Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

SWAP głowicy w silniku k20z2 na k24a3

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Toxi-Cator

Toxi-Cator
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Katowice
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:08, 20.05.2022

Cześć

Zamierzam lekko zmodyfikować moja hondę Accord cl7 z silnikiem k20z2. Jako że dany silnik pracuje na okrojonym vtecu, chciałbym podjąć się próby przeszczepienia tego rozwiązania z głowicy k24a3. Czy przerabiał ktoś z was ten temat i mógłby podzielić się wiedzą?


Na początku wytłumaczę co mam zamiar zrobić, później będziecie mogli komentować.

-Kupić kompletną głowice z k24a3 z vtec na dwóch wałkach. Vtc zostawić na 25", z tego co mi wiadomo bez zmiany wałków nie ma sensu przechodzić na 50". Głowice dać na sprawdzenie planowanie wymianę uszczelniaczy itp.

-Dołożenie wtrysków 310cc z k24a3 lub podobnego silnika

-nowy układ dolotowy 3" że stożkiem cai. Kolektor i przepustnica zostają orginalne.
-kolektor 4-2-1 + wydech invidia q300(już mam) 2,25"

-dol silnika zostawić seryjny. Tak wiem spadek stopnia sprężania. Czy jednak będzie to odczuwalne ? K20z2 ma 9,8:1 , a k24a3 10,5:1 (dane z Wikipedii)
-swap skrzyni na 6b z k24a3
-strojenie u foxa


Cel to jakieś 30-40koni więcej, jednak przy nie celowaniu w sama moc szczytową, a zwiększenia mocy użytecznej do jazdy codziennej.


Jestem amtorem mechaniki i prosiłbym o konstruktywne komentarze tak bym mógł realnie zrozumieć potencjalne problemy. Dodam że SWAP całego silnika jest teoretycznie lepszym rozwiązaniem, ale po obejrzeniu wielu aukcji, Anglików itp doszedłem do wniosku że dla mojego wewnętrznego spokoju musiałbym sam złożyć taki silnik, więc dziś tylko SWAP góry może kiedyś jeszcze dołu.
  • 0

#2 domin_lr

domin_lr
  • Forumowicz
  • 96 postów
  • Skąd:Skierniewice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Sport+
  • KM:200+
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 07:48, 30.06.2022

Miałem robić podobnie w polifcie, tylko założyć głowicę i ssący z przepustnicą od ufo type r. Niestety brakło czasu, mojego kombiaczka już sprzedałem, a kompletna głowica fn2 została...

Wiem że ktoś już tak robił, może niekoniecznie w accordzie, ale podzielcie się, ile może dać takie cudowanie?


  • 0

#3 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1282 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 08:43, 30.06.2022

Zdejmujesz cała klawiaturę, zakładasz druga, z tego co pamiętam w k20z2 jest miejsce na kasownik Vtec na wydechu, także głowicy raczej zmieniać nie musisz. Żadnego CAI nie zakładaj, zostań przy OEM konstrukcji. Rezonator tylko odlacz i tyle
  • 1

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#4 muzyczka

muzyczka
  • Partner HAKP
  • 2946 postów
  • Skąd:Warszawa , LHR
  • Silnik:k24
  • Wersja:Executive AT
  • KM:strojenie
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2004
  • Nadwozie:CM2
Reputacja: 40
Super

Napisano 19:01, 06.07.2022

Stroiłem taki, bo miał wymieniane wałki  to od razu poszły z k24 .... 


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq