Skocz do zawartości


RODO w HAKP

Zdjęcie
VIII

Rozklekotane pływające zawieszenie

VIII zawieszenie pływa auto amortyzatory

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 Cimosz

Cimosz
  • Nowy
  • 9 postów
  • Skąd:Łódź
  • Silnik:2.2
  • Wersja:Executive
  • KM:150
  • Paliwo:ON
  • Rok:2008
  • Nadwozie:Kombi
Reputacja: 0
Neutralna

Napisano 21:11, 11.02.2022

Czołem Rodzinka :)

Zwracam się do was z zapytaniem ponieważ nie mam już siły ani pomysłu jak działać krok po kroku, żeby nie wymieniać wszystkiego po kolei i nie pchać się w niepotrzebne koszta.
 

A więc tak problem z jakim się mierzę to dziwne zachowanie auta zawieszenie jakby było uszkodzone (rozklekotane), az brak przyjemności z jazdy. Auto na dziurach tak wali jakby nie miało amortyzatorów ( sprawdzane na SKP tłumienie 78% L+P) dodatkowo auto pływa podczas lekkich ruchów kierownicą powyżej 100km/h (opóźniona reakcja na ruch), podczas jazdy tez czasem mam wrażenie , że auto dziwnie się zachowuje na drodze tak jakby samo lekko jeździło na boki... maglownica sprawdzana niby lekki luz ma, ale nie powinien on wpływać na takie objawy bo nie jest jakiś duży dodatkowo cały zawias sprawdzony 3x i również niby brak jakichkolwiek luzów jedynie co widać, to popękane gumy wahaczy, ale luzów nie mają. I teraz pytanie do was czy ktoś z was miał kiedyś taki problem jeżeli tak to prosiłbym o jakąś podpowiedź gdzie szukać problemu dodatkowo co byście zrobili według mnie teraz od A do Z jakie kroki pokonać , aby doprowadzić to do stanu odpowiedniego działania i sztywności zawieszenia :) załączam pliki jeszcze z geometrii kół oraz jak wyglądają przednie opony bo też dziwnie się zużywają.

 

 

 

 
 
 
 

Załączone pliki


Użytkownik przemkowal edytował ten post 12:50, 15.02.2022
dorzucone obrazki

  • 0

#2 vitosho

vitosho
  • Klubowicz
  • 120 postów
  • Skąd:bdg
  • Silnik:K24
  • Wersja:type S
  • KM:190
  • Paliwo:PB
  • Rok:2003
  • Nadwozie:sedan
Reputacja: 4
Neutralna

Napisano 11:40, 15.02.2022

Czytałeś już o mega-czułym Accordzie? W Accordzie (-stety lub niestety) wszystko ma znaczenie. Jak masz luz na maglownicy i dodatkowo popękane przednie tuleje w dolnym wahaczu to już masz problem. Swoją drogą w jaki sposób sprawdzałeś zawieszenie 3 razy? Bo jak na szarpaku w SKP to powodzenia w szukaniu usterki.

A teraz od A do Z.

1. wrzuć wykres z geometrii na imgur i wklej tu BBC Code

2. rozepnij zawieszenie i sprawdzaj na stole co masz uszkodzone w dolnym wahaczu.

3. wymień górne i dolne sworznie.

4. rozkręć amortyzator ze sprężyną i zobacz jak pracują amortyzatory.

5. sprawdź po której stronie masz luz na maglownicy.

To tak na początek.


  • 0
<p>Jestem nędzarzem, posiadam tylko marzenia, rozsiałem je u twych stóp, stąpaj lekko, gdyż stąpasz po moich marzeniach...<br><br>
rock n rolla</p>

#3 przemkowal

przemkowal
  • Administrator
  • 8879 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,2
  • Wersja:Tourer
  • KM:140
  • Paliwo:ON
  • Rok:2005
  • Nadwozie:CN2
Reputacja: 109
Wzorowa

Napisano 12:57, 15.02.2022

zacznijmy od tego, że te opony swoją świetność mają już za sobą.

Jak na tyle masz mniej spękane opony to zamień je miejscami na początek

 

Patrząc na kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy przyjrzał bym się prawemu górnemu sworzniowi. Przynajmniej u  mnie to była przyczyna i po wymianie sworznia kąt w normie.


  • 0

#4 mszydlow1

mszydlow1
  • Klubowicz
  • 80 postów
  • Skąd:Wrocław
  • Silnik:2,0
  • Wersja:Executive
  • KM:156
  • Paliwo:PB
  • Rok:2009
  • Nadwozie:Sedan
Reputacja: 1
Neutralna

Napisano 13:34, 15.02.2022

Już o tym pisałem gdzieś na forum .

1. Jezeli podejrzewasz maglownice to sprawdź ją porządnie u ogarniętego mechanika ( na dobrej  SKP tez to zrobią ) i jak trzeba  to napraw . To na początek .

2. Często po dobrej naprawie magla okazuje się że tłucze coś innego - sworznie , tuleje - a wiec znów do weryfikacji - co tłucze . I naprawa . Niestety tak do skutku . 

3. Ja byłem 3 razy na szarpakach zanim wyeliminowałem wszystkie stuki . ( zrobiony magiel, przednie tuleje dolnych wahaczy i i sworznie górnych wahaczy ) Nie było tanio, ale bez przesady.  Teraz jeździ jak gokart . Masz diesla wiec cięższy silnik i przód dostaje w d......

Powodzenia w naprawie .


  • 0





Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: VIII, zawieszenie, pływa, auto, amortyzatory

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

IPB Skin By Virteq