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VI

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq