Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VII

Odgłosy pykania przy kręceniu kierownicą i włączonych kierunkowskazach

VII

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 bzyk91

bzyk91
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:12, 04.03.2022

Na samym początku chcę się przywitać bo jestem tutaj nowy. Cześć wszystkim. A teraz do meritum.

Swojego Accorda VII mam od siedmiu miesięcy. Jakiś tydzień temu w okolicach kolumny kierowniczej pojawiło się pstrykanie, pykanie przy kręceniu kierownicą Dźwięk ten daje znać o sobie tylko przy włączonej manetce kierunkowskazów. Wydobywa się on również przy wyłączonym silniku, kiedy przestawi się włącznik kierunkowskazów i pojawia się mniej więcej w tym momencie kiedy ułożenie kierownicy sugerowałoby powrót dźwigni kierunkowskazu do pozycji neutralnej. W poprzednich autach (VW, BMW) tez pojawiał się podobny problem ale pomagało zwykłe napsiukanie do wnętrza manetki przy kolumnie białego smaru. Myślałem, że w Hondzie też to rozwiąże problem. Jednak manewr nie przyniósł powodzenia. Jak pstrykało tak pstryka.

Na innym forum wyczytałem, że tak ma po prostu być i to nic złego. Jednak skoro do tej pory nie było tego dźwięku i pojawił się u mnie z dnia na dzień, to chyba znak, że nie do końca tak ma być. Nic złego się nie dzieje poza tym ale ten dźwięk strasznie mnie irytuje. Poza tym lubię jak w aucie "nic nie stuka, nic nie puka."

Czy grono bardziej doświadczonych osób spotkało się może z podobnym objawem? Jak się tego pozbyć? Jak dostać się do tego newralgicznego elementu? Podejrzewam, że wystarczy pewnie coś przetrzeć, przedmuchać, nasmarować ale nie mam pojęcia, który dokładnie element szwankuje? Dużo jest rozbierania, trzeba może zdjąć całą kierownicę, rozeebrać kolumnę? To moja pierwsza styczność z japońską motoryzacją więc będę wdzięczny za wszelkie sugestie, instrukcje jak pozbyć się tego pykania.

Pozdrawiam :)

 


  • 0

#2 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1283 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 00:22, 05.03.2022

Widać zaawansowany użytkownik BMW się nam tutaj trafił. W każdym aucie jest ten sam dźwięk. W jednym słyszymy go bardziej w innym mniej. Ale użytkownicy BMW nie wiedzą co to za dźwięk a tym bardziej nie wiedzą jak pracuje manetka i w jaki sposób samoczynnie wyłącza się manetka od kierunkowskazów ;)
  • 1

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#3 bzyk91

bzyk91
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 01:09, 05.03.2022

Może niejasno się wyraziłem. Nie chodzi mi o dźwięk kiedy manetka samoczynnie się wyłącza. To jasne, że wtedy jest kliknięcie. Tylko o moment  gdy włączam kierunkowskaz i kręcę kierownicą w którąkolwiek ze stron. I tak kręcąc kierownicą od pozycji neutralnej do oporu w lewo lub prawo około 5 razy słychać jakby podczas kręcenia coś przeskakiwało. podobnie kiedy prostuje kierownicę. To przeskakiwanie pojawiło się z dnia na dzień, wcześniej go nie uświadczyłem. A że mimo, że wcześniej jeździłem BMW to lubię używać kierunkowskazów. Więc często mi towarzyszy ten dźwięk przeskakiwania. W innych samochodach tego nie doświadczyłem. Dlatego chcę się dowiedzieć skąd on właściwie dochodzi i jak się go pozbyć :)


  • 0

#4 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1283 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 01:24, 05.03.2022

Pochodzi on od mechanicznej a'la zapadki, która klika gdy wrzucimy manetke w dół czyli lewy kierunek i skręcamy w lewo a jak odbijamy to ta zapadka podbija manetke w pozycje neutralna. W nowszych BMW i VW czy też ogółem grupy VAG takich zapadek już nie ma a sterowane to jest czujnikiem kąta skrętu lubtez zwany obrotu kierownicy. I zdecydowanie wątpię aby ten dźwięk o którym piszesz pojawil się z dnia na dzień. Po prostu wcześniej nie zwracales na to uwagi. W Accordzie VII ten dźwięk to porządek dzienny tak samo jak w innych generacjach.
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#5 dejwid

dejwid
  • Klubowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Gliwice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 14:58, 05.03.2022

Dokładnie tak jak pisze mlodyolek, w Accordzie nie występuje czujnik kąta skrętu dlatego mamy to charakterystyczne cykanie przy kręceniu kierownicą. Też to zauważyłem u siebie, jako nowy użytkownik Accorda, po przesiadce z poprzednich aut (Mazda i Citroen) które miały ten czujnik byłem na początku troszkę zniesmaczony. Aktualnie już tego nie zauważam. Także TTTM (Ten Typ Tak Ma) po prostu.


  • 0

#6 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 16:34, 05.03.2022

Dokładnie tak jak pisze mlodyolek, w Accordzie nie występuje czujnik kąta skrętu dlatego mamy to charakterystyczne cykanie przy kręceniu kierownicą. Też to zauważyłem u siebie, jako nowy użytkownik Accorda, po przesiadce z poprzednich aut (Mazda i Citroen) które miały ten czujnik byłem na początku troszkę zniesmaczony. Aktualnie już tego nie zauważam. Także TTTM (Ten Typ Tak Ma) po prostu.

 

Niestety jesteś w błędzie i JEST czujnik skrętu w Accordzie VII połączony z całym układem stabilizacji toru jazdy i to w ilości dwóch sztuk: jeden na kolumnie, drugi przy manetkach (wieloklinie) kierownicy.

 

Błąd np. DTC 27. 

 

Wymieniałem u siebie ten czujnik wraz z całymi manetkami:

 

http://www.accordklu...ąd-27/?p=939194


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#7 dejwid

dejwid
  • Klubowicz
  • 53 postów
  • Skąd:Gliwice
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:190
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2006
  • Nadwozie:CL9
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 16:46, 05.03.2022

Bardziej chodziło mi to, że mechanizm zapadkowy kierunkowskazów nie wykorzystuje czujnika kąta skrętu, taki skrót myślowy. 

Chyba, że tu też się mylę ?

 

 

 

Wymieniałem u siebie ten czujnik wraz z całymi manetkami:

 

http://www.accordklu...ąd-27/?p=939194

 

Po wymianie tego czujnika wraz z całymi manetkami zniknął u Ciebie ten efekt cykania? 


Użytkownik dejwid edytował ten post 16:46, 05.03.2022

  • 0

#8 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 18:18, 05.03.2022

Rozumiem już Twój skrót myślowy, chodź wyraźnie napisałeś że nie występuję czujnik kąta skrętu w accordzie, a tak nie jest, tyle sprostowania. 

Oczywiście że nic nie zmieniła zmiana manetek w odgłosie wyłączania kierunków, bo tak ma być.


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#9 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1283 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:22, 05.03.2022

Tylko ze w Accordzie VIII jest czujnik skrętu i zarazem ta pstrykajaca zapadła w manetce bo w VIII accord nie ma tej fajnej myśli technologicznej, żeby kliknąć manetka a kierunek zamruga 3 lub 5 razy lub tak, że głębiej przesuniemy manetke i walczymy na stałe kierunek a wyłączy się on przy odpowiednim sygnale z czujnika kata skrętu. I pokaż mi ten czujnik na kolumnie w CL7 przedlift. Bo w manetkach to spoko, jest bo być musi ale wykorzystany tylko i wyłącznie do VSA w CL9 i Dieslu a na kolumnie absolutny jego brak jest. Z resztą w VII na kolumnie na dole i na samym maglu nigdy nie widziałem tam żadnego czujnika. Zdarzały się w UK wersji przy elektrycznym wspomaganiu. W VIII zgoda jest. Ale w VII nie ma

Użytkownik mlodyolek edytował ten post 22:32, 05.03.2022

  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#10 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 13:38, 06.03.2022

Tylko że piszemy o VII genie, a nie o VIII a tam mamy elektryczny magiel. 

O drugim czujniki w VII na maglu przeczytałem w ESM, dlatego o nim napisałem, fizycznie go nie widziałem na oczy, zapewne jest tak jak napisałeś.

Trafniejszym postem będzie napisanie: występuje jeden czujnik i to tylko w przedliftach w których mamy VSA.

 

 

Tak poza tematem:

 

 

 

w VIII accord nie ma tej fajnej myśli technologicznej, żeby kliknąć manetka a kierunek zamruga 3 lub 5

 

W Civicu mam tą opcję oryginalnie mrugania kierunków trzy razy gdy dotknę manetkę (swoją drogą fajna sprawa na autostrady i nie tylko i korzystam  z tego często) to mimo tego i elektrycznego magla, specjalnie aż poszedłem sprawdzić do auta i odgłos mechaniczny zapadki wyłączającej kierunki występuję dalej, tylko jest ten dźwięk o wiele cichszy niż w VII genie Accorda. 

 

Odpowiadając na pytanie w pierwszym poście: TTTM i jest to normalne. 


  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#11 rafisz

rafisz
  • Moderator Junior
  • 1578 postów
  • Skąd:WPR
  • Silnik:2.4
  • Wersja:exe MT
  • KM:201
  • Paliwo:LPG
  • Rok:2008
  • Nadwozie:CW2
Reputacja: 64
Wzorowa

Napisano 16:24, 06.03.2022

w 8 genie acco też cicho klika ta zapadka, niestety nie jestem w stanie porównać do siódemki bo pomimo tego że miałem go 8 lat to ja na to nie zwracałem uwagi, po prostu nie pamiętam jak głośno tam to klikało

natomiast co do mrygnięcia 3 razy w 8 genie acco - jak nie ma jak jest, fajne to przy zmianie pasa, nawet w mieście się przydaje, mam w swoim exe przedliftowym, auto było w totalnej serii więc raczej nikt nic nie dokładał, tym bardziej że w PL instrukcji obsługi na stronie 147 piszą "Aby zasygnalizować zmianę pasa ruchu w łatwy sposób, należy popchnąć dźwignię kierunkowskazów we właściwym kierunku i zwolnic ją. Lampa lewego lub prawego kierunkowskazu w zestawie wskaźników oraz odpowiedni kierunkowskaz zewnętrzny migną trzy razy." - nic w tym akapicie o kierunkowskazach nie ma napisane, że w zależności od wyposażenia itp., więc raczej jest to seryjny bajer nawet w comforcie.

 

wiem że temat o siódemce, ale skoro pojawiły się błędne informacje o osemce to musiałem sprostować ;) 


  • 0

#12 Ślepak

Ślepak
  • Administrator
  • 6024 postów
  • Skąd:Gdynia\Westfalia
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CU1
Reputacja: 347
Wzorowa

Napisano 16:50, 06.03.2022

Daje sobie rękę uciąć że w VIII genie wersji lifestyle tego nie było, jak szukałem auta po VII, a post kolegi wcześniej mnie tylko w tym utwierdził.

Co istotne są różnice w wyposażeniu nawet w przypadku civica IX na rynek DE a PL.

Tyle OT :)
  • 0

VI QP F23

VI QP J30

VII N22

IX FK2 Tourer R18Z4 

 

 

Ślepego "Białas" FK2 Tourer

http://www.accordklu...le-biała-perła/

 

 

 

Katalog doboru OEM części :

 

http://www.accordklu...i-innych-marek/

 

 


#13 mlodyolek

mlodyolek
  • Forumowicz
  • 1283 postów
  • Skąd:Wołomin
  • Silnik:2.4
  • Wersja:Executive
  • KM:200+
  • Paliwo:PB
  • Rok:2005
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 33
Super

Napisano 22:28, 06.03.2022

Kilka sztuk VIII miałem na warsztacie i w żadnej tego nie było bo w każdej z ciekawości to sprawdzałem.
  • 0

Krótki bieg, dlugi dyfer. To jest pie**olnięcie


#14 bzyk91

bzyk91
  • Nowy
  • 3 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:2.0
  • Wersja:ES
  • KM:155
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 23:19, 06.03.2022

Czyli niepotrzebnie narobiłem ambarasu. Dzięki wszystkim za uświadomienie i poszerzenie horyzontów :)


  • 0

#15 Sacrum

Sacrum
  • Forumowicz
  • 2933 postów
  • Skąd:Lublin
  • Silnik:R20
  • Wersja:Lifestyle
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2012
  • Nadwozie:CW
Reputacja: 50
Wzorowa

Napisano 17:36, 08.03.2022

U mnie jest 3x mrugniecie kierunkiem jak sie lekko dźwignie góra/dół przestawi.

Wysłane z mojego SM-A515F przy użyciu Tapatalka
  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VII

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq