Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zamula na niskich obrotach..a może tak ma być


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#1 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 15:46, 22.07.2010

Niestety nie znam nikogo z takim samym autem wiec i porównać nie mam gdzie..wiec pisze
jedziemy powoli..toczymy się prawie, obroty niskie..ale prędkosc na tyle wystarczajaca ze na dwójce nie szarpie, nagle pomysł aby szybko zmienić pas, wciskamy gaz praktycznie do oporu i tu następuje chwilowa zamuuuuuuła po czym auto przyspiesza , Coś jakby turbo dziura w dieslach,rozumiem ze ten silnik musi wejsc na obroty aby wyrwac do przodu ale mam wrazenie ze wczesniej było inaczej. Czasem bywa to wkurzajace ..można by oczywiście zredukować do jedynki ..auto wyrwie do przodu ale już rekacja na dwójce bywa bardzo bardzo spóźniona…Może marudze, to już nie pierwsza moja honda i rozumiem ze potrzebujemy „wyższych” obrotów do sprawnej jazdy ..ale ewentualnie gdzie można by szukać problemów? Jak poprawić to kiepksą rekacje na gaz w dolnych obrotach?
  • 0

#2 Seraphin

Seraphin
  • Forumowicz
  • 478 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:131
  • Paliwo:PB
  • Rok:1994
  • Nadwozie:CC7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 17:46, 22.07.2010

Jak poprawić to kiepksą rekacje na gaz w dolnych obrotach?

Załóż biturbo i będziesz rwał od samego dołu ;-)

To normalne. Silniki 16 zaworowe są takie, że dobrze ciągną do przodu tak naprawde od 3tys. rpm. Poniżej tego raczej nie ma co szukać mocy, gdyż narnormalniej w świecie jej nie ma :-( . Nie ma co liczyć, że silnik na 2 z 900rpm wyrwie jak rakieta.

gaz praktycznie do oporu i tu następuje chwilowa zamuuuuuuła po czym auto przyspiesza


Nie wiem ile razy już to pisałem. Gaz w podłoge nie znaczy, że przyśpieszymy. Jak sie toczysz i depniesz do dechy to zalejesz silnik i będzie potrzebował czasu, żeby przepalić nadmiar mieszanki. Trzeba wciskać równo i z wyczuciem wtedy jest najlepsze przyśpieszenie i reakcja na gaz.

Podam ci to na przykładzie roweru: Jedziesz sobie z górki masz ustawione wysokie przełożenie i zjeżdżasz siłą pędu. Potem zaczyna być płasko a ty zwolniłeś, naciskasz na pedały i czujesz ogromny opór i rower pomalutku przyśpiesza bo jest ci ciężko.
A teraz ta sama sytłacja tylko zrzuciłeś przełożenie na niższe i wciskasz pedały z lekkością i rower ładnie idzie do przodu.
Pamiętaj, że Hani też jest ciężko jak nie ma odpowiedniego przełożenia ;-)

Dlatego masz skrzynie biegów, prawie stoisz i chcesz wyrwać do przodu to ładujesz 1 i jazda
  • 0
"Człowiek jest wolny, kiedy niczego się nie boi ani niczego nie oczekuje..."
"Nie zgadzam się z tobą, ale zawsze bronił będę twego prawa do posiadania własnego zdania." - Voltaire

#3 grinmint

grinmint
  • Forumowicz
  • 473 postów
  • Skąd:Błonie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 11
Dobra

Napisano 18:52, 22.07.2010

Nie wiem ile razy już to pisałem. Gaz w podłoge nie znaczy, że przyśpieszymy. Jak sie toczysz i depniesz do dechy to zalejesz silnik i będzie potrzebował czasu, żeby przepalić nadmiar mieszanki. Trzeba wciskać równo i z wyczuciem wtedy jest najlepsze przyśpieszenie i reakcja na gaz.




Tak było w autach gaźnikowych. W systemach wtrysku nie ma takie możliwości chyba że uszkodzony jest któryś z czujników odpowiedzialnych za nakładanie korekt paliwowych. Producent na pewno przewidział takie sytuacje. U mnie też jest to zjawisko zauważ że jeśli temperatura powietrza jest do 20'C i jest po deszczu tego problemu u mnie nie ma. A na dowód tego że takie zalewnie nie występuję powiem że w accordzie 99r przy prędkości obrotowej 2000 obr/min na drugim biegu i gwałtownym wciśnięciu gazu na masa czas wtrysku kończy się na 9m/s gdy osiągnie się prędkość 6500obr/min wtrysk ma 13m/s. procentowe obciążenie wyliczone prze ecu przy 2000 z gazem na max jest 87% przy 6500 35% Podobno w Hondzie wiedzą jak usunąć ten problem ale mi zaśpiewano 1300zł. i tak kupiłem sobie Przejściówkę 5pin na OBD2 i obserwuję to codziennie może uda mi się to wyeliminować samemu.


  • 0

#4 BALCER

BALCER
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Skąd:Warsaw/Galway
  • Silnik:20T
  • Wersja:EuroR
  • KM:379
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7R
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 16:59, 23.07.2010

Jest tak jak pisze grinmint. ECU poda tyle paliwa ile jest moze, ile trzeba. Wcisniecie "do dechy" to we wtrysku najszybsza matoda na rozkrecenie silnika. I na nic sie tu nie zdadza sprytne metody. Oczywiscie tyczy sie to "cywilnych" pojazdow ze standardowymi mapami paliwa. Zamulenie, jesli faktycznie nastapilo, moze wynikac z szeregu problemow: swiece, przepustnica, katalizator, filtr dolotu... a nawet cisnienie w kapciach. Jest tego troche.
  • 0

#5 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 11:00, 04.08.2010

Witam,
mam pytanie w sprawie "mulenia" na niskich obrotach. Po odpaleniu auta po dłuższym postoju i temp. otoczenia 28-35 St C auto w początkowej fazie ("na ssaniu") nie może wejść na obroty muli się, prycha ,szarpie, po przekroczeniu 2000 obr wszystko jest OK. Po nagrzaniu silnika również efekt zanika. Generalnie dużo jeżdżę na gazie, benzyny używam tylko do odpalania. Efektu mulenia nie zauważam gdy temp otoczenia jest niższa od podanej. Czy jesteście w stanie coś poradzić?
Z góry dzięki pozdrawiam!
  • 0

#6 sebasto

sebasto
  • Forumowicz
  • 244 postów
  • Skąd:lubelskie
  • Silnik:2.0
  • Wersja:Elegance
  • KM:0,5 w porywach do 0,7
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 11:41, 06.08.2010

mamy lato a po załączeniu klimy silnik obciążony, więc startowanie z miejsca jest jakby opóźnione/wolniejsze, z dwójki "na niskich" też ledwo co... widzę, że to nie tylko przypadłość mojego auta z włączoną klimą.... więc chyba jest to normą.może niech wypowiedzą się inni użytkownicy VII-ki, to będziemy mieli jasność w tym temacie... pozdr :)
  • 0

#7 trójkąt

trójkąt
  • Nowy
  • 6 postów
  • Skąd:WGM
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 14:06, 06.08.2010

Witam,
mam pytanie w sprawie "mulenia" na niskich obrotach. Po odpaleniu auta po dłuższym postoju i temp. otoczenia 28-35 St C auto w początkowej fazie ("na ssaniu") nie może wejść na obroty muli się, prycha ,szarpie, po przekroczeniu 2000 obr wszystko jest OK. Po nagrzaniu silnika również efekt zanika. Generalnie dużo jeżdżę na gazie, benzyny używam tylko do odpalania. Efektu mulenia nie zauważam gdy temp otoczenia jest niższa od podanej. Czy jesteście w stanie coś poradzić?
Z góry dzięki pozdrawiam!


Wtrysk LPG czy mikser?
Jeśli wtrysk to ustawienie map i korekt temperaturowych. Jeśli mikser to uszkodzony/brudny/źle wyregulowany parownik.
  • 0

#8 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 14:37, 06.08.2010

Witam,
mam pytanie w sprawie "mulenia" na niskich obrotach. Po odpaleniu auta po dłuższym postoju i temp. otoczenia 28-35 St C auto w początkowej fazie ("na ssaniu") nie może wejść na obroty muli się, prycha ,szarpie, po przekroczeniu 2000 obr wszystko jest OK. Po nagrzaniu silnika również efekt zanika. Generalnie dużo jeżdżę na gazie, benzyny używam tylko do odpalania. Efektu mulenia nie zauważam gdy temp otoczenia jest niższa od podanej. Czy jesteście w stanie coś poradzić?
Z góry dzięki pozdrawiam!


Wtrysk LPG czy mikser?
Jeśli wtrysk to ustawienie map i korekt temperaturowych. Jeśli mikser to uszkodzony/brudny/źle wyregulowany parownik.


Witam,
moja instalacja gazowa to BRC wtysk gazu, tyle że na gazie to mi wszystko gra. Problemy mam przy jeździe na benzynie do momentu przełączenia na gaz.
  • 0

#9 vidar

vidar
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Skąd:okolice Trójmiasta
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 10:16, 17.08.2010

Niestety, w moim CL7 (również 2.0 155 KM) mam te same odczucia, o któych pisze 50m. I faktycznie jest to wkurzające.
  • 0

#10 Yogas

Yogas
  • Forumowicz
  • 110 postów
  • Skąd:Warszawa
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Comfort
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 12:58, 17.08.2010

Ano zgadzam sie z przedmowcami. Niestety muli na 2. Musi miec te 3 tys zeby normalnie przspieszal. Najbardziej mnie to irytuj jak przejezdzam przez progi. Predkosc na dwojce bez gazu i chwila zamuly zeby ze tys osiagnac. Troche lepiej jest jak wylacze klime.
  • 0

Do 27.04.2010 F18B2
Od 29.04.2010:


#11 Guest_Anonymous_*

Guest_Anonymous_*
  • Guests

Napisano 18:35, 17.08.2010

Niestety i w mojej VII jest ten sdam efekt zacyna przyspieszac dopiero od 3000rmp,a klima dodatkowo ją zamula niestety przykre.
  • 0

#12 zbyty1

zbyty1
  • Forumowicz
  • 134 postów
  • Skąd:Mazowieckie
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:44, 20.08.2010

Ja w VII accordzie przy załączonej klimie mam to samo, kiedy ją wyłączę na 2 biegu bardzo dobrze i szybko przyspiesza.
A może ślizga Ci się sprzęgło ?
  • 0

#13 vidar

vidar
  • Forumowicz
  • 15 postów
  • Skąd:okolice Trójmiasta
  • Silnik:2.0
  • Wersja:comfort
  • KM:155
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:16, 21.08.2010

Wiem, że sprzęgło jest na wykończeniu ale nie ślizga się (obroty by rosły, a auto by stało - takiego efektu nie ma). Pewnie ten typ tak ma. Accordem jeżdżę dopiero 4 miesiące i jestem chyba jeszcze przyzwyczajony do civic z d16z6 (125 KM) -> jak jej się depnęło to szła jak przecinak nawet pod górkę. Nie było stresu przy wyprzedzaniu. Mam dwa wyjścia: albo się przyzwyczaję albo wstawię kompresor i będzie si ;)
  • 0

#14 malin_f1

malin_f1
  • Forumowicz
  • 1165 postów
  • Skąd:Polska
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 13:49, 21.08.2010

jest na to wszystko rada jeździć w przedziale 3000 - 6500 rpm wtedy nie muli :mrgreen:
  • 0
F1

#15 BALCER

BALCER
  • Forumowicz
  • 557 postów
  • Skąd:Warsaw/Galway
  • Silnik:20T
  • Wersja:EuroR
  • KM:379
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:CL7R
Reputacja: 12
Dobra

Napisano 19:37, 21.08.2010

Kazda benzynowa Honda potrzebuje odrobinke wiecej obrotow. Jezdzenie na 2000-2500 orbotow to jest zbrodnia jak sie ma VTECa. Nie mowie, zeby zaraz do VTECa ciagnac ale po cos on jest, nie? :-)
I tak jak piszesz arti070: Hondziawka jazda dopiero od 3000rpm (benzyna)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq